در نشست سرپرست شهرداری رشت با سفیر انگلستان مطرح شد

شهر رشت به دنبال بستری مناسب برای تبدیل به شهری جهانی است

حرف تازه – صبح امروز مجموعه مدیریت شهری رشت در مراسمی بر اساس هماهنگی نماینده وزارت امور خارجه در گیلان میزبان سفیر انگلستان و هیئت همراه در تالار گفتگوی شهر در عمارت تاریخی شهرداری شد. در این مراسم مهندس فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت، ملکان نماینده وزارت امور خارجه در استان گیلان، حسینی نماینده اداره کل […]

حرف تازه – صبح امروز مجموعه مدیریت شهری رشت در مراسمی بر اساس هماهنگی نماینده وزارت امور خارجه در گیلان میزبان سفیر انگلستان و هیئت همراه در تالار گفتگوی شهر در عمارت تاریخی شهرداری شد.

در این مراسم مهندس فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت، ملکان نماینده وزارت امور خارجه در استان گیلان، حسینی نماینده اداره کل اتباع امور خارجه استانداری گیلان، حق جو مدیر حراست شهرداری رشت، شریفی معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری، شیرزاد معاون مالی اقتصادی ، نوروزی معاون معماری و شهرسازی، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و جمعی از مدیران ستادی و مدیران مناطق پنجگانه شهرداری حضور داشتند.

فرامرز جمشیدپور در این مراسم اذعان داشت: شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو به دنبال معرفی هرچه بهتر خود به جهان است.

سرپرست شهرداری رشت شهر خود را شهر اولین ها در کشور خواند و تصریح کرد: راه اندازی اولین کتابخانه, اولین داروخانه ها, اولین تئاتر, اولین اتوبوس شهری در ایران اولین سرای معلولین و سالمندان , اولین شعبه بانک ملی و…. در رشت نشان ازقدمت تاریخی و فرهنگی این شهر دارد.

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی شهری در مدیریت شهر افزود: شهرداری رشت در صدد است تا در گذر برقراری ارتباط با دیگر شهرها و مطرح شدن بستری مناسب برای فرایندهای جهانی به شهری جهانی در راستای مدل ایرانی _ اسلامی تبدیل شود.

مهندس جمشیدپور با تاکید بر برقراری مسیر ارتباط خواهرخواندگی با دیگر شهر ها بر اساس ضوابط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران , از انعقاد تفاهم نامه همکاری توسط شهرداری با دیگر شهر های دنیا ، خاطرنشان کرد: این روابط و تفاهم نامه ها ضمن افزایش ارتباط میان شهری موجب تقویت دیپلماسی شهری به عنوان نمونه ای از پارادیپلماسی خواهد شد.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه مدیریت شهری رشت به دنبال ارتباط موثر با دیگر شهرهای جهان است, گفت: باتوجه به رشد حکومتهای محلی در عرصه بین المللی در عصر جهانی شدن ، شهرها و استان ها را می توان به عنوان بازیگران مهم و نوین در عرصه روابط بین الملل نام برد.

وی تصریح کرد: از زمانی که شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسیده, مدیریت شهری به دنبال ایجاد موقعیت موثر در گفتمان پارادیپلماسی بوده است.

برقراری ارتباط همکاری با استان گیلان و شهر رشت در اسرع وقت/ حضور بانوان در شهرداری رشت نشان از وجود دموکراسی در کل جامعه را دارد

سفیر انگلستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از میهمان نوازی مردم و مدیران شهر رشت اذعان داشت: دیشب با صرف شام در رستوران متوجه چرایی انتخاب شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو شدم.

وی با تاکید به اینکه شهر رشت ، شهری بارانی است و خود نیز از کشور بارانی انگلستان است خاطرنشان کرد: از بدو ورود خود در این شهر با تمام وجود حس باران خیزی شهر رشت را درک کردم. این شهر با توجه به داشتن مراتع سبز و زیبای آن نشان از الطاف خداوند به مردم این شهر است.

نیکلاس هاپتون با تاکید براینکه تالار گفتگوی شهر در ساختمان تاریخی ما را به دوران مشروطه برمیگرداند, خاطرنشان کرد: هفته گذشته با حضور در مراسم تحلیف دکتر روحانی مقام معظم رهبری سخنانی را در مورد انقلاب مشروطه در راستای ظهور دموکراسی در ایران داشتند .

سفیر انگلستان در ایران حضور گسترده بانوان در شورا و شهرداری را بسیار پسندیده خواند و افزود: ترکیب تقریبا برابر حضور آقایان و بانوان در شهرداری نشان از وجود دموکراسی در کل جامعه را دارد.

نیکلاس هاپتون تصریح کرد: علاوه بر انتقال خصوصیات شهر رشت به شرکتهای انگلیسی , مقدمات همکاری با رشت را در اسرع وقت برقرار خواهم کرد .

ملکان نماینده وزارت امور خارجه در استان گیلان با قدردانی از تداکارت انجام شده در استقبال از مهمانان از سوی مجموعه مدیریت شهری اذعان داشت: امید است این آشنایی و آمد و شد , زمینه های برقراری تعاملات بیشتر در راستای جذب سرمایه گذار و تقویت حوزه اقتصادی استان و شهر رشت را فراهم کند.

امکان تبدیل شهر رشت به باغ شهر با توجه به ظرفیت های موجود/ سعی بر معرفی و عرضه چهره ای جدید و زیبا از رشت به جهانیان

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در ارائه عناوین پروژه های سرمایه گذاری در رشت گفت: شهرداری رشت توجه اصلی خود را برجلب مشارکت های عمومی, برندسازی و توسعه این امر متمرکز کرده است.

وی نزدیکی به کشورهای حاشیه دریای خزر, جاذبه های اکوتوریستی, دارا بودن آثار ارزشمندد تاریخی و…. را از مزیت های اصلی شهر رشت خواند و خاطرنشان کرد: وجود شهرصنعتی و تنها فرودگاه استان در رشت و اتصال خط راه اهن رشت تهران قزوین رشت که موجب تقویت مبادلات می شود , از دیگر مزیت های این شهر است.

فاطمه قدیمی حرفه با اشاره به سند راهبردی شهر خلاق خوراک از مزرعه تا سفره یادآور شد: شهر رشت باغ های ارزشمندی دارد که می تواند این شهر را به یک باغ شهر تبدیل کند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره به وجود مفاخر فرهنگی و شناسایی افراد خلاق جدید در رشت گفت: سعی برآن است تا چهره ای جدید و زیبایی از رشت به جهانیان عرضه شود.