مشکلات احتمالی شما با پنجره دوجداره

پنجره دو جداره می‌تواند یکی از بخش‌های مهم و کاربردی هر ساختمانی باشد. بخشی که می‌تواند در مقابل هدر رفتن انرژی و ورود و خروج سروصدا و … عکس‌العمل بسیار خوبی داشته باشد و باعث شود بسیاری از مشکلات در ساختمان شما وجود نداشته باشد. اما در مقابل در صورتی که پنجره دو جداره انتخابی شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد میتواند مشکلات بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد. مشکلات احتمالی شما با پنجره دوجداره را در این مطلب بررسی کرده ایم.

حرف تازه – پنجره دو جداره می‌تواند یکی از بخش‌های مهم و کاربردی هر ساختمانی باشد. بخشی که می‌تواند در مقابل هدر رفتن انرژی و ورود و خروج سروصدا و … عکس‌العمل بسیار خوبی داشته باشد و باعث شود بسیاری از مشکلات در ساختمان شما وجود نداشته باشد. اما در مقابل در صورتی که پنجره دو جداره انتخابی شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد میتواند مشکلات بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

پنجره‌ی دو جداره می‌تواند چه مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد؟

یک پنجره‌ی دو جداره وظایف مختلفی دارد و اگر این وظایف را به خوبی انجام دهد می‌تواند محیط را به شرایط ایده‌ آل نزدیک کند. از جمله وظایف پنجره دو جداره می‌توان به عایق بودن آن در برابر سرما و گرما اشاره کرد. این محصول به مدد وجود پروفیل در و پنجره باکیفیت، چند لایه شیشه و تزریق گاز آرگون در فضای خلا بین شیشه‌ها، وجود درزگیر و زهوارهای مناسب و یراق با کیفیت می‌تواند یک عایق حرفه‌ای باشد. اما در صورتی که هر یک از این بخش‌ها کیفیت مطلوبی نداشته باشند و یا به هر دلیلی هر کدام از این قسمت‌ها دچار نقص و خرابی گردند می‌توانند کارایی در و پنجره را دچار مشکل سازند.

اگر نصب در و پنجره اصولی و دقیق انجام نشود و یا اندازه‌ی محصول نهایی و فضای در دسترس تفاوت زیادی داشته باشند عایق بودن در و پنجره دچار مشکل می‌گردد. از طرفی دیگر استفاده از یراق نامناسب هم می‌توان روان بودن باز و بسته شدن در و پنجره را دچار مشکل کند و هم دلیلی بر بسته نشدن کامل پنجره می‌شود. همین امر سبب می‌گردد تا همیشه درز و مسیری برای عبور هوای سرد و گرم، آلودگی‌ها و ذرات و … باقی بماند.

یراق مناسب و نصب صحیح آن علاوه بر تقویت کارایی پنجره به عنوان عایق دما می‌تواند به ایجاد عایق سروصدا هم کمک کند.

پروفیل

شناخت پروفیل باکیفیت کار چندان راحتی نیست و باید در این میان به تولیدکنندگان خبره و خوش نام بازار اعتماد کرد تا پروفیل در و پنجره ای که خریداری می‌کنید کیفیت مطلوبی داشته باشد. در این میان می‌توان هافمن را یکی از بهترین و باتجربه‌ترین تولیدکنندگان پروفیل دانست. پروفیل در و پنجره هافمن با تکیه بر سال‌ها تجربه و وجود آزمایش‌های مجهز و همچنین متخصصین حرفه‌ای محصولی ساخته و روانه‌ی بازار کرده که می‌تواند نیاز مخاطب را به خوبی برطرف سازد.

در و پنجره‌ی هافمن را می‌توان محصولی با قیمت مناسب دانست. قیمت پنجره دو جداره هافمن به این دلیل در گروه محصولات متناسب قرار می‌گیرد که تناسب بین هزینه‌ی پرداختی و طول عمر محصول به خوبی برقرار است. کیفیت این پروفیل در و پنجره و پایداری و مقاومت آن در برابر تابش نور خورشید، تغییرات آب و هوا، باد و باران و …. از جمله مواردی است که باعث افزایش طول عمر ساختار کلی در و پنجره می‌شود و شما را تا سال‌ها از تعمیر و تعویض در و پنجره راحت می‌سازد. یکی دیگر از جذابیت‌های این محصول تعویض در و پنجره قدیمی با پنجره‌های جدید بدون نیاز به بنایی و تخریب است. این تعویض به صرفه قابل انجام در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین سرعت ممکن است.

یراق‌ آلات

در صورتی که یراق انتخابی شما بی‌کیفیت باشد یا برای در و پنجره‌ی انتخابی‌تان یراق مناسبی انتخاب نکرده باشید، مشکلات مختلفی همواره در کنار استفاده از این پنجره‌ها است. روشن است یراق انتخابی بر قیمت پنجره دو جداره تاثیر مستقیم دارد و اگر انتخاب درستی نداشته باشید طولی نمی‌کشد تا مجددا نیاز به صرف وقت و هزینه برای تعمیر در و پنجره یا تعویض آن خواهید داشت.

شیشه‌های پنجره

اگر شیشه‌ی پنجره‌های شما مقاومت و کیفیت لازم را نداشته باشند قطع کیفیت در و پنجره نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. شیشه‌های نازک، شیشه‌هایی که به حد کافی صاف و شفاف نیستند و یا حتی کثیف بودن سطح داخلی شیشه‌ها همه و همه می‌توانند تاثیرات بسیار منفی بر ساختار کلی در و پنجره و نتیجه‌ی نهایی داشته باشند.

در این میان اگر به سراغ تولیدکنندگان و سازندگانی بروید که در ساخت در و پنجره دو جداره تبحر چندانی ندارند ممکن است زمان تزریق گاز آرگون در فضای بین شیشه‌ها نیز کار کیفیت چندانی نداشته باشد. وجود این ساختار به عایق بودن پنجره کمک می‌کند و اگر این مرحله به خوبی انجام نشود مشکلات مختلفی در آینده برای در و پنجره‌های شما رخ خواهد داد.

مشکلات احتمالی شما با پنجره دوجداره

مشکلات احتمالی شما با پنجره دوجداره