مستند بلدیه مورد استقبال مسئولین قرار گرفت

حرف تازه – مستند بلدیه که راه پر پیچ و خمی را برای تولید پشت سر گذاشت این روزها کار فیلمبرداری خود را به پایان رسانده و در مرحله تدوین قرار دارد و مذاکراتی برای پخش بین المللی آن نیز صورت گرفته است. این مستند تاریخی که روایتگر ۳۹۵ سال تاریخ رشت از سال۱۰۰۰ تا امروز در […]

حرف تازه – مستند بلدیه که راه پر پیچ و خمی را برای تولید پشت سر گذاشت این روزها کار فیلمبرداری خود را به پایان رسانده و در مرحله تدوین قرار دارد و مذاکراتی برای پخش بین المللی آن نیز صورت گرفته است.

این مستند تاریخی که روایتگر ۳۹۵ سال تاریخ رشت از سال۱۰۰۰ تا امروز در قالب مجموعه تحقیقاتی پژوهشی است، بالغ بر ۴۰ لوکیشن برای آن در نظر گرفته شده است و مسائل مهم تاریخ رشت در این سال ها را به تصویر می کشد.

از مشاهیر رشت گرفته تا صنعت های رو به فراموشی و رویدادهای دانه درشت تاریخی، همه و همه در این مجموعه مستند داستانی تاریخی به چشم می خورد و انتظار می رفت تمامی مدیران حوزه های مرتبط با ساخت چنین آثاری، توجه ویژه ای نسبت به حمایت از ساخت آن داشته باشند.

هرچند برخی مدیران از همان ابتدای راه ، خالصانه حمایت از این مجموعه را در عمل نشان دادند و یاری رسان عوامل سازنده این فیلم مستند بودند و برخی دیگر نیز در میانه های راه و یا حتی در روزهای اخیر حسن نیت خود را به خوبی به اثبات رساندند اما در برخی موارد دیگر نیز افرادی بودند که فاصله شعار تا عملشان بسیار زیاد بود و در مواردی تنها شعار حمایت سر دادند.

شایسته است از همه عوامل سازنده این فیلم و حامیان حقیقی اش که عاشقانه از زمان، اعتبار و اموالشان برای ساخت این فیلم هزینه کردند تا یادگاری برای فرهنگ و تاریخ این شهر مظلوم به جا بگذارند صمیمانه قدردانی کنیم. و صد البته تشکر ویژه ای هم داشته باشیم از آنها که وعده حمایت تمام قد دادند اما هیچ باری از دوش سازندگان این فیلم برنداشتند!

علاوه بر افرادی که پیش از این در کنار این مجموعه قرار گرفتند اخیرا در سرمای روزهای برفی رشت هم، حضور و پیگیری برخی مدیران منجر به دلگرمی عوامل سازنده مستند بلدیه شد؛ افرادی چون حسین میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت، علیرضا زهری رییس آب و فاضلاب روستایی رشت، محمدرضا پارسی مدیرکل بهزیستی گیلان، سید محمد صادق قنبرزاده به نمایندگی از غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی از سوی دفتر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که پیگیری های موثری را انجام داد و تعدادی دیگر از مدیران فرهنگ دوست و عملگرای شهر رشت که علیرضا جوقه دوست به نمایندگی از مجموعه عوامل سازنده فیلم از حضور و پیگیری یکایک این عزیزان قدردانی می کند.

مستند بلدیه اولین و بزرگترین مستند داستانی تاریخی پژوهشی بلدیه رشت محسوب می شود.

مستند داستانی تاریخی بلدیه رشت، روایتگر ۳۹۵ سال تاریخ رشت از سال۱۰۰۰ تا امروز در قالب مجموعه تحقیقاتی پژوهشی است و بالغ بر ۴۰ لوکیشن برای آن در نظر گرفته شده است و مسائل مهم تاریخ رشت در این سال ها به تصویر کشیده می شود.

ساختمان های تاریخی رشت و محله هایی با بافت تاریخی همچون محله ساغریسازان از جمله لوکیشن های در نظر گرفته شده در این سریال است.

تهیه کنندگی این سریال بر عهده شهرام پرآور و محسن مرادمند است و علیرضا جوقه دوست کارگردانی کار را بر عهده دارد و نویسندگی این اثر با مژده ساجدین بوده است.

در ادامه تصاویری از حضور آقایان میرزایی ، زهری و قنبرزاده در دفتر تهیه کنندگان و کارگردان این فیلم را مشاهده می کنید:

معرفی عوامل اصلی ساخت سریال تاریخی داستانی مستند بلدیه :

نویسنده : سیده مژده ساجدین

طراح فیلمنامه و پژوهش و کارگردان : علیرضا جوقه دوست

دستیار کارگردان و برنامه ریز : علی حیدریان

مدیر تصویر برداری : شهرام پرآور

تصویر بردار : رضا موسوی

دستیار تصویر : نیما پاشاخانی

طراح صحنه و لباس : علیرضا جوقه دوست

دستیار صحنه و لباس: رضا محبی

طراح گریم : افسانه شمس

مجری گریم: مریم محمد نژاد

دستیار گریم: هادی حقیقی

مدیر تولید : سعید یعقوبی

مدیر تدارکات : شاهرخ ندایی

دستیاران تدارکات: هادی ساعی و محمد شاهین آزاد

صدابردار : حمید سلیمان زاده

عکاس: دانیال شفیعی

مدیر روابط عمومی: بهنیا ثابت رفتار

تهیه کنندگان : شهرام پرآور ، محسن مرادمند

مجری طرح موسسه فرهنگی صبح قلم گیل (عبدالرضا اصغر تاش)

بازیگران اصلی: اکبر پور پاک نیا و مهسا رمضانپور

با حضور بازیگران میهمان: محمد جواد ذهنی، علی چولابی، هادی آذرنگ و …

با همکاری شهرداری رشت و سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان و سازمان بهزیستی استان گیلان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و استانداری گیلان

محصول مشترک استودیو پاک و موسسه فرهنگی هنری صبح قلم گیل

گفتنی است پیش از این نیز برخی اعضای شورا و مدیران شهر رشت از ساخت این فیلم مستند تاریخی داستانی عملا حمایت کرده اند که جای تقدیر و تشکر مجدد دارد.