مسیر قطار تهران بندرعباس چگونه است و چند ساعت طول می‌کشد؟

برای همه ما مهم است که بدانیم در هر فصلی از سال، کدام شهرها برای سفر مناسب هستند. مناطق جنوبی ایران قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در فصل زمستان و تعطیلات نوروزی هستند. شهرهای جنوبی در این فصل‌ها، آب و هوای گرم و مناسبی دارند و با مردمان خونگرم و مهمان‌نواز و همچنین جاذبه‌های گردشگری و مناظر دلنواز، آماده پذیرایی از مسافرین هستند.

حرف تازه – برای همه ما مهم است که بدانیم در هر فصلی از سال، کدام شهرها برای سفر مناسب هستند. مناطق جنوبی ایران قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در فصل زمستان و تعطیلات نوروزی هستند. شهرهای جنوبی در این فصل‌ها، آب و هوای گرم و مناسبی دارند و با مردمان خونگرم و مهمان‌نواز و همچنین جاذبه‌های گردشگری و مناظر دلنواز، آماده پذیرایی از مسافرین هستند.

بندرعباس، مرکز استان هرمزگان و بزرگترین بندر تجاری ایران است که هر ساله تعداد زیادی مسافر به خود می‌بیند. این شهر راه دسترسی به اکثر جزایر جنوبی ایران است که با مردمی بسیار مهربان و آثار تاریخی بی‌شمار و مرکز خرید‌های بزرگ گزینه مناسبی برای سفر است. در میان تمام راه‌های موجود برای رفتن به این شهر، تهیه بلیط قطار بندرعباس، می‌تواند بهترین انتخاب باشد. شما می‌توانید از تهران، خیلی آسان با رزرو بلیط قطار، خود را به بندرعباس برسانید. قیمت بلیط قطار در این مسیر هم، بسیار به‌صرفه است. در ادامه می‌خواهیم به سفر به بندرعباس با قطار، چگونگی مسیر آن و مدت زمان طی شدن این راه طولانی بپردازیم. همراه ما باشید.

چگونه با قطار به بندرعباس برویم؟

قطار تهران بندرعباس

راه‌های زیادی برای رفتن به بندرعباس از تهران وجود دارد، اما بدون شک همیشه سفر با قطار می‌تواند بهترین و به‌صرفه‌ترین گزینه برای مسافت‌های طولانی باشد. مسیر قطار تهران تا بندرعباس با ۱۳۳۳ کیلومتر طول، یکی از شاهراه‌های اصلی راه‌آهن ایران است. در این مسیر، اکنون سه شرکت رجا، جوپار و بن ریل تردد می‌کنند و از قطارهای چهار ستاره غزال با کوپه‌های چهار نفره، قطار سه ستاره جوپار با کوپه‌های شش نفره و قطار سه ستاره البرز با کوپه‌های شش نفره استفاده می‌شود.

شما پس از سوارشدن در قطار این مسیر، با گذشتن از ۱۳ ایستگاه محمدیه در قم، کاشان، بادرود، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج و فین به بندرعباس می‌رسید.

با توجه اهمیت این مسیر ریلی و تقاضای بالای مسافرین برای رزرو بلیط قطار ، معمولا بلیط‌ها درمدت زمان کوتاه به اتمام می‌رسند. پس اگر قصد دارید تعطیلات خود را در بندرعباس بگذرانید بهتر است خرید بلیط قطار را زودتر و به صورت اینترنتی انجام دهید. شما برای رزرو بلیط قطار بندرعباس می‌توانید به قسمت خرید بلیط قطار وبسایت علی ‌بابا بروید. لیستی از گزینه های موجود نمایش داده می شود و می‌توانید بهترین گزینه را بنا به شرایط خود انتخاب کنید. ساعت حرکت قطارهای تهران بندرعباس بسته به شرکت و نوع قطار، طوری برنامه ریزی شده است که بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ عصر از تهران حرکت کند و روز بعد، بین ساعات ۸ تا ۱۲ قبل از ظهر به بندرعباس برسد. طی کردن این مسیر حدودا ۱۸ تا ۲۰ ساعت طول می‌کشد.

در این مسیر طولانی چگونه حوصله‌مان سر نرود؟

در همین ابتدا بگویم که نگاه کردن به ساعت خود را فراموش کنید. خیلی خوب است شما در این سفر تنها نباشید تا بتوانید به صحبت با یگدیگر مشغول باشید. یا اگر گروهی به سفر می‌روید، حتما بازی‌هایی مانند منچ، شطرنج و هر بازی گروهی سرگرم‌کننده دیگر را به همراه خود ببرید تا این زمان، به بهترین نحو برای شما بگذرد. اگر تنها سفر می‌کنید، سعی کنید با هم ‌کوپه‌ای‌های خود گرم صحبت شوید تا این مسیر بدون کلافگی برای شما سپری شود. در هر صورت حتما مجله یا کتاب را به همراه خود داشته باشید. گوش کردن به موسیقی هم کمک‌کننده است.

قیمت قطار تهران بندرعباس

قیمت بلیط قطار در این مسیر از ۹۵ تا ۱۸۰ هزار تومان متغیر است. در میان قطارهایی که در این محور تردد می‌کنند قطار سه ستاره جوپار با کوپه‌های شش تخته ارزان‌ترین گزینه است که مناسب سفرهای خانوادگی و دوستانه است. هر واگن این قطار ده کوپه دارد. قطار چهار ستاره غزال امکانات رفاهی بهتری را برای مسافران تدارک دیده است و این مسیر را در مدت زمان کوتاه‌تری می‌پیماید. همچنین استفاده از گزینه‌هایی همچون حمل خودرو با قطار ، بار اضافی و امکانات رستوران، قیمت بلیط قطار را افزایش می‌دهد. اگر نوزاد دارید، فقط کافی است ده درصد هزینه بلیط را بپردازید. برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال  بلیط قطار نیم‌بها استفاده حساب می‌شود. پس اگر نوزاد یا کودک زیر ۱۲ سال به همراه خود دارید، هنگام رزرو بلیط قطار حواستان به این گزینه باشد. همچنین شما می‌توانید گزینه رفت و برگشت را انتخاب کنید تا خیالتان از بابت برگشت راحت باشد.

در آخر

حالا وقت آن است که تصمیم بگیرید که به کجا می‌خواهید بروید تا چمدان خود را متناسب با سفرتان ببندید. با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، قطعا بندرعباس گزینه مناسبی است. پس اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در کنار سواحل زیبای جنوبی ایران بگذرانید یا به فکر خرید اجناس با قیمت مناسب هستید، بجنبید! با دوستان خود برنامه یک سفر مهیج به بندرعباس را بچینید و تمام این مسیر را در کوپه‌های اختصاصی کنار هم بگذرانید. هرچه سریع‌تر بلیط قطار خود را تهیه کنید. خرید بلیط قطار علی ‌بابا بهترین گزینه‌ها برای این سفر را پیش روی شما می‌گذارد.

سفر بخیر!