مروری بر عملکرد 17 عضو شورای چهارم رشت؛ قسمت هشتم :

مسعود کاظمی؛ گزینه همیشگی

بهنیا ثابت رفتار : در قسمت های قبلی به بررسی عملکرد هفت عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رشت پرداختیم. امروز در هشتمین قسمت به مرور حضور مسعود کاظمی در شورای چهارم خواهیم پرداخت. جهت مطالعه قسمت های قبلی می توانید روی هرکدام از اسامی کلیک کنید: قسمت اول :  رضا جمشیدی چناری قسمت دوم : فرانک پیشگر قسمت سوم :  محمود […]

بهنیا ثابت رفتار : در قسمت های قبلی به بررسی عملکرد هفت عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رشت پرداختیم. امروز در هشتمین قسمت به مرور حضور مسعود کاظمی در شورای چهارم خواهیم پرداخت.

جهت مطالعه قسمت های قبلی می توانید روی هرکدام از اسامی کلیک کنید:

قسمت اول :  رضا جمشیدی چناری
قسمت دوم : فرانک پیشگر
قسمت سوم :  محمود باقری خطیبانی
قسمت چهارم : اسماعیل حاجی پور  
قسمت پنجم : فرهاد شوقی
قسمت ششم : محمدحسین واثق کارگرنیا  

قسمت هفتم : سید امیر حسین علوی  

نفر هشتم : مسعود کاظمی

اصولگرای جوان شورای چهارم که خیلی زود به استقبال انتخابات شورای چهارم رفت کسی نبود به جز مسعود کاظمی.

کاظمی بسیار جوان و اصالتا لشت نشایی است. وی سابقه کارشناسی فنی فرمانداری رشت و مدیر عاملی سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت را پیش از ورود به شورا در کارنامه دارد و با ۹۹۸۴ رای به عنوان نفر هشتم به شورای اسلامی چهارم رشت راه یافت.

سالهای حضور او در شورا پر فراز و نشیب بود. کاظمی در سال اول نایب رییسی شورا و نایب رییسی کمیسیون برنامه و بودجه را نیز در کارنامه خود ثبت کرد؛ در سال دوم نایب رییس کمیسیون عمران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و منشی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک بود اما در سال سوم در هیچ یک از کمیسیون های شورا حضور نداشت. البته مسعود کاظمی در سال سوم بار دیگر نایب رییس شورا شد که سالی کم اثر و کم حاشیه را پشت سرگذاشت.

رابطه نزدیک مسعود کاظمی با ولی اله عظمتی بر کسی پوشیده نیست و باید او را اصولگرایی نزدیک به طیف ولی اله عظمتی دانست. انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور او در ستاد عظمتی مهر تایید دیگری بر رابطه نزدیک او با عظمتی است.

کاظمی در سال ۹۳ مدرک کارشناسی مهندسی عمران داشت و دانشجوی کارشناسی ارشد معماری بود و در اواخر آذر ماه آن سال به عنوان شصت و چهارمین شهردار رشت انتخاب شد اما پس از کش و قوس های فراوان و با استناد به قانون که شهرداری رشت در درجه یازده قرار می گیرد و حداقل مدرک شهرداران شهرهای درجه یازده و دوازده باید کارشناسی ارشد باشد و یا تبصره ها و شرایط قانونی در نظر گرفته شده را باید دارا باشد و کاظمی آن شرایط را نیز نداشت نهایتا او نتوانست بر صندلی شهرداری رشت تکیه بزند. البته اعضای شورا در دومین باری که تصمیم به انتخاب شهردار گرفتند بازهم نام او را مطرح کردند که با سه رای در مقابل ۹ رای ثابت قدم شکست خورد.

مسعود کاظمی که حالا ظاهرا کارشناسی ارشد خود را به پایان رسانده است بار دیگر به عنوان یکی از گزینه های جایگزینی دکتر محمدعلی ثابت قدم شهردار فعلی رشت به شمار می رود. اتفاقی که در صورت استیضاح شهردار رشت در روز پنجشنبه اصلا دور از ذهن به نظر نمی رسد و شاید اعضای شورا بار دیگر رایشان را به مسعود کاظمی که حالا کارشناس ارشد است بدهند و او شهردار بعدی رشت باشد.

عضو جوان و کم حاشیه شورای چهارم بار دیگر از حمایت اکثریت اعضای شورا برخوردار است و از این حیث باید او را از موفق ترین اعضای شورای چهارم دانست. هرچند خودش هرگز تمایلش به شهردار شدن را در ماه های اخیر بیان نکرده است اما از همین حالا از او و مجید رجبی ویسرودی به عنوان گزینه های جدی تصدی پست شهرداری رشت از درون شورا در صورت عزل ثابت قدم یاد می شود و شاید جوان بودن و سوابق نه چندان زیاد اجرایی کاظمی مهم ترین نقاط ضعف او باشد. به هر حال از آنجا که بارها نام او در مقاطع مختلف به گوش می خورد باید او را گزینه همیشگی دانست. گزینه ای که مطرح شدن نامش رای برخی اعضای شورا به برکناری شهردار فعلی برای روی کار آمدن او را نیز محتمل می کند.

باید دید سرنوشت استیضاح شهردار فعلی به کجا می رسد تا در خصوص آینده سیاسی اجتماعی او بتوان بیش از این اظهار نظر کرد. شاید کاظمی بار دیگر در رسیدن به هر دلیلی نتواند شهردار شود و باید دید در این صورت برنامه های او برای ادامه حضور در شورای چهارم و هیئت رئیسه و کمیسیون ها چه خواهد بود و برای شورای پنجم چگونه برنامه ریزی خواهد کرد.

_MG_1377_resize