شهردار رشت:

مردم از طریق رسانه‌ها می‌توانند از خدمت‌رسانی شهرداری مطلع شوند

حرف تازه : شهردار رشت به همراه مظفر نیکومنش، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی، فاطمه شیرزاد، رییس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری، موسوی روزان از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به مناسبت روز میلاد امام رضا (ع) و تجلیل مقام شامخ […]

حرف تازه : شهردار رشت به همراه مظفر نیکومنش، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی، فاطمه شیرزاد، رییس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری، موسوی روزان از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به مناسبت روز میلاد امام رضا (ع) و تجلیل مقام شامخ خبرنگار از خبرگزاری صدا و سیما‌، باشگاه خبرنگاران جوان دیدن و از خبرنگاران تجلیل نمودند.

 
شهردار رشت: مردم از طریق رسانه‌ها می‌توانند از خدمت‌رسانی شهرداری مطلع شوند

به گزارش حرف تازه به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم و هیئت همراه به دیدار دکترعلی طلوعی، مدیر صدا و سیمای مرکز گیلان رفتند.

شهرداررشت همچنین در دیدار با معاونت خبر صداوسیمای مرکز گیلان، با اشاره به اینکه همه شهرها دوست دارند ادعای توسعه را داشته باشند، گفت‌: این ادعای مثبتی است ولی با توجه مسایل اقتصادی موجود، چگونگی اجرای توسعه در شهر حایز اهمیت است .

شهردار رشت نسخه توسعه در شهر‌های مختلف را متفاوت دانست و گفت‌: نسخه توسعه در شهر رشت با توجه به اقلیم‌، شرایط آب و هوایی‌، فرهنگ و غیره، برونگرا و منطبق بر پتانسیل‌های استان گیلان در زمینه گردشگری‌، اقتصاد، کشاورزی و غیره است.

 دکترثابت قدم بزرگترین رسالت مشترک مدیریت شهری و رسانه‌ها را بالا بردن آگاهی‌سازی مردم به وظایف‌شان دانست و گفت: مردم در بحث اداره شهر به آن نقطه از آگاهی نرسیده‌اند که هزینه اداره شهر توسط خودشان پرداخت می‌شود و دولت نقشی در این زمینه ندارد .

او در ادامه گفت‌: مردم باید به این آگاهی برسند که عدم پرداخت هزینه‌ها نیز متوجه خودشان است و موجب عقب‌افتادگی و کاهش کیفیت در اداره شهر خواهد بود .

دکتر ثابت قدم در پایان گفت‌: انتظار ما از صدا و سیما این است که مردم را با حقوق وظایف خود آشنا کند و میزان مطالبات و انتظارات بر اساس عدم آگاهی کافی به سمتی نرود که مسیر توسعه را با کندی مواجه کند.

دکتر ثابت قدم با اشاره به تکثر شبکه‌های خبری و همچنین تخصصی بودن آنها گفت‌: امروزه مردم با هر سطح فرهنگی‌، اجتماعی و اقتصادی مخاطب شبکه‌های خبری هستند که موجب بازتاب بهتر خدمات شهری از طریق این رسانه‌ها می‌شود .

وی افزود: مردم هم از طریق این رسانه به وظایف خود و همچنین وظایف مسوولین بهتر آشنا می‌شوند و می‌توانند در مدیریت شهری مشارکت کنند و نقش خود را داشته باشند .

فاطمه شیرزاد: صداوسیما به عنوان حلقه اتصال مردم و مسوولین عمل می‌کند

فاطمه شیرزاد در حضور جمعی ‌از خبرنگاران واحد مرکزی خبر ضمن گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و شهدای فرهنگ و هنر گفت: امیدواریم که تلاش‌های شما در اطلاع‌رسانی شفاف و بدون واسطه به عنوان حلقه اتصال مردم و مسوولین ادامه داشته باشد .

این عضو شورا، جایگاه واحد مرکزی خبر را در استان در جایگاه ویژه‌ای دانست و گفت‌: این حوزه توانست با تلاش‌های خود جایگاه خوبی را در سطح کشور به دست آورد .

او در ادامه گفت‌: تغییر و تحول در حوزه‌های مختلف شهری همیشه به سختی انجام می‌شود و رسانه‌ها با نقد منصفانه می‌توانند نقش موثری در کارایی مسوولین داشته باشند .

شیرزاد با اشاره به اینکه شهر رشت در مسیر توسعه قرار گرفته، گفت‌: مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف از جمله تقویت سرمایه‌گذاری‌، و احیای پتانسیل فرهنگی و تاریخی شهر قدم‌های خوبی برداشته است و حوزه رسانه می‌تواند با اطلاع‌رسانی دقیق اقدامات انجام شده توسط شورای چهارم و شهرداری را به سمع و نظر مردم برسانند.

موسوی روزان: مردم را نسبت به وظایف و جایگاه کمیسیون‌ها در شهر آگاه کنید

موسوی روزان ولادت امام رضا (‌ع) را به خبرنگاران واحد مرکزی خبر تبریک گفت و همزمانی دهه کرامت با هفته خبرنگار را اتفاق خوبی دانست و گفت‌: امیدوارم دهه کرامت موجب شود جایگاه خبرنگاری شما در جمهوری اسلامی جایگاه وعظمت ویژه یابد.

این عضو شورا همچنین در ادامه گفت‌: خواهش من از واحد مرکزی خبر این است تا با پوشش خبرهای مربوط به شورای شهر مردم را نسبت به وظایف و جایگاه کمیسیون‌ها در شهر آگاه کنند .

 

مظفر نیکومنش: رسانه‌ها از ثبات مدیریت شهری حمایت کنند 

مظفر نیکومنش، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلای شهر رشت نیز نقش رسانه ملی را در کشور مهم دانست و گفت‌: رسانه‌ها ثبت‌کننده‌ی لحظات شیرین و تلخ را در خاطر ما هستند و امیدوارم همیشه ثبت‌کننده خاطرات شیرین باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در ادامه گفت‌: خواهش من از رسانه‌ها این است که از ثبات مدیریت شهری حمایت کنند، زیرا این عدم ثبات در طی سال‌های گذشته موجب آسیب‌های جدی در توسعه شهر تا به امروزشده است .

او در ادامه گفت‌: اعضای شورای شهر و همچنین شهردار پذیرای هر گونه پیشنهاد و انتقاد در بهبود امور مربوط به شهر هستند و از انتقادهایی که منصفانه باشد استقبال می‌کنند .

 

فاطمه قدیمی حرفه: صدا و سیما در پوشش خبر‌های مربوط به شهرداری در سرما و گرما همراه ما بود

مدیر ارتباطات و امور بین الملل نیز ضمن قدردانی از همکاری‌های واحد مرکز خبر با شهرداری گفت‌: فعالیت مثبت هر روابط عمومی به سازمان آن مربوط است و من خوشحالم در سازمانی هستم که هرروز یک خبر تازه برای تولید دارد و افتتاحیه تازه‌ای که می‌تواند تحت پوشش خبری قرار گیرد.

فاطمه قدیمی حرفه درادامه از همکاری واحد مرکز خبر تشکر کرد و گفت‌: صدا و سیما در پوشش خبر‌های مربوط به شهرداری در سرما و گرما همراه ما بود و امیدواریم این همکاری و فعالیت مشترک  همچنان ادامه داشته باشد .

سیدجلال‌الدین رضاپور: شهردار و همکاران‌شان اهمیت رسانه را به درستی درک کرده‌اند

سیدجلال‌الدین رضاپور، معاونت اطلاعات و اخبار صداوسیمای گیلان با قدردانی از کارهایی که در مدت زمان حضور دکتر ثابت قدم به عنوان شهردار رشت انجام شد‌، قدردانی کرد و گفت‌: شهردار و همکاران‌شان اهمیت رسانه را به درستی درک کرده و از طریق رسانه مردم را درمدیریت شهری مشارکت می‌دهند واز این جهت بازتاب خوبی هم داشته است.

رضاپور با اشاره به اینکه از دوران مدیریت ثابت قدم و تیم همراه‌شان آثار و یادگارهای خوبی برای شهر باقی خواهد ماند، گفت‌: کمبود‌ها و کاستی‌های شهر رشت، انباشت سال‌های گذشته است و موجب شده که شهر رشت، به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور نادیده گرفته شود .

او با تاکید بر این‌که شهر رشت نیاز به تحولات زیادی دارد گفت‌: این تحولات باید با خواست مردم و شهرداری انجام شود و رسانه‌ها هم باید در این زمینه کمک کنند تا نتیجه این توسعه به خود مردم بازگردد .

رضا پور در پایان گفت‌: نام و آوازه رشت در تاریخ درخشان است و هم‌تراز شهرهایی مثل تبریز و اصفهان است و باید سعی شود از نظر فیزیکی و امکانات شهری نیز با این شهرها برابری کند.