نیاز به کلاس آموزشی یا تلاش برای دیده شدن؛

مصوبه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی و اظهارنظر متفاوت نمایندگان گیلان!

روز گذشته از سوی برخی نمایندگان گیلان اعلام شد که در آخرین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، و در مسیر تعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و نمایندگان مجلس، و با تأمین نظر دکتر دنیا مالی نماینده طرح توسعه منطقه آزاد انزلی به تصویب رسیده است.

حرف تازه – روز گذشته از سوی برخی نمایندگان گیلان اعلام شد که در آخرین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، و در مسیر تعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و نمایندگان مجلس، و با تأمین نظر دکتر دنیا مالی نماینده طرح توسعه منطقه آزاد انزلی به تصویب رسیده است.

براین اساس محدوده فرودگاه رشت، شهرک های صنعتی خمیران انزلی و سپید رود رشت به همراه روستاهایی که تا سال ۹۸ در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار داشتند، به این منطقه ملحق خواهند شد.

ولی نکته جالب اینجاست که هرکدام از نمایندگان به شیوه متفاوتی در مورد این جلسه و مصوبه صحبت می‌کنند. طوری که بعضی میگویند این مصوبه مجلس با تایید شورای نگهبان است و دیگران می‌گویند هنوز شورای نگهبان تایید نکرده است و احمد دنیامالی نماینده بندر انزلی هم می گوید شورای نگهبان مخالفت کرده است!

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به رفع ابهام شورای نگهبان در خصوص توسعه منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: پس از بررسی ابعاد طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی، شورای نگهبان با این طرح که در گذشته رد شده بود، موافقت کرد. کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا نیز می گوید: پس از بررسی ابعاد طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی، شورای نگهبان با این طرح که در گذشته رد شده بود، موافقت کرد!

ازسوی دیگر غلامرضا مرحبا نماینده آستارا و سخنگوی کمیسیون اقنصادی در تشریح مصوبات روز گذشته کمیسیون می‌گوید:در این جلسه ایرادات شورای نگهبان در لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی مورد  بررسی و تصویب قرار گرفت.

سخن مرحبا به واقعیت نزدیک‌تر است. زیرا مصوبات کمیسیون اقتصادی مثل کمیسیون‌های دیگر باید به صحن مجلس برود و در صورت تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع داده شود. شورای نگهبان هم بنا به گفته سخنگوی این شورا هرگز قبل مصوبات مجلس نظری نمی دهد.

البته احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی به طور کلی این طرح را منتفی می داند و معتقد است شورای نگهبان با این طرح مخالفت کرده است.

به نظر می‌رسد باید یک کلاس آموزشی برای نمایندگان مجلس گذاشته شود که شاهد این همه تناقض نباشیم. البته مشخص است نمایندگان میل شخصی خودشان را به عنوان مصوبه نهایی در نظر گرفته اند و دوست دارند در این طرح خودشان دیده شوند.

مصوبه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی و اظهارنظر متفاوت نمایندگان گیلان!

مصوبه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی و اظهارنظر متفاوت نمایندگان گیلان!

منبع: حکایت گیلان