محمد صادق حسنی در مراسم معارفه مدیرکل صنعت و معدن گیلان:

مشکل صنایع واردات است و واردات عامل اصلی بیکاری است

حرف تازه – محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم معارفه فرهاد دلق پوش مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت گیلان دقایقی به سخنرانی پرداخت. نماینده رشت طی سخنانی خواستار توجه ویژه به معضل اشتغال شد و گفت: ۹۰ درصد مراجعات به دفاتر ما مربوط به اشتغال است […]

حرف تازه – محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم معارفه فرهاد دلق پوش مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت گیلان دقایقی به سخنرانی پرداخت.

نماینده رشت طی سخنانی خواستار توجه ویژه به معضل اشتغال شد و گفت: ۹۰ درصد مراجعات به دفاتر ما مربوط به اشتغال است و چیزی جز شرمندگی برای ما نمی ماند.

محمد صادق حسنی با بیان اینکه از خانواده صنعت و معدن به شمار می رود افزود: مشکلات فراوانی در حوزه صنعت وجود دارد و پس از آن که با تمام این مشکلات سرمایه گذاری مجموعه ای را راه اندازی می کند و نیروهایی مشغول کار می شوند و کمی رونق می گیرد متاسفانه شاهدیم با واردات کالاهایی ارزان که گاهی مشخص نیست از کجا وارد می شوند اسیب جدی به صنایع وارد می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: در بخش صنعت معجزه قرار نیست رخ بدهد. مشکل صنعت واردات است و واردات عامل بیکاری است. مساله قاچاق هم در جای خود بحث فراوان دارد. اگر فکری به حال واردات نشود از دست یک سازمان کاری بر نمی آید.

وی با اشاره به اینکه اوایل انقلاب گیلان را استانی صنعتی ندانستند ، خاطرنشان کرد: زمانیکه دلار ۷ تومان بود و تسهیلات ۴ درصدی پرداخت می شد گیلان استانی کشاورزی شناخته شد و از این تسهیلات محروم ماند و امروز عقب ماندگی شدیدی در این حوزه به وجود آمده است.

محمدصادق حسنی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی جبران مافات نمی کند اضافه کرد: امروز باید سیاست های جبرانی در پیش گرفته شود اما متاسفانه چیزی ندیده ایم. 

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شناختن گیلان به عنوان استانی غیر صنعتی را قبول نداریم در پایان گفت: با این حال صنایع مرتبط با کشاورزی و صنایع تبدیلی این حوزه باید رشد خوبی داشته باشد.