با تصویب شورای اسلامی شهر رشت؛

معابر فاقد آسفالت از پرداخت عوارض حفاری برای توسعه شبکه اصلی خدمات آب، برق و گاز معاف شدند

در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با طرح معافیت از پرداخت عوارض حفاری برای توسعه شبکه های اصلی آب، برق و گاز موافقت شد و ترمیم مسیر حفاری بر عهده سازمان حفار قرار گرفت.

حرف تازه – در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با طرح معافیت از پرداخت عوارض حفاری برای توسعه شبکه های اصلی آب، برق و گاز موافقت شد و ترمیم مسیر حفاری بر عهده سازمان حفار قرار گرفت.

علوی با اشاره به نیازهای مردمی در خصوص ارائه خدماتی چون آب، برق و گاز که غالبا در مناطق کمتر برخوردار هستند تصریح کرد: چند سال قبل تعرفه ای در این خصوص مشخص شد اما امروزه مردم در زمان مراجعه برای پیگیری این مسائل با مشکل هزینه حفاری که رقم قابل توجهی است مواجهند.

رئیس شورا افزود :طرحی در این خصوص آماده شد تا در راستای توسعه شبکه اصلی (به جز انشعابات فرعی) هزینه عوارض حفاری دریافت نشود و سازمان حفار مسئولیت ترمیم مسیر حفاری شده را بر عهده بگیرد.

رضا رسولی در ادامه ضمن موافقت با این طرح گفت: این معافیت از پرداخت عوارض حفاری در معابر غیرآسفالته باعث می شود بخشی از موانع در توسعه زیرساختهای مناطق کمتر برخوردار برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری در ادامه تصریح کرد: روال اداری صدور مجوز نباید حذف نشود و در این مصوبه باید تاکید شود که معافیت از پرداخت عوارض حفاری به معنای هرج و مرج نیست.

رسولی افزود : در مورد انشعابات یک مساله عمده وجود دارد که نیاز به راه اندازی اتوماسیون بین سازمان های حفار و شهرداری وجود دارد هرچند فاصله زیادی با آن داریم. ضمن آن که باید مسائل حقوقی رفع شود. بخشی از پرونده های شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به همین مساله حفاری است. اما در بسیاری از کوچه ها و معابر هزینه خاصی نشده است که چنین عوارضی دریافت شود. اگر زیرسازی خاصی صورت گرفته بود مساله دیگری بود اما عموما زیرسازی خاصی در معابر غیرآسفالته شهر رشت وجود ندارد.

علوی در ادامه متن طرح را به رای گذاشت که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت و تصویب شد.