سیدرضا میرپور:

مسئولین مانع قد کشیدن اساتید فاسد در دانشگاه ها باشند

سیدرضا میرپور : اگر استادی از لحاظ اخلاقی مشکل داشته باشد این استاد صلاحیت تدریس در هیچ نقطه ای از ایران اسلامی را ندارد و نخواهد داشت.به گزارش شعاع مشرق،  دانشگاه محیطی آموزشی و تربیتی است. که دانشجو می پذیرد و اهداف این نهاد ارزش و تربیتی چیزی جز  تعلیم و پرورش دانشجویان نمی باشد. […]

سیدرضا میرپور : اگر استادی از لحاظ اخلاقی مشکل داشته باشد این استاد صلاحیت تدریس در هیچ نقطه ای از ایران اسلامی را ندارد و نخواهد داشت.به گزارش شعاع مشرق،  دانشگاه محیطی آموزشی و تربیتی است. که دانشجو می پذیرد و اهداف این نهاد ارزش و تربیتی چیزی جز  تعلیم و پرورش دانشجویان نمی باشد.

 این دانشجویان به قرار معلوم در آینده ای نه چندان طولانی،  هر کدام به نوبه ی خود برای جامعه شان تعیین تکلیف می کنند و از همین دانشجویان دکتر، مهندس، استاد دانشگاه، رئیس جمهور، نماینده مجلس،و … که در اطراف خود ملاحظه می کنیم قرار است تربیت شوند.

اگر استادی از نظر فرهنگی و رعایت نکردن شئونات اسلامی  مسئله داشته باشد، جایی در دانشگاه ندارد چطور ممکن است کسی که خود بدور از اخلاق و تربیت باشد،  بتواند درس اخلاق دهد و الگوی دیگران باشد.

بحث مورد نظر و حیاتی آن است که در بسیاری از دانشکده ها و موسسه های آموزشی؛  اساتیدی تدریس می کنند که از لحاظ اخلاق مشکل دارند.

این اساتید بدون در نظر گرفتن اخلاق و رعایت شئونات اسلامی همچنان به عمل زشت خود ادامه می دهند.

حتما به گوشتان رسیده یا با چشمانتان ملاحظه نموده اید که در فلان دانشگاه اساتیدی تدریس می کنند که نامشان به عنوان استادی که از لحاظ اخلاقی مشکل دارد زبان زد خاص و عام است.

این مسئله به قدری ناراحت کننده است، که همچین اساتیدی آزادانه در دانشکده ها تدریس می کنند و هیچ کس هم به آن ها کاری ندارد و حتی دانشجو جرات آن را  هم ندارد که این فاجعه را با ریاست دانشگاه و مراجع قضایی در میان بگذارد، و حتما این ضرب المثل را شنیده اید که یک دست صدا ندارد!

متاسفانه دانشجویان به بهانه ترس یا عدم اثبات و حتی واهمه از اینکه این مسئله ممکن است به گوش استاد برسد و برایشان بد رخ دهد، از این فاجعه چشم پوشی کرده و با سکوت محض عبور می کنند.

 استادی از لحاظ اخلاقی مشکل داشته باشد این استاد صلاحیت تدریس در هیچ نقطه ای از ایران اسلامی را ندارد و نخواهد داشت. در ضمن  تشکل بسیج و حراست دانشگاه بخاطر همین مسائل است که نباید این فاجعه در دانشگاه جا باز کند. امیدواریم با همکاری دانشجویان این نهاد ها برای از بین بردن این معضل تلاش و کوشش بیشتری انجام دهند.

حرف آخر از فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای :

 نباید در دانشگاه ها فضای اجبار و زور و امنیتی بوجود آید بلکه باید فضای انقلابی و تدین را با کار طبیبانه و خردمندانه بوجود آورد.

شعاع مشرق