مرکز آموزشی کودکان کار رشت (پرتو) افتتاح شد

تی تی خبر (حرف تازه) : در پنجمین روز از هفته سلامت مرکز پرتو ، مرکز آموزشی کودکان کار رشت افتتاح شد.   این مراسم با حضور دکتر محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت ، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت ، طیبه بینا سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع […]

تی تی خبر (حرف تازه) : در پنجمین روز از هفته سلامت مرکز پرتو ، مرکز آموزشی کودکان کار رشت افتتاح شد.

 

این مراسم با حضور دکتر محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت ، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت ، طیبه بینا سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت ، دکتر محمدرضا پارسی مدیر کل بهزیستی گیلان، دکتر رضا جعفری معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان، ام البنین انساندوست رییس اداره بهزیستی گیلان و چند تن از مدیران شهری شهرداری رشت و هیات همراه بهزیستی گیلان برگزار شد.

 

دکتر محمد علی ثابت قدم نیز در این مراسم توسعه اجتماعی را مهم ترین دغدغه خود دانست و مبنای آن را پاسخ به پرسش “زیر پوست شهر ما چه می گذرد؟” عنوان کرد.

شهردار رشت شهر سکونت پذیر را شهری دانست که بتواند در سنین مختلف نیازهای جامعه را برطرف کند و افزود : مهم ترین بحث توسعه شهری شناسایی درست افراد و رفع نیازها و کمبودها است تا در سن توانایی و کار بتوانند کار و شغل و تحصیلات متناسب با آن داشته باشد.

دکتر ثابت قدم پر کردن خلا های جامعه را با همکاری سایر نهادها میسر دانست و گفت : خلا های موجود در تمامی سنین با همکاری نهاد های مربوطه پر خواهد شد.به عنوان مثال برای افراد کهنسال دانشگاه علوم پزشکی کمک شایان توجهی می تواند داشته باشد.

شهردار رشت در پایان بار دیگر تاکید کرد: باید پاسخ خوبی برای پرسش “زیر پوست شهر چه می گذرد؟” داشته باشیم.

 

فاطمه شیرزاد بیانات خود را با تقدیر از زحمات شهردار در حوزه سلامت آغاز کرد و گفت : شهرداری رشت در کنار سایر سازمان ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام بر می دارد

رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با آسیب پذیر دانستن محدوده مرکز پرتو در انتهای محله حمیدیان رشت افزود : کودکان در حوزه های بهداشت، آموزش، محیط زیست و موارد اینچنینی حق و حقوقی دارند و مدیران موظفند تلاش بیشتری را برای ارائه خدمات بهتر به آنها داشته باشند تا شاهد پیشرفت و توسعه تمام نقاط شهرمان باشیم و در همه جا کودکان از بهترین خدمات بهره مند شوند.

 

طیبه بینا با ارائه آماری از کودکان کار شناسایی شده در سطح شهر رشت، آموزش و توانمند سازی کودک و خانواده را از مهم ترین وظایف این مرکز عنوان کرد.

 مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت با اشاره به تفاهم نامه هایی که میان شهرداری رشت و بهزیستی گیلان در هفته سلامت منعقد شده است  نسبت به ایجاد محیط هایی بهتر برای کودکان کار اظهار امیدواری کرد.

 

در ادامه دکتر محمدرضا پارسی در ابتدای سخنان خود رسیدن به توسعه انسانی و پیشرفت جامعه را نیازمند توجه به منابع انسانی دانست و تصریح کرد : در بسیاری از کشورهای پیشرفته بخش عمده ای از اقدامات در خصوص رفاه اجتماعی توسط شهرداری ها صورت می گیرد.

مدیر کل بهزیستی گیلان موفقیت این سازمان را نیازمند مشارکت سایر نهاد ها و به خصوص شهرداری های شهرستان های استان دانست و در خصوص مرکز استان به پیشرفت های خوب به دست آمده اشاره کرد.

 

وی کودکان کار را در دو گروه خیابانی و کار تقسیم بندی کرد و افزود : کودکان خیابانی سرپناه و سایبانی ندارند کودکان کار به دلیل فقر یا سطح فرهنگی در کودکی در خیابان ها به کار مشغولند.

دکتر پارسی ضمن تقدیر از اقدامات موثر موسسه آوای امید تصریح کرد: واگذاری به بخش خصوصی در ارتقای سطح خدمات موثر است