مشروح دیدار جمعی ازاعضای شورای اسلامی شهر رشت و مدیران شهری با خانواده سردار شهید مهدی خوش سیرت

تی تی خبر (حرف تازه) : جمعی از مدیران شهری به دیدار خانواده سردار شهید مهدی خوش سیرت رفتند. دیدار جمعی ازاعضای شورای اسلامی شهر رشت و  مدیران شهری با خانواده سردار شهید مهدی خوش سیرت جمعی از مدیران شهری به دیدار خانواده سردار شهید مهدی خوش سیرت رفتند. در این دیدار علی وارسته معاون […]

تی تی خبر (حرف تازه) : جمعی از مدیران شهری به دیدار خانواده سردار شهید مهدی خوش سیرت رفتند.

دیدار جمعی ازاعضای شورای اسلامی شهر رشت و  مدیران شهری با خانواده سردار شهید مهدی خوش سیرت
جمعی از مدیران شهری به دیدار خانواده سردار شهید مهدی خوش سیرت رفتند.

در این دیدار علی وارسته معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت، نیکومنش رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ، فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت ، سیدرضا موسوی روزان و حجت جذب از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، علی مقصودی مدیر شهرداری منطقه چهار رشت، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، امیر ترومیده مسئول امور ایثارگران شهرداری رشت و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند.

 در ابتدای این دیدار علی وارسته معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت، شهدای والامقام علی الخصوص شهید مهدی خوش سیرت را از سرمایه های انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و گفت: امیدوارم توفیق داشته باشیم تا رهرو این سرداران رشید اسلام باشیم و قدردان یادگاران این شهدا باشیم و هرکاری که از دستمان بر می آید برایشان انجام دهیم.

 در ادامه فاطمه شیرزاد با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت سردار رشید اسلام، شهید مهدی خوش سیرت، خطاب به همسر مکرمه این شهید گرانقدر گفت: به شما به عنوان بانویی صبور افتخار می کنیم که در سنگر خانواده محکم ایستادید و فرزندان صالحی را تربیت کردید. حضور ما در جمع خانواده شهدا قوت قلبی برای ادامه راه است تا بتوانیم مسئولیتی که بر دوش داریم را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم


رییس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت یاد همه شهدا به شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و افزود: ان شاء الله بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
درادامه سخنان مسئولین و مدیران شهری، مظفر نیکومنش نودهی، شهید مهدی خوش سیرت و خانواده این شهید را الگویی برای جامعه دانست و گفت: شهید مهدی خوش سیرت خودشان را وقف نظام و انقلاب کرده بودند تا بتوانند به نحو احسن به نظام و انقلاب خدمت کنند و با شهادتشان برای همه ما الگو شدند. ان شاء الله به عنوان خادمان و سربازان کوچک نظام بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهدا ناظر بر اعمال ما هستند خطاب به همسر گرامی شهید خوش سیرت گفت: شما هم وظیفه مادر بودن را ایفا کرده اید و هم جای خالی پدر را برای فرزندان پر کرده اید. آمده ایم تا از شما که نمونه استقامت و ایثار و صبر و حوصله هستید درس یاد بگیریم. برحسب وظیفه آمده ایم و شما نیازی به بازدیدهای ما ندارید.

 

 

حجت جذب دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز دقایقی به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه گاهی نمی توان احساسات را با بیانی کتابی به زبان آورد گفت : وقتی واژه شهید شنیده می شود دل انسان می گیرد. خدایا موقعیتی فراهم کن بتوانیم دنباله رو راه شهدا باشیم؛ به خانواده های شهدا رسیدگی کنیم و مسیر خدمت را به درستی طی کنیم
جذب حضور در جمع خانواده شهدا را فرصتی برای یادگیری نحوه زندگی، ایثار، استقامت و به یاد داشتن گذشته دانست و تصریح کرد : این بازدیدها تجدید عهدی است تا گذشته را از یاد نبریم. اگر شهدا و از خودگذشتگی های آنان نبود به سرنوشتی مثل سوریه و بسیاری از کشورهای دیگر دچار می شدیم. امنیت و آرامشی که در کشور داریم را به پشتوانه بزرگی به نام شهدا داریم؛ پشتوانه ای که با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست. امیدوارم دعای خیر خانواده شهدا بدرقه راه ما باشد و کاری که از دستمان بر می آید را با تمام وجود برایشان انجام دهیم.

 

علی مقصودی مدیر شهرداری منطقه چهار رشت از حضور دختر شهید مهدی خوش سیرت به عنوان یکی از همکاران شهرداری منطقه چهار ابراز خوشحالی کرد و گفت : ما به خانواده بزرگ شهدا، عذرخواهی بدهکاریم که آنطور که شایسته آنان بوده است به امورشان رسیدگی نکرده ایم. به خودم انتقاد و از خانواده شهید عذرخواهی می کنم که آنطور که باید و شاید به امور یادگاران شهدا، که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی جانشان را فدا کردند، رسیدگی نکرده ام.

 وی در ادامه گفت : روزی که به منطقه چهار رفتم با دو نام خوش سیرت مواجه شدم و تا آن زمان حقیقتا با جایگاه والای برادران خوش سیرت در دوران دفاع مقدس به این حد آشنا نبودم. برای خانواده شهدا آرزوی توفیق دارم.

سید رضا موسوی روزان نیز آمدن نزد خانواده شهدا را با نماز مقایسه کرد و گفت: همانطور که نماز را همه روزه تکرار می کنیم؛ دیدار با خانواده شهدا نیز همواره باید تکرار شود.


عضو شورا اسلامی شهر رشت انگیزه الهی، مقصد عالی حکومت و اجتماع و وحدت کلمه را از رمز های پیروزی نظام و انقلاب در نگاه امام خمینی (ره) معرفی کرد و افزود : این رمز ها جز با شخصیت و جایگاه شهدا محقق نمی شوند و نیاز به درجه ای از اخلاص دارند.


موسوی روزان تصریح کرد : راه شهدا راه ماندگاری انقلاب و پایداری نظام است؛ راهی که روزی در دفاع مقدس و امروز در دفاع از حرم تعریف می شود. هرچه داریم از شهدا و ایثارگران داریم که راه را برای ما باز کردند. راه شهادت همچنان باز است و آرزو دارم ما هم به این توفیق برسیم.

امیر ترومیده نیز با اشاره به همزمانی مراسم سالروز شهادت سردار مهدی خوش سیرت و سه شهید شیخ شعبانی گفت : افتخاری برای شهرداری رشت است که دو خانواده سه شهیده و چند خانواده دو شهیده دارد. پیشنهاد می کنم در جلسه آینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، از این خانواده های گرانقدر دعوت و تجلیل به عمل آید.


مسئول امور ایثارگران شهرداری رشت در ادامه به بیان جمله ای از سردار شهید مهدی خوش سیرت پرداخت و به نقل از ایشان گفت : کسی سنگ مرا به سینه نزد جز در لباس جهاد و تقوا


وی تصریح کرد : شهدا به دنبال نام نبوده اند اما ما وظیفه داریم جهت ماندگاری و ملی شدن نام شهدا خیابان ها و اتوبان های شهر را به نام شهدا مزین کنیم

همسر سردار شهید مهدی خوش سیرت ضمن تشکر از حضور جمعی از مدیران شهری رشت گفت : آرزو دارم همه مسئولین در راه شهدا قدم بردارند و حامی رهبر بزرگوار انقلاب باشند و کشور را به مقصدی برسانند که به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) بسپارند.

 دختر شهید مهدی خوش سیرت نیز از حضور مسئولین شهری در منزل این شهید بزرگوار صمیمانه تشکر کرد

در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر و یادبود از خانواده گرانقدر سردار شهید مهدی خوش سیرت تقدیر به عمل آمد.