سید رضا موسوی روزان :

مستند بلدیه می تواند استقبال زیادی به دنبال داشته باشد / آمده ام تا به این مستند کمک کنم

حرف تازه : رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در حاشیه بازدیدهای خود از ساخت مستند بلدیه در مورد رفع مشکلات بودجه این مستند گفت: آمده ام تا به این مستند کمک کنم. سید رضا موسوی روزان در گفتگو با حرف تازه با اشاره به ساخت مستند بلدیه در رشت اظهار داشت: ساخت […]

حرف تازه : رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در حاشیه بازدیدهای خود از ساخت مستند بلدیه در مورد رفع مشکلات بودجه این مستند گفت: آمده ام تا به این مستند کمک کنم.

سید رضا موسوی روزان در گفتگو با حرف تازه با اشاره به ساخت مستند بلدیه در رشت اظهار داشت: ساخت مستندات تاریخی می تواند در بطن جوانان امروزی به شکل مثبت نفوذ کرده و می تواند استقبال زیادی به دنبال داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم دقت در ساخت مستندات تاریخی خاطر نشان کرد: ساخت اینگونه فیلم ها انجام مطالعات تحقیقی و پژوهشی وسیعی می طلبد زیرا کوچکترین سهل انگاری می تواند به معنای دخل و تصرف در تاریخ قلمداد شود.
رئیس کمسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر رشت بابیان اینکه مستند بلدیه به تاریخ ۴۰۰ ساله شهر رشت اشاره دارد تصریح کرد: نمایش تمام سوابق جنبه های ۴۰۰ سال قبل می تواند بر امورات فرهنگی٬ سیاسی٬ اجتماعی و حتی اقتصادی عصر کنونی نیز تاثیر گذار باشد.
موسوی روزان نهایت دقت عوامل سازنده را در ساخت مستند بلدیه خواستار شد و تاکید کرد: این دقت به ویژه در نشان دادن آرمان های امام راحل(ره) در بحبوحه انقلاب اسلامی باید پررنگ تر و عمیق تر باشد.
وی همچنین یکی از علت های اصلی بازدید میدانی از ساخت این مستند تاریخی را سنجیدن میزان هزینه ساخت آن برشمرد و گفت: در ابتدا ترجیح دادیم که شرایط کاری را از نزدیک رویت و میزان هزینه هارا بر آورد کنیم.
رییس کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در حاشیه بازدید خود از روند اجرای این پروژه فیلمسازی در مورد حل مشکلات بودجه این پروژه افزود: آمده ام تا به مستند بلدیه کمک کنم.

معرفی عوامل اصلی ساخت سریال مستند بلدیه :

نویسنده : سیده مژده ساجدین

طراح فیلمنامه و پژوهش و کارگردان : علیرضا جوقه دوست

دستیار کارگردان و برنامه ریز : علی حیدریان

مدیر تصویر برداری : شهرام پرآور

تصویر بردار : رضا موسوی

دستیار تصویر : نیما پاشاخانی

طراح صحنه و لباس : سیما اسحاقی

دستیار صحنه و لباس: رضا محبی

طراح گریم : افسانه شمس

مجری گریم: مریم محمد نژاد

دستیار گریم: هادی حقیقی

مدیر تولید : سعید یعقوبی

دستیار تولید: آتنا حسنی

مدیر تدارکات : شاهرخ ندایی

دستیاران تدارکات: هادی ساعی و محمد شاهین آزاد

صدابردار : حمید سلیمان زاده

عکاس: دانیال شفیعی

مدیر روابط عمومی: بهنیا ثابت رفتار

تهیه کنندگان : شهرام پرآور ، محسن مرادمند

مجری طرح موسسه فرهنگی صبح قلم گیل (عبدالرضا اصغر تاش)

با همکاری شهرداری رشت و سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان و سازمان بهزیستی استان گیلان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و استانداری گیلان

محصول مشترک استودیو پاک و موسسه فرهنگی هنری صبح قلم گیل

بازیگران اصلی: اکبر پور پاک نیا و مهسا رمضانپور

با حضور بازیگران میهمان: محمد جواد ذهنی، علی چولابی، هادی آذرنگ و …

در این مجموعه ۳۹۵ سال از تاریخ شهر رشت از سال ۱۰۰۰ تا امروز به تصویر کشیده می شود و بیش از ۴۰ لوکیشن برای آن در نظر گرفته شده است. این مجموعه در ده قسمت و از طریق شبکه های سیما پخش خواهد شد.