مراسم اکران فیلم “پروانه خورشید” برگزار شد

حرف تازه – مراسم اکران فیلم “پروانه خورشید” با موضوع مقام والای شهدای مدافع حرم در سینما میرزا کوچک رشت برگزار شد. فیلم ” پروانه خورشید” با موضوع مقام والای شهدای مدافع حرم در سینما میرزاکوچک رشت رونمایی شد. فرمانده سپاه قدس گیلان: هرکس برای شهدا کار کند رنگ و بوی آنها را به خود […]

حرف تازه – مراسم اکران فیلم “پروانه خورشید” با موضوع مقام والای شهدای مدافع حرم در سینما میرزا کوچک رشت برگزار شد.

فیلم ” پروانه خورشید” با موضوع مقام والای شهدای مدافع حرم در سینما میرزاکوچک رشت رونمایی شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان: هرکس برای شهدا کار کند رنگ و بوی آنها را به خود می گیرد

سردار عبدالله پور،فرمانده سپاه قدس گیلان در این مراسم اظهار داشت: هرکس برای شهدا کار کند رنگ و بوی آنها را به خود می گیرد.

 

وی یکی از آثار شهدا را مظلومیت شهدا عنوان کرد و افزود: شهدای مدافع حرم بسیار مظلوم واقع شده اند و خانواده های آنها حرف های بسیار تلخی را تحمل کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان شهدای مدافع حرم را حادثه بزرگ تاریخ بشر نام برد و اذعان داشت: داعش قصد داشت مانند مغول و هیتلر صفحه دیگری بر تاریخ بگذارد ولی شهدای مدافع حرم اجازه ندادند.

سردار عبدالله پور امنیت و آسایش امروز جامعه را مرهون خون شهدا عنوان کرد و گفت: شهدا به بصیرت بالایی دست یافتند و برای وصال با معبود حجاب های دنیایی را کنار گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم پروانه خورشید گوشه ای از مظلومیت شهدای مدافع حرم را به تصویر می کشد و شهدای مدافع حرم امتیاز ویژه ای دارند که سایر شهدا از آن برخوردار نیستند و این است که کیلومترها دور از وطن مبارزه کردند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری انقلاب اسلامی ایران بیش از هزار شهید مدافع حرم تقدیم کرده است گفت: اگر به سوریه نمی رفتیم اکنون باید در کرمانشاه و اهواز با داعش روبه رو می شدیم و روزی هزار نفر از جوانان ما شهید می شدند.

سردار عبدالله پور تاکید کرد: اگر شهدای مدافع حرم ما نبودند،تمام ارتش های دنیا در کنار یکدیگر نمی توانستند داعش را شکست دهند.

وی هدف از راه اندازی داعش را نابودی نظام انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و یادآور شد: هدف دشمنان از راه اندازی داعش سوریه و عراق نبود بلکه آنها به دنبال نابودی نظام انقلاب اسلامی ما بودند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه شهدا چون به خدا پیوستند قدرت خدایی دارند خاطرنشان کرد: باید در مسیر شهدا گام برداریم.

 

محمد حسن عاقل منش: وظیفه ما است برای انتشار و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دریغ نکنیم

محمد حسن عاقل منش،رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم اظهار کرد: کامبیز کاشفی، تهیه کننده فیلم پروانه خورشید خواهرزاده روحانی شهید مسعود علیزاده است.

وی با اشاره به اینکه کامبیز کاشفی بیش از ۳۰ سال در حوزه فرهنگی، هنری فعالیت کرده و ۲۵ اثر مختلف از او به جای مانده است گفت: حسی به او منتقل شد تا با تولید فیلمی برای محبوب ترین مخلوقات خداوند نام خود را برای استان و کشور ماندگار کند.

عاقل منش تاکید کرد: وظیفه ما است برای انتشار و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دریغ نکنیم و همواره در راستای آن گام برداریم.

 

کامبیز کاشفی فیلم پروانه خورشید را به ۲۲ شهید مدافع حرم تقدیم کرد

کامبیز کاشفی، تهیه کننده فیلم “پروانه خورشید” در این مراسم این اثر خود را به ۲۲ پروانه خورشید (شهدای مدافع حرم) گیلانی تقدیم کرد.

کاشفی با بیان اینکه نور شهدا تا ابد بر ما می تابد بیان داشت: این فیلم ادای دینی به خانواده های شهدای مدافع حرمی بود که خورشید زندگی خود را از دست دادند.

تهیه کننده فیلم پروانه خورشید خاطرنشان کرد: این فیلم نمایش سطحی از حماسه عظیم شهدای مدافع حرم بود و هر کاری برای شهدا انجام دهیم باز هم کم است.

 گفتنی است در این مراسم سید امیر حسین علوی رئیس شورای شهر رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، محمد حسن علیپور عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت، سردار عبداالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، سرهنگ بایرامی مسئول راهیان نور سپاه قدس گیلان، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت و جمعی دیگر از مسئولان و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.