مسابقات انتخابی بوکس رده بزرگسالان گیلان در لاهیجان برگزار می شود

حرف تازه : دبیر هیأت بوکس گیلان از برگزاری مسابقات انتخابی تیم بزرگسالان بوکس استان برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی لاهیجان خبر داد. به گزارش حرف تازه ، علی علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در اواخر آذر ماه جاری، […]

حرف تازه : دبیر هیأت بوکس گیلان از برگزاری مسابقات انتخابی تیم بزرگسالان بوکس استان برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی لاهیجان خبر داد.

به گزارش حرف تازه ، علی علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در اواخر آذر ماه جاری، مسابقات انتخابی تیم بزرگسالان بوکس استان برگزار می شود.

دبیر هیأت بوکس گیلان خاطرنشان کرد: این مسابقات در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ آبان ماه در سالن تختی لاهیجان به میزبانی هیأت بوکس این شهرستان برگزار می شود.

به گفته وی حضور ورزشکاران در این مسابقات باید از سوی هیئت های ورزشی شهرستان ها بر اساس تعداد و اوزان به هیأت بوکس استان اعلام شود.

علیزاده با بیان اینکه وزن کشی مسابقات صبح روز پنج شنبه ۱۳ آبان ماه با یک کیلوگرم ارفاق به ورزشکان صورت می گیرد، تصریح کرد: بر اساس اعلام هیأت های بوکس شهرستان های استان، در حال حاضر حضور ۵۴ ورزشکار در این دوره از مسابقات قطعی شده که شهرستان های رشت و انزلی هرکدام با شش ورزشکار، دو مربی و یک سرپرست و مابقی شهرستان ها با چهار ورزشکار، دو مربی و یک سرپرست می توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به نبود برنامه ریزی مناسب در گذشته درباره ارتباط بین رده های سنی پایین تر با بزرگسالان، افزود: به همین دلیل افت چشم گیری در رده سنی بزرگسالان به جزء تک ستاره ها هستیم.

دبیر هیأت بوکس گیلان به برخی از سیاست های این هیئت اشاره و استعدادیابی، تشکیل تیم های پایه نونهالان، نوجوانان، جوانان و بازسازی و ارتقاء کیفیت تیم بزرگسالان در آتی را از جمله این سیاست ها اعلام کرد.

به گفته این مسئول نتایج خوب تیم های پایه و نایب قهرمانی نوجوانان بعداز سال ها و کسب مدال های رنگارنگ نشان دهنده توجه هیأت بوکس استان به موضوع ارتقای کیفی و کمی این رشته است.

علیزاده همچنین به پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب استان در حوزه داوری رشته بوکس در سطح ملی و بین المللی نیز اشاره و تأکید کرد: نبود مدیریت صحیح مبنی برهمکاری و مشارکت با هیأت بوکس گیلان در این خصوص شاهد برخی نامهربانی ها و نبود کیفیت لازم در این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه شاهد نبود همکاری و مشارکت برخی با هیئت بوکس استان هستیم، یادآور شد: حتی در مسابقات قهرمانی کشور شاهد تضییع حقوق قهرمانان استان در کسب مقام قهرمانی را از سوی جریانی مشخص بودیم.

دبیر هیأت بوکس گیلان خاطرنشان کرد: در همین راستا هیأت بوکس استان گیلان با استراتژی ارتقای سطح بیشتر داوری درخواست برگزاری کلاس های داوری و تعیین فردی شایسته به عنوان رییس کمیته داوران استان گیلان اقدام کرده تا بیش از این از سوی فرد و جریانی مشخص شده شاهد ضایع شدن حق ورزشکاران استان نباشیم.