شهردار لنگرود در نشست خبری اعلام کرد:

مشکل آسفالت و آبگرفتگی معابر لنگرود به طور کامل رفع خواهد شد/ پرداخت صددرصدی هزینه درمانی و کمک هزینه یک میلیون تومانی سفر برای کارکنان عضو صندوق رفاهی

ظهر دیروز نشست خبری شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود با حضور جمعی از اصحاب رسانه در سالن کنفرانس شهرداری این شهر برگزار شد.

اختصاصی حرف تازه – شهردار لنگرود در تشریح عملکرد مجموعه مدیریت شهری لنگرود در سال ۹۸ با اشاره به ۳ پروژه بزرگ این شهر اظهار داشت: پروژه باغ ملی لنگرود، بهسازی محوطه پل خشتی و لوله گذاری خیابان امام، سه پروژه بزرگ شهرداری لنگرود در برنامه میان مدت بود که افتتاح شد.

مهدی رجایی با اعلام اینکه ۱۰ هکتار از ۱۵ هکتار آسفالت پیش بینی شده در این شهر اجرایی شده است تصریح کرد: طی ماه های آینده آسفالت باقیمانده نیز اجرا خواهد شد و پس از آن می توانیم ادعا کنیم تنها شهری در گیلان هستیم که هیچ یک از معابر اصلی با مشکلاتی از قبیل چاله چوله مواجه نیست.

وی در ادامه هزینه پروژه آسفالت را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی تامین و پرداخت شده است.

رجایی همچنین از اصلاح بیش از ۸۰ درصد پیاده رو های مرکزی لنگرود خبر داد و افزود: ادامه این پروژه در ضلع شمالی خیابان امام به زودی آغاز می شود و در خیابان حافظ نیز نزدیک به پایان کار هستیم. 

شهردار لنگرود در خصوص پیاده راه طبیعت این شهر گفت: این پیاده راه از میدان مصلی تا میدان طبیعت ایجاد خواهد شد. به دلیل اختلاف ارتفاع و عرض ۳۰ متری در برخی نقاط، عملیات زیرسازی بیش از یک سال زمان برد. با توجه به کمبود مصالح، با کمترین هزینه ممکن پرکردن محوطه را به اتمام رساندیم و اکنون مرحله رگلاژ آغاز شده است. 

وی هدف از احداث این پیاده راه را ایجاد فضایی مناسب به منظور پیاده روی شهروندان و مسافران در کنار تالاب لنگرود عنوان کرد.

مهدی رجایی آبگرفتگی معابر را یکی از مشکلات اساسی لنگرود دانست و خاطر نشان کرد: مشکل خیابان امام با مطالعه و اجرای پروژه رفع شد. در میدان امام حسن مجتبی(ع) از چندین جهت آب به سمت میدان می رود و خروجی مناسبی ندارد. مطالعات لازم صورت گرفته و قرارداد با پیمانکار و کارخانه منعقد گردید و از ۲۰ روز آینده این پروژه لوله گذاری به طول یک کیلومتر از میدان امام حسن به سمت چمخاله آغاز خواهد شد. ضمن آنکه مشکل خیابان سعدی نیز در این زمینه رفع گردیده است و با اجرای این پروژه مشکل آبگرفتگی به حداقل می رسد. 

شهردار لنگرود با اشاره به مشکلات شهرداری ها در خصوص پرداخت به موقع حقوق کارکنان و در نظر گرفتن امکانات رفاهی، گفت: در دوره پنجم شورا، بحث بازنشستگی پرسنل را پیگیری کردیم. در سالهای قبل به دلایل مختلف این کار انجام نشده بود و ما در نظر داریم تا با بازنشستگی ۶۰ نفر در دوره پنجم به چابک سازی بدنه شهرداری لنگرود کمک کنیم. سال گذشته ۱۶ نفر و امسال تاکنون ۲۰ نفر از عزیزان بازنشسته شده اند و به نظر می رسد بتوانیم طبق برنامه پیش برویم. 

رجایی در ادامه از راه اندازی تعاونی مسکن کارکنان خبر داد و اعلام کرد: این تعاونی به زودی راه اندازی خواهد شد تا با کمترین هزینه قطعه زمینی به کارکنان داده شود و در داخل شهر یا نزدیک به لنگرود صاحب خانه شوند. 

شهردار لنگرود در خصوص تشکیل صندوق رفاهی کارکنان نیز گفت: خدمت جدیدی از سوی این شهرداری ارائه می شود که صد در صد هزینه درمانی پرسنل عضو صندوق پرداخت می گردد. همچنین برای سفر پرسنل عضو این صندوق نیز مبلغ یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه به بحث بیمه منازل مسکونی اشاره کرد و گفت: سقف این بیمه ۱۰ میلیون تومان است و علاوه بر منازل تا کنون ۱۹ واحد تجاری نیز بیمه شده اند.

مهدی رجایی در خصوص مساله مدیریت پسماند نیز اظهارداشت: زباله های این شهر سالیان سال در کنار پارک فجر لنگرود دپو می شد و به دلیل بوی بد و وجود مگس و پشه عملا پارک فجر کارایی خود را از دست داده بود. در ابتدای کار جابجایی زباله های قبلی را در دستور کار قرار دادیم و با توجه به اینکه اهالی مسکن مهر هم به شدت نسبت به وضع موجود اعتراض داشتند زباله ها را به یکی از ۷ مرکز اصلی دفن زباله گیلان منتقل کردیم.

شهردار لنگرود همچنین از خرید ۵ تریلی تجهیزات مورد نیاز در حوزه پسماند خبر داد و گفت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان شهرداری ها و ۳ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه با مساعدت دکتر نوبخت اعتبار گرفته ایم و در مجموع به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه نیازمندیم که سعی می کنیم در سال جاری ۵ میلیارد تومان دیگر نیز تامین گردد.

رجایی با بیان اینکه روزانه ۱۸۰ تن زباله در لنگرود تولید می شود بیان داشت: همین که امروز پارک فجر مورد استقبال شهروندان قرار می گیرد نشان دهنده عملکرد شهرداری لنگرود در این حوزه است.

وی در زمینه مباحث فرهنگی نیز به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: مباجث فرهنگی در کنار مباحث عمرانی در شهرداری لنگرود پیش می رود. تمامی پایان هفته ها در پارک فجر جشنواره برگزار می شود و این مساله را از وظایف و کارهای عادی شهرداری می دانیم. ما وظیفه داریم مردم را شاد کنیم و امکانات رفاهی بیشتری فراهم کنیم. مسابقه اطلاعات عمومی هر پنجشنبه در این شهر برگزار می شود و هدف از آن ارتقای سطح معلومات شهروندان از حقوق شهروندی است. مسابقه کتابخوانی نیز آخر هفته ها برگزار می شود و آموزش مدیریت پسماند در مدارس نیز در دستور کار این شهرداری بوده است. 

شهردار لنگرود همچنین از حمایت های این مجموعه از ورزشکاران و افتخار آفرینان گفت و تصریح کرد: شهرداری لنگرود در حوزه ورزش فعالیت های متعددی داشته است که نمونه آن قهرمانی تیم والیبال در سوپر لیگ استان، قهرمانی تیم وزنه برداری در لیگ استان و کسب مقام نخست توسط تیم بسکتبال این شهر بوده است. برگزاری کلاس های آموزشی برای جوانان و نوجوانان نیز از دیگر اقدامات شهرداری لنگرود در زمینه ورزش است.