مسی به اینتر میامی پیوست | تیم دیوید بکهام مقصد جدید مسی

لئو مسی با پروژه‌ای فرا فوتبالی راهی ایالات متحده خواهد شد.

به گزارش حرف تازه به نقل از فوتبال ۳۶۰ ، سرانجام ماجرای بازگشت لئو مسی به بارسلونا به پایان رسید و هواداران بلوگرانا از خواب بیدار شدند.

مسی به اینتر میامی پیوست | تیم دیوید بکهام مقصد جدید مسی

خبری از حضور دوباره لیونل مسی در ترکیب بارسلونا نیست و سعودی‌ها باید از فکر جذب ابر ستاره فوتبال جهان خارج شوند. مسی به اینتر میامی خواهد پیوست و در تیم تحت مالکیت دیوید بکهام در ام‌ال‌اس توپ خواهد زد.

پس از جدایی قطعی ستاره آرژانتینی از پاریس، توافقات مبنی بر پیوستن لئو مسی به اینتر میامی انجام شده و پیوستن لیونل مسی به اینترمیامی برای بازی کردن در کنار ستارگان پرشمار حاضر در لیگ حرفه‌ای ایالت متحده رسمی خواهد شد. لئو در این راه هم چشم به احتمال بازگشت به بارسلونا و بازی تحت هدایت ژاوی بسته و هم پیشنهاد چشمگیر الهلال سعودی را رد کرده است.

برخی منابع از تمایل مسی و مدیربرنامه‌هایش برای به میدان رفتن در لیگ عربستان پرده برداشته‌اند اما ظاهراً مخالفت آنتونلا، همسر لئو مسی باعث شده لئو قید پیشنهاد بیش از ۶۰۰ میلیون دلاری را بزند و به‌تبع عدم تمایل همسرش به زندگی در عربستان سعودی، راهی ایالات متحده خواهد شد. البته که این تصمیم دلایل غیرفوتبالی دیگری هم داشته و از جمله این دلایل می‌توان به حمایت مالی دو ابر کمپانی آدیداس و اپل از لیگ حرفه‌ای فوتبال ایالات متحده اشاره کرد.

اپل و آدیداس از حامیان مالی این پروژه جذاب بوده‌اند که باعث شده تیم تحت مالکیت دیوید بکام بتواند کورس جذب لیونل مسی را از سایر تیم‌های متمول جهان پیروز شده و قهرمان جهان را به کشور میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۶ بکشاند. طبق گزارش ها، قرارداد مسی با اینتر میامی ۲ ساله، با حقوق سالیانه ۲۰۰ میلیون یورو و حق استفاده از تصویر انحصاری خواهد بود.

اینتر میامی که تا به حال تیمی میان‌رده در فوتبال ایالات متحده به حساب می‌آمد، بدون شک از این پس برای فتح عنوان قهرمانی خواهد جنگید و با لیونل مسی، همه توجهات حداقل صرفاً جذب عربستان سعودی نخواهد شد و نگاه فوتبال دوستان به توسعه فوتبال در کشوری خواهد بود که روزگاری پله هم در آن توپ زده بود.

بکهام محبوب که باشگاه اینتر میامی را تنها به ارزش ۲۵ میلیون دلار خریداری کرد، طی ۵ سال سوددهی این باشگاه را به ۲۵۵ میلیون دلار رساند و درحالی که اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارزش دارد، پس از جذب لیونل مسی به طور چشمگیری ارزش‌اش را افزایش یافته خواهد دید؛ بدون شک بیش از یک میلیارد دلار که چنین پروژه موفقیت‌آمیزی در کشوری که سال ۲۰۲۶ از معتبرترین فستیوال فوتبال جهان میزبانی خواهد کرد، خارق‌العاده بوده است.

اینتر میامی که قعرنشین کنفرانس شرق لیگ ام‌ال‌اس بوده، کمتر از یک هفته پیش فیل نویل را از سرمربیگری تیم برکنار کرد و بدشانس ترین فرد فوتبال در جهان این روزها را می‌توان نویل لقب داد که شانس هدایت لئو مسی را تنها ۵ روز پیش از پیوستن این فوق‌ستاره به اینتر میامی از دست داد.

لئو فوتبال باشگاهی در اروپا را با ۴۹۶ گل و عنوان آقای گلی تاریخ این مسابقات (۵ لیگ معتبر فوتبال باشگاهی در اروپا) برای همیشه ترک خواهد کرد. لئو در سال‌های درخشان حضورش در فوتبال قاره سبز، علاوه بر ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک مرتبه بالای سر بردن جام‌جهانی فوتبال جهان، بیش از ۳۵ جام معتبر فوتبالی را بالای سر برد و ۷ بار عنوان بهترین بازیکن جهان با ربودن توپ طلا را به دست آورد. حالا اما وقتش رسیده بود که شانس رقابت برای کسب عنوان بهترین پس از بیش از یک دهه سلطه، از لئو مسی و رونالدو به جوانانی چون هالند و امباپه برسد.

مسی در راه پیوستن مسی به ام‌ال‌اس و به میدان رفتن در ترکیب اینتر میامی، سهمی از ارزش سهام کمپانی اپل در بازار خواهد داشت و این سهم را کمپانی آدیداس هم  به او تقدیم خواهد کرد و قرار است بعد از بازنشستگی لئو مسی در قامت سرپرست تیم به حضور در دنیای فوتبال ادامه دهد.