مدیرعامل شرکت آباد رایان:

مصوبه محدوده جدید منطقه آزاد انزلی رونق تولید و تجارت خارجی را به دنبال دارد

مصوبه محدوده جدید منطقه آزاد انزلی، رونق ساخت و ساز، سرمایه گذاری، تولید داخلی و افزایش سطح تجارت خارجی را به دنبال خواهد داشت.

حرف تازه – الیاس صفرپور مدیرعامل شرکت آباد رایان منطقه آزاد انزلی در گفتگو با شعاع مشرق در خصوص مصوبه محدوده جدید منطقه آزاد انزلی و الحاق اراضی جدید به این منطقه ، اظهار داشت: این اتفاق یک گام مثبت برای حوزه ساخت و ساز به شمار می رود.

وی تصریح کرد: پیش از این ساخت و ساز در محدوده این منطقه، تفاوت چندانی با بیرون از محدوده نداشت اما اکنون کسانی که کالا و خدمات ارائه می دهند کسب و کارشان در محدوده منطقه آزاد قرار دارد و با توجه به مساله معافیت های مالیاتی، هزینه های ساخت و ساز در محدوده منطقه کاهش می یابد و سرمایه گذاری بیشتر در محدوده این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

الیاس صفرپور همچنین افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی را از دیگر نتایج آتی مصوبه محدوده جدید منطقه آزاد انزلی دانست.

کاهش هزینه تامین مواد اولیه

مدیرعامل شرکت آباد رایان منطقه آزاد انزلی، تجارت خارجی را از اهداف اصلی تمامی مناطق آزاد برشمرد و خاطر نشان کرد: تجارت خارجی در سالهای گذشته در مناطق آزاد مطابق انتظار نبوده و عملا مهجور مانده است. تصویب محدوده جدید منطقه آزاد انزلی می تواند منجر به حمایت از تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان گیلان شود و با کاهش هزینه های تامین مواد اولیه، جهش تولید و رونق تجارت خارجی را به همراه داشته باشد.

الیاس صفرپور ضمن اشاره به تاثیر این مصوبه در ترانزیت کالا، با بیان این نکته که بخش عمده ای از کالا و مواد اولیه مورد نیاز، از چین به صورت دریایی و زمینی وارد کشور می شود افزود: منطقه آزادانزلی نسبت به جنوب کشور مسیر نزدیک تری دارد و اگر حجم سفارش بالا باشد هزینه های انتقال کاهش می یابد که اکنون شرایط فراهم شده است.

افزایش سرمایه گذاری، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد

وی در نظر گرفتن مشوق های بیشتر را از عوامل اصلی افزایش حجم سرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: معافیت های مالیاتی و مشوق های ساخت و ساز در محدوده منطقه آزاد انزلی می تواند نتایج خوبی را در حوزه سرمایه گذاری، ساخت و ساز و جذب گردشگر به همراه داشته باشد.

صفرپور در پایان در خصوص ضرورت توجه به مساله اشتغال زایی، تصریح کرد: افزایش سرمایه گذاری در محدوده منطقه آزاد انزلی و رونق ساخت و سازها می تواند منجر به محرومیت زدایی از منطقه و ایجاد اشتغال شود.

مصوبه محدوده جدید منطقه آزاد انزلی

مزایای مصوبه محدوده جدید منطقه آزاد انزلی