نامه مدیرمسئول حرف تازه به جعفرزاده ایمن آبادی: گرانی و حذف ۴۸ درصد یارانه بگیران فاجعه است نه حقوق نمایندگان مجلس!

مردم گله مندند؛ نماینده مردم باشید

حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار مدیر مسئول پایگاه خبری حرف تازه با انتشار نامه ای خطاب به غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نسبت به اظهارات اخیر او انتقاداتی را مطرح کرد. متن نامه را در ادامه مشاهده می کنید: به نام خدا ن و القلم و ما یسطرون جناب آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  نماینده […]

حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار مدیر مسئول پایگاه خبری حرف تازه با انتشار نامه ای خطاب به غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نسبت به اظهارات اخیر او انتقاداتی را مطرح کرد. متن نامه را در ادامه مشاهده می کنید:

به نام خدا

ن و القلم و ما یسطرون

جناب آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی 

نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی 

با درود و احترام

بارها تلاش کرده ام با نگاه مثبت به اظهارات شما و سایر مسئولین بنگرم و در سطر به سطر نوشته هایم حقانیت و واقعیت ماجرا را در نظر بگیرم تا از عدل و انصاف به دور نباشد و خداوند را شاکرم که پیش از این خودتان نیز به این تلاش بنده طی گفتگویی اشاره داشته اید و قطعا اگر دغدغه ای مطرح می شود بنا بر رسالتی است که بر دوش اصحاب رسانه گذاشته شده است. 

با شعار آمده ام که سر نهم آمدید… چه شد؟

آقای جعفرزاده! شنیده ام که اخیرا گفته اید مردم حرف دارند و باید حرف مردم را شنید. پس می نویسم تا حرفم را به عنوان فردی از بین همین مردم به گوش شما برسانم. می نویسم تا بدانید برای مردمانی مثل من، حساب شما نه تنها از سایر مسئولین جدا نیست بلکه در مواردی از شما بیش از سایرین گله مندیم. بدانید که با شعار “آمده ام که سر نهم” آمدید اما از نگاه جوانانی مثل من، هرگز چنین شعاری در عمل شما بروز پیدا نکرد و شعارهای شما دردهای ما را دوا نکرد.

باید نماینده مردم رشت باشید نه نماینده نمایندگان و یا نماینده دولت!

آقای جعفرزاده! شما آمدید که صدای رسای مردم رشت در مجلس باشید. لازم به یاداوری می دانم که بگویم عنوان مسئولیت شما، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی است. دقت کردید؟ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی… یعنی شما نه نماینده مسئولین رده بالای دولتی در مجلس هستید و نه نماینده نمایندگان مجلس در مجلس! هرچند شاید برخی مسئولین متولد رشت هم باشند اما مسئولین رده بالای دولتی به چنان مقام و مرتبه ای رسیده اند که بتوانند به مراتب بهتر از عموم مردم این شهر از حق و حقوق خودشان دفاع کنند و آن کس که نیاز به صدای رسا برای فریاد زدن مشکلات انباشته شده دارد مردم هستند! بد نیست که از حقوق تمام ملت دفاع کنید اما قطعا اولویت شما باید عموم مردم رشت باشد نه مدیرانی که بازداشت شده اند… اگر حقوق نمایندگی فاجعه است وضعیت کارگری که ماه ها حقوق معوقه و ناچیز دارد را چگونه باید توصیف کرد؟! البته این موارد صرفا جهت یاداوری بود و قطعا همواره مد نظر شما بوده است و خواهد بود و ان شاء الله که همواره در آینده نیز مد نظر باشد تا نگرانی از این حیث هیچگاه وجود نداشته باشد!

دیواری کوتاه تر از حذف ۴۸ درصد یارانه بگیران پیدا نمی شود؟

آقای جعفرزاده! نظر شما در خصوص حذف ۴۸ درصد یارانه بگیران چیست؟ آیا حذف یکباره حدود ۳۰ میلیون ایرانی از یارانه بگیران به جامعه شوک وارد نمی کند؟ آیا معتقدید این جمعیت از دریافت یارانه بی نیازند؟ چطور حقوق نماینده مجلس فاجعه است و اگر تامین نشود فساد ایجاد می کند اما به هر بهانه ای به مردم فشار اقتصادی بیشتری وارد شود نا امیدی و خدای ناکرده فساد را در جامعه رواج نمی دهد؟ به اعتقاد من گرانی و حذف ۴۸ درصد یارانه بگیران فاجعه است نه حقوق چند میلیونی نمایندگان مجلس! بسیاری از هزینه های غیر ضروری در کشور وجود دارد که هنوز نشانه ای از اقتصاد مقاومتی در آن دیده نمی شود. هر یک از سازمان ها و ادارات عریض و طویل می توانند از بسیاری از هزینه ها بکاهند. آیا دیواری کوتاه تر از دیوار مردم و حذف ۴۸ درصد یارانه بگیران پیدا نشد؟ آیا رقم حاصل از این صرفه جویی را با یکی از اختلاس های بزرگ مقایسه کرده اید؟ جالب این است که شما بارها از کاهش و حذف یارانه سخن گفته اید و بدون پرداختن به این مسائل، از موافقین حذف ۴۸ درصد یارانه بگیران هستید! آیا بهتر نیست در مسیری گام بردارید تا فساد و اختلاس را با قوانین سختگیرانه و حتی بی رحمانه ریشه کن کنید و از هزینه بریز و بپاش های برخی مسئولین در برنامه های مختلف کم کنید؟

کاهش قدرت خرید مردم و مشکلات کشاورزان و حمایت شما از وزیر؟!

آقای جعفرزاده! می خواهید از مشکلات مردم بیشتر بدانید؟ قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است. سفره های مردم کوچک و کوچک تر شده است و در تامین هزینه های معاش خود با مشکلاتی مواجهند. از سوی دیگر کشاورزان هم مشکلات فراوانی دارند. تنظیم بازار برنج و عرضه و تقاضا وظیفه کیست؟ نقش وزیر در این امر چیست؟ توصیه به خوردن سبوس؟! البته گفته می شود شما از مخالفان استیضاح وزیر کشاورزی هستید و ظاهرا عملکرد ایشان برایتان خالی از سوال است و از هم نظران نماینده لنگرود هستید که تا همین چند روز قبل مخالف وزیر بود اما امروز مخالف استیضاح است!

گرانی مرغ و گوشت و و تخم مرغ ۷۰۰ یا ۸۰۰ تومانی چه توجیهی دارد؟ مسئولین از شاخصه های اقتصادی و آمار بیکاری و وضعیت مطلوب می گویند و مردم لمس نمی کنند؟! کجای کار می لنگد؟! جوانان باید همراه با مسئولین از نردبان بالا بروند تا شغلی مناسب به دست بیاورند؟ یا راه بهتری وجود دارد؟ در آلودگی هوا نقش مسئولین چیست؟ اینکه توصیه کنند مردم دست به دعا شوند که باد بیاید؟!

اگر دولت با مسائل مالی فراوان دست و پنجه نرم می کند؛ مردمی که حقوق ناچیزی دارند و در تامین مخارج اولیه خود ناتوان گشته اند چه کنند؟ پیشنهاد می دهم در این دوره از نمایندگی خود یکبار یک ساعت زمان بگذارید و با ضرب و تقسیمی ساده مخارج خانواده ای ۴ نفره با هزینه های عادی زندگی را محاسبه کنید و با مقایسه رقم به دست آمده با حقوق بخش قابل توجهی از جامعه به عمق فاجعه در برخی اقشار پی ببرید؛ البته اگر قیمت اقلام پر مصرف را بدانید و همانند برخی از نمایندگان از قیمت نان و گوشت و روغن و… بی خبر نباشید. از وضعیت بیمه هاو هزینه های درمانی مردم به خوبی مطلعید؟

آیا رشت اولویت برخی مسئولین رشتی از جمله محمدباقر نوبخت نیست؟!

آقای جعفرزاده! مردم از این وضعیت گله مندند. مردم رشت از مسئولین رشتی نیز گله مندند. شما نماینده مردم هستید نه آنان که دستگیر شده اند! شما نماینده مردم سراوان هم هستید. وضعیت نابسامان پسماند و دفن زباله در سراوان و آلودگی ها و آسیب های آن به گوش تمام کشور رسیده است. چطور می شود که ۱۴۰ میلیارد تومان بابت احداث زباله سوز در استان همجوار اختصاص داده می شود اما در همین مدت رشت از کمتر از ۱۱ میلیارد تومان برخوردار می شود؟ در بحث آبهای سطحی نیز در سال گذشته از مبالغی ۹ تا ۱۰ برابر رشت در شهرهای استان مجاور حرف هایی به گوش می رسید. آیا نمی شد از ظرفیت محمدباقر نوبخت در بهره مندی عادلانه و برابر چنین اعتباراتی برای رشت بهره برد؟! انتظار زیادی بود؟

سفرهای هفتگی و مکرر آقای نوبخت به رشت پس ازحدود ۵ سال چه دستاوردهایی در مقایسه با سایر استان ها داشته است؟ کدام صنعت بزرگ به گیلان آمده است؟ راه آهن با چه سرعتی اجرا شد؟ رودخانه ها به کجا رسید؟ سراوان و مساله زباله سوز چه شد؟ سهم شهرداری رشت از اعتبارات ملی در مسائلی مثل راه اندازی رینگ دور شهر چقدر است؟ و … آیا غیر از این است که شما را باید یکی از بزرگترین حامیان نوبخت در گیلان به شمار آورد؟ آیا بهتر نیست در سایه این تعامل و حمایت، مطالبات مردم را نیز جدی تر از همیشه و به سرعت پیگیری کنید؟

بیکاری، رکود، گرانی، شعارگرایی از مهم ترین مشکلاتند

آقای جعفرزاده! مشکلات یکی دو تا نیستند و یک شبه هم به وجود نیامده اند و یک شبه هم از بین نمی روند. مسئولین تلاش های بسیاری هم داشته اند که نباید از حق گذشت و اقدامات خوب را نادیده گرفت. اما امروز گرانی، رکود، بیکاری و شعارگرایی مهم ترین مشکلات مردمند. در هر خانواده چند جوان بیکار داریم؟ مردم می خواهند از رفاه بالاتری برخوردار باشند و این حق مردم است. مردم انتظار دارند دولت را حامی خود بدانند. انتظار دارند در زمان مشکلات دولت مثل کوه پشت مردمش بایستد. در زلزله کرمانشاه خدمات شایسته مردم بود؟! این ها را از فردی می شنوید که حامی دولت بوده است و به معنای آن نیست که در گذشته مشکلی وجود نداشته و دولت مقصر همه مشکلات است. اتفاقا معتقدم ریشه بسیاری از مشکلات در گذشته است و امروز مردمی که امیدوار به تغییر سریع شرایط بوده اند از تدریجی بودن بسیاری از مسائل گله دارند و مهم تر آن که شعار های محقق نشده بسیاری را پیش روی خود می بینند. یکی از مهم ترین علل بیکاری این است که هیچ تناسبی میان نیاز جامعه به مشاغل مختلف و ظرفیت رشته های مختلف در دانشگاه وجود ندارد و عملا برخی رشته ها بیکاران بسیاری دارند. چه تدبیری برای رفع این مشل اندیشیده شد؟ 

مردم رشت نیز انتظار دارند نماینده خود را حامی تمام قد خود ببینند. تعامل دولت و مجلس سازنده است اما به شرط آن که در راستای دفاع از حقوق ملت باشد که امیدواریم همواره همینطور باشد. اما فراموش نکنید که حمایتتان از حذف ۴۸ درصد یارانه بگیران، فاجعه خواندن حقوق نماینده مجلس و برخی مسائل دیگر سوالات بی جوابی را در ذهن جوانانی مثل من ایجاد کرده است که امیدوارم نه تنها در صحبت، بلکه در عمل شاهد حمایت تمام قد شما از مردمی باشیم که از گرانی ها و کم توجهی های دولت گله مندند و حسابشان از برخی اقشار جداست…

سخن پایانی…

آقای جعفرزاده! انتظارات از شما بالاست اما از نگاه من تا امروز این انتظارات براورده نشده است. از آنجا که بیشترین حمایت از دولت و کمترین انتقاد را در بین نمایندگان گیلان از شما دیده ام این یادداشت را برایتان نوشتم. ما دولتی اعتدالی برگزیدیم تا بتوانیم در فضایی آرام به بیان نظرات خود بپردازیم و با میانه روی و اعتدال در راستای رفع مشکلات گام برداریم نه اینکه طوری رفتار کنیم که برخی از مردم احساس کنند خدای ناکرده….. بگذریم…

قطعا در مراجعات مردمی نکات به مراتب بیشتری نسبت به این مسائل به گوشتان رسیده است. لطفا چند لحظه در خلوت خود به این مسائل بیندیشید. بیایید مردم را با رفتارهایمان و چشم بستن هایمان بر روی برخی حقایق گله مند تر از قبل نکنیم و بیش از این در تنگنا قرار ندهیم و برای مردم این شهر که با تمام گلایه ها پای آرمان هایشان ایستاده اند همانطور که وعده دادید سر نهید تا از حجم مشکلاتشان کاسته شود. کاری نکنیم که مردم گمان کنند ترکیب کانون های قدرت، حرف اول و آخر را در مواضع نمایندگان و مسئولان دولت می زند و مردم از اولویت خارج شده اند! به یاد برخی از مسئولین نیز بیاورید که سیاست لبخند و شعار و وعده نخ نما شده است. زندگی برخی کسانی که ماه ها است حقوق نگرفته اند و یا مالباختگانی که در برخی موسسات اموالشان به سرنوشت نامعلومی دچار شده است با چالش های فراوانی همراه شده و قطعا مهم تر از افزایش حقوق شما نمایندگان است. 

بخش هایی از بیانات رهبر انقلاب: مردم گله مندند. از بسیاری از چیزهای که در کشور می گذرد مردم گله مندند. مردم با تبعیض میانه ای ندارند. هرجا تبعیض ببینند احساس ناراحتی و رنج می کنند. هرجا کم کاری ببینند همینجور… هر جا بی اعتنایی به مشکلات ببینند همینجور… هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همینجور… مردم گله مندند… ایستادگی مردم در برابر دشمن کمین کرده برای بلعیدن ایران یک حرف است (که این در ۲۲ بهمن ظاهر شد) اما توقعات آنها از ما مسئولین یک حرف دیگر است… اقدام و عمل باید نشان داده شود… مسئولین نباید بگویند “باید چنین بشود” باید بگویند “چنین شد”.

با تقدیم احترام

بهنیا ثابت رفتار

این حق برای تمام افرادی که نامی از آنها برده شد محفوظ است تا جوابیه خود را از طریق همین رسانه منتشر نمایند.