آیت الله فلاحتی:

مردم در انتخابات شورا کسانی را انتخاب کنند که عزم خدمت دارند

امام‌جمعه رشت به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و افزود: به‌ویژه در انتخابات شوراها باید دقت صورت بگیرد تا کسانی را انتخاب کنند که عزم خدمت داشته باشند نه اینکه صرفاً دنبال فرصتی برای کسب قدرت باشند.

حرف تازه – آیت‌الله رسول فلاحتی در پیام خطبه این هفته نماز جمعه رشت  به مساله آب کشاورزی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های امروز کشاورزان اشاره کرد و افزود:  آب کشاورزان یکی از مسائل مهم استان است، ما از  حدود پنج ماه قبل در اواخر پاییز با مسئولان آب و مسؤولان  مرتبط مسئله  مشکلات آب کشاورزان را متذکر شدیم تا کشاورزان از مشکل  بی‌آبی رنج نکشند.

وی با بیان اینکه مسؤولان کشاورزی باید راهنمایی و مدیریت استفاده بهینه از آب را برای کشاورزان برعهده‌گرفته و در کنار آن‌ها می‌ماندند، افزود: شنبه پیش رو جلسه‌ای با مسؤولان مرتبط با آب کشاورزی خواهیم داشت، کشاورزان بدانند که ما بی‌توجه به درد آن‌ها نبوده و کاملاً پیگیری می‌کنیم ما خود نیز فرزند کشاورز بوده و از رنج کشاورزی باخبریم.
خطیب جمعه رشت با اشاره به تأکیدات مداوم و تذکرات خود به مسؤولین امر تصریح کرد: از مدت‌ها پیش دغدغه ما  کمبود آب بوده و نشست‌های مختلف با مسؤولان آب و همچنین با دستگاه قضا نیز نشستی داشتیم  مسؤولان کشاورزی باید همواره در کنار کشاورزان بوده و به آن‌ها برای استفاده بهینه از آب  آن‌ها آموزش دهند.
فلاحتی تغییرات آب و هوایی و کم شدن نزولات آسمانی را  از عواملی دانست که کشاورزی غرقابی را میسر نمی‌کند، گفت: مسؤولان آب کشاورزی بروند شهرستان‌ها را رصد کنند و وظایف خود را به‌درستی انجام دهند و نگذارند کم‌کاری همچون لکه سیاهی در پیش  اذهان مردم کشاورز  تداعی شود.

مردم در انتخابات شوراها کسانی را انتخاب کنند که عزم خدمت داشته باشند

امام‌جمعه رشت به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و افزود: به‌ویژه در انتخابات شوراها باید دقت صورت بگیرد تا کسانی را انتخاب کنند که عزم خدمت داشته باشند نه اینکه صرفاً دنبال فرصتی برای کسب قدرت باشند.
فلاحتی داشتن تفکر جهادی را از ویژگی‌های  مهم انتخاب اعضای شورا عنوان کرد و گفت: به کسانی رأی دهید که دارای تفکر جهادی بوده و کار را برای خدا انجام دهند نه برای خود، متأسفانه خبرهایی رسیده که برخی تصمیم به حضور در شورا گرفتند باید دقت کنند که شورا فرصتی برای خدمت به مردم است نه فرصتی برای ناامید کردن مردم به نظام و مسئولان.
وی با بیان اینکه مردم باید کسانی را انتخاب کنند که قانون بدانند و از مبانی و راهکارهای مهم شورا مطلع  باشند، افزود: بهتر است  مجلس شورای اسلامی گامی مهم در راستای محکم کردن آیین‌نامه اجرای این بخش بردارد تا کسانی صلاحیت را لازم دارند در این عرصه ورود کنند.
وی با اشاره به در آیات و روایات در خصوص شریعت اسلام گفت: در شریعت اسلام خداوند همه نیازهای انسان را بیان کرده است و اسلام دین کامل و جامعی است و هرکسی که پایبند به شریعت اسلام باشد هم دنیا و هم آخرت خود را تضمین کرده است.
مردم در انتخابات شورا کسانی را انتخاب کنند که عزم خدمت داشته باشند

مردم در انتخابات شورا کسانی را انتخاب کنند که عزم خدمت دارند

بخشی از مطلب فارس