رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت:

مساجد بزرگترین سنگر انقلاب هستند

حرف تازه –  رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: مساجد بزرگترین سنگر انقلاب هستند و بزرگ مردان و شیرزنانی در مساجد تربیت و به دفاع از ارزشهای اسلام وانقلاب پرداختند. محمد حسن پور در مراسم تجلیل از خانواده شهدای انقلاب ومدافع حرم رشت اظهارکرد: ما هرچه داریم از برکت خون همین شهداست. وی با […]

حرف تازه –  رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: مساجد بزرگترین سنگر انقلاب هستند و بزرگ مردان و شیرزنانی در مساجد تربیت و به دفاع از ارزشهای اسلام وانقلاب پرداختند.

محمد حسن پور در مراسم تجلیل از خانواده شهدای انقلاب ومدافع حرم رشت اظهارکرد: ما هرچه داریم از برکت خون همین شهداست.

وی با اشاره به اینکه مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت تصریح کرد: رمز تداوم انقلاب اسلامی حفظ همین سنگرها است و باید سنگرها راحفظ کنیم.

حسن پور بااشاره به ویژگیهای مسجدگفت: مسجد می تواند همه ساعات باز باشد و از حضور مردم درآن فضا استفاده کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت یادآورشد: حضور مردم از هرقشری و آئین، جنس و سن در مساجد بلاشرط است و هیچ محفلی در دنیا اینگونه نیست.

وی افزود: اداره مساجد بطور سازمانی نیست و خود مردم متولی اداره مسجد و خانه خدا هستند.

حسن پور با اعلام اینکه مساجد مستقل هستند اذعان کرد: مساجد استقلال دارند و وابسته به هیچ حکومت یا دستگاهی نبودند مگر اینکه آن حکومت اسلامی باشد.

این مسئول بااشاره به نقش مهم مساجد در ایمن سازی جامعه خاطر نشان کرد: مساجد موجب ایمن سازی خانواده ها وموجب تعلق خاطر افراد می شود و مسجد همبستگی اجتماعی در بین مردم ایجادمی کند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رشت بااعلام اینکه کارکرد مساجد موجب انسجام در مردم می شود یادآور شد:مذهب، مسجد و هیاتهای مذهبی بودند که افراد مخلص به خدا و دین پرورش دادند با ایمان و خالص در مقابل طاغوت ایستادند و نلرزیدند واگر بخواهیم خودمان و خانواده ما ایمن باشیم مسجد به ما کمک می کند.