مدارک لازم برای دریافت ویزای بلغارستان در سال ۱۴۰۱

سوالی که در اینجا برای خیلی از افراد پیش می‌آید این است که چطور می‌توان ویزای بلغارستان را تهیه کرد و اصلاً با داشتن ویزای کشور بلغارستان به چه کشورهای دیگری می‌توان سفر کرد؟

به گزارش حرف تازه ، سوالی که در اینجا برای خیلی از افراد پیش می‌آید این است که چطور می‌توان ویزای بلغارستان را تهیه کرد و اصلاً با داشتن ویزای کشور بلغارستان به چه کشورهای دیگری می‌توان سفر کرد؟

به نقل از الی گشت، سفرهای خارج از کشور، این روزها بسیار محبوب شده و خیلی از علاقه‌مندان به گردشگری به دنبال کشورهای مقرون‌به‌صرفه برای تفریح و حتی اقامت هستند. کشور بلغارستان یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر با محبوبیت بسیاری رو‌به‌رو شده است و با دارا بودن فرهنگ و طبیعتی غنی، از بهترین مقاصد اروپایی به‌شمار می‌رود

بلغارستان کشوری زیبا با مردمانی خونگرم است که در بخش شرقی بالکان واقع شده است. اگر علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ اروپا هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتماً از مناظر طبیعی و تاریخی این کشور مانند کوه‌ها، سازه‌های باستانی، سواحل زیبا و دهکده‌های قومی دیدنیان بازدید نمایید. شهر تماشایی صوفیه با معماری اروپایی و جذابش یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین شهرهایی خواهد بود که هر فردی به آن سفر می‌کند.

برای سفر به این کشور نیازمند داشتن ویزا هستید؛ ویزای بلغارستان به دو صورت ویزای توریستی و ویزای مهاجرتی ارائه می‌شود که دریافت آن مستلزم طی مراحل خاصی است. اگر علاقه‌مند به بازدید و یا زندگی در کشور زیبای بلغارستان را دارید در ادامه این راهنمای اخذ ویزای کشور بلغارستان همراه ما باشید.

ویزای بلغارستان ؛ شرایط اخذ ویزای توریستی و مهاجرتی بلغارستان

قبل از هر چیزی، مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که آیا ویزای توریستی می‌خواهید یا ویزای مهاجرتی؟ در حالت کلی، ویزای کشور بلغارستان به سه صورت ارائه می‌شود. اولین نوع ویزای نوع A است که به عنوان ویزای ترانزیت بلغارستان نیز شناخته می‌شود، ویزا نوع C ویزای اقامت کوتاه مدت است که به عنوان ویزا با اقامت مشخص شده و یا برنامه‌ریزی شده نیز شناخته می‌شود. نوع دیگر ویزای بلغارستان ویزای نوع D می‌باشد که ویزای اقامت در کشور بلغارستان به صورت بلند مدت می‌باشد.

در صورتی‌که می‌خواهید برای بازدید و گردشگری به کشور بلغارستان سفر کنید باید ویزای نوع C یا همان ویزای توریستی بلغارستان را در اختیار داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که ویزای نوع A برای ترانسفر فرودگاهی استفاده می‌شود و اگر هم قصد تحصیل و اقامت بلند‌مدت در کشور بلغارستان را داشته باشید باید برای اخذ ویزای نوع D درخواست دهید که ویزای مهاجرت و ویزای تحصیلی را نیز شامل می‌شود.

ویزا برای ایرانیان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای بلغارستان چیست؟

در صورتی‌که قصد ارائه درخواست برای اخذ هر کدام از ویزاهای بلغارستان را داشته باشید؛ باید مدارک خود را به صورت کامل به همراه داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور بلغارستان شامل اصل گذرنامه با ۷ ماه اعتبار از تاریخ سفر می‌باشد. همچنین شما نیاز دارید تا یک قطعه عکس (۳ /۵ در ۴/۵ ) تمام رخ، رنگی، پشت زمینه سفید، بدون عینک را همراه مدارک خود مطابق ویژگی‌های ذکر شده ارائه دهید.

تکمیل فرم مشخصات فردی به صورت کاملاً دقیق و صحیح، در اختیار داشتن کپی تمام صفحات شناسنامه هرکدام روی برگه A4  به صورت جداگانه، کپی کارت ملی به صورت پشت و رو روی یک برگه A4، کپی صفحه اول و دوم پاسپورت هر کدام به صورت جداگانه و صفحات دارای ویزا روی برگه A4 نیز از مهم‌ترین مدارکی است که باید برای اخذ ویزای بلغارستان در اختیار داشته باشید.

ویزای بلغارستان

مدارم لازم برای دریافت ویزای توریستی بلغارستان با تور وارنا الی گشت:

  • اصل گذرنامه با ۷ ماه اعتبار از تاریخ سفر

  • گواهی بانگی حداقل ۳ ماهه با موجودی حداقل ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان

  • ارائه کلیه مدارک مبنی بر رد شدن ویزا در صورت رد شدن از سفارت سایر کشورهای اروپایی

  • ارایه ضمانت نامه بانک یا وجه نقد به ازای هر نفر ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان (ضمانت بازگشت مسافر)

  • اظهار نامه کارفرما، قرارداد استخدام، یا سایر مدارک/معرفی نامه/ که نشان دهد متقاضی در کشور مبداء دارای شغل و یا حرفه ای بوده، به علاوه ارائه فیش حقوقی برای حداقل یک ماه. (گواهی شغلی حتما باید به زبان لاتین باشد)

  • بیمه سفر بین المللی معتبر که حداقل تا ۳۰/۰۰۰ یورو را تحت پوشش قرار دهد. (جزو خدمات تور وارنا الی گشت)

آیا افراد زیر ۱۸ سال هم میتوانند با تور وارنا به بلغارستان سفر کنند؟

کلیه افراد زیر ۱۸ سالی که به همراه یکی از والدین خود سفر می کنند باید رضایت نامه محضری به زبان لاتین با امضای والدی که در سفر همراه آن ها نیست به سفارت ارائه نمایند. در غیر این صوت امکان صدور ویزا برای فرزند مربوطه مقدور نیست.
در خصوص والدینی که طلاق گرفته اند این رضایت نامه محضری باید به امضای هر دو والدین رسیده باشد.

عوارض خروج از کشور

خدمات تور وارنا الی گشت چیست؟ | ویزای بلغارستان

-بلیط رفت و برگشت با پرواز مستقیم ماهان ایر به وارنا

-۷ شب اقامت در هتل‌های لوکس وارنا متناسب با بودجه شما

-اخذ ویزای توریستی بلغارستان

-ترانسفر فرودگاهی

– بیمه مسافرتی با پوشش بیماری کرونا

-سیم کارت برای هر اتاق

-راهنما

گرفتن  پاسپورت

آیا کشور بلغارستان ویزای شینگن می‌خواهد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افراد هنگام اخذ ویزای کشور بلغارستان مطرح می‌شود این است که آیا برای سفر به بلغارستان نیاز به اخذ ویزای شینگن است یا خیر. برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که اگرچه بلغارستان جزو کشورهای اتحادیه اروپا به‌شمار می‌آید؛ اما برای سفر توریستی به این کشور نیازی به اخذ ویزای شینگن نخواهید داشت. همچنین، در صورتی‌که ویزای بلغارستان را دریافت نمایید این فرصت را نخواهید داشت که با استفاده از آن به کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کنید.

نکته مهم دیگر این است که اگر فردی اقدام به دریافت ویزای شینگن کرده باشد اما درخواست وی ریجکت شده باشد، باید هنگام درخواست ویزای کشور بلغارستان مدارک آن را به سفارت بلغارستان که در تهران واقع است تحویل دهد و در غیر این صورت درخواست اخذ ویزای کشور بلغارستان وی رد خواهد شد.

صدور ویزای بلغارستان چند روز طول می‌کشد؟

برای اخذ ویزای کشور بلغارستان شما باید به سفارت بلغارستان بروید و پروسه اخذ ویزا در حدود ۷ الی ۱۰ روز به طول می‌انجامد. پیشنهاد ما این است که برای راحت‌تر شدن فرآیند اخذ ویزای بلغارستان و صرفه جویی در هزینه‌های اضافی، مراحل مختلف اخذ ویزای خود را با متخصصان و کارشناسان آژانس الی گشت انجام دهید. کارشناسان آژانس الی گشت با داشتن سابقه درخشان در این زمینه به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید مدارک خود را به صورت کامل تنظیم نمایید و کلیه اطلاعات لازم برای سفر به کشور بلغارستان را در اختیار داشته باشید. شما می‌توانید به کمک متخصصین آژانش الی گشت تمامی مراحل مربوط به اخذ ویزا اعم از فرم درخواست ویزای سفارت کشور بلغارستان، هزینهٔ ویزای کشور بلغارستان، اطلاعات مربوط به انگشت نگاری و غیره را به راحتی و در کمترین زمان انجام دهید و سفر خوشی را به کشور بلغارستان تجربه نمایید.

ویزای بلغارستان

اطلاعات و شرایط لازم برای دریافت ویزای بلغارستان

در نظر داشته باشید که صدور ویزای بلغارستان شما در سفارت این کشور که در تهران واقع شده است امکان پذیر می‌باشد. نوع ارزی که برای دریافت ویزا باید به سفارت پرداخت نمایید یورو بوده و شخصی که درخواست ویزا می‌دهد باید برای تحویل پاسپورت بعد از صدور به سفارت مراجعه نماید. مدت زمان نسبی برای تعیین وقت سفارت به جهت دریافت ویزای کشور بلغارستان حدود ۱۰ الی ۲۵ روز می‌باشد و به صورت کلی هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ یورو برای انجام کلیه پروسه‌ها از شما دریافت می‌شود.

برای اخذ ویزای بلغارستان نیازی به تاییدیه توسط دادگستری روی مدارک ترجمه شده نخواهید داشت و امکان صدور ویزا به صورت گروهی هم وجود ندارد. ویزای شما به صورت برچسب در پاسپورتتان ثبت می‌شود و برای دریافت آن نیاز به ضمانت نامه بانکی خواهید داشت. همچنین برای دریافت ویزا نیازی به مصاحبه حضوری و یا نیازی به داشتن سوابق مربوط به ویزای شینگن نداشته و برای صدور ویزا باید به صورت حضوری به سفارت بلغارستان مراجعه نمایید.

مدارک شناسایی در فرودگاه

توصیه‌های مربوط به دریافت ویزای کشور بلغارستان

توصیه می‌کنیم به جهت انجام کلیه امور اخذ ویزای خود از حدود ۳۰ روز قبل از تاریخ خروج خود اقدامات لازم را انجام دهید. صدور روادید با استفاده از انگشت نگاری دیجیتالی و عکس دیجیتالی به همراه تشخیص هویت انجام می‌گیرد. متقاضیان دریافت ویزای بلغارستان باید به صورت شخصی برای انگشت نگاری ۱۰ انگشت و عکس‌های دیجیتالی به همراه ارائه فرم و مدارک درخواست ویزای خود باید در بخش کنسولی سفارت بلغارستان حضور پیدا کنند. با این حال، بخش کنسولی تاکید می‌کند که انجام مرحله شناسایی و تشخیص هویت به معنی صدور نهایی ویزا نبوده و صدور ویزا مبنی بر ارائه مدارک و طی کردن کامل مراحل مربوطه خواهد بود.

توصیه می‌کنیم برای تعیین وقت سفارت زمانی بالغ بر یک الی سه ماه را در نظر داشته باشید. همچنین انگشت نگاری برای کودکان زیر ۱۲ سال، افرادی که واجد شرایط انگشت نگاری از نظر جسمی و فیزیکی نیستند و سران دولت‌ها به همراه همسرانشان و اعضای هیئت رسمی آن‌ها در صورت دعوت رسمی توسط کشورهای عضو و یا سازمان‌های بین المللی به جهت انجام اهداف رسمی نیاز نمی‌باشد.

میزان بار مجاز پروازهای خارجی

سؤالات متداول

۱.آیا برای اخذ ویزای بلغارستان حتماً باید به سفارت رفت؟

بله، فرد متقاضی باید شخصاً برای انجام مراحل انگشت نگاری ده انگشت، ارائه عکس دیجیتال و طی کردن سایر فرآیندها باید به صورت حضوری در سفارت بلغارستان واقع در تهران حضور پیدا کند.

۲.برای دریافت ویزای بلغارستان چه زمانی باید اقدام کرد؟

توصیه می‌کنیم حدود یک الی سه ماه پیش از زمان سفر خود به جهت دریافت ویزا و طی مراحل مربوطه به سفارت مراجعه نمایید.

۳.آیا دریافت ویزا قطعی است؟

دریافت ویزا امری قطعی نخواهد بود، چرا‌که ویزای شما از جانب سفارت یا سرکنسولگری کشور مقصد صادر می‌شود و افراد صادر‌کننده ویزا باید تصمیم بگیرند که شما واجد شرایط اخذ ویزا خواهید بود یا خیر.

۴.آیا مدارکم را می‌توانم خودم ترجمه کنم؟

خیر. ترجمه مدارک به صورت شخصی امکان پذیر نمی‌باشد، چرا‌که ترجمه مدارک باید به صورت رسمی انجام شود و دارای مهر دارالترجمه باشد. بنابراین هیچ گاه امکان ترجمه مدارک برای اخذ ویزا امکان پذیر نخواهد بود.

نتیجه گیری

در این مطلب به طور کلی با فرآیند اخذ ویزای بلغارستان آشنا شدیم. اگر شما نیز از متقاضیان سفر به این کشور زیبا و دیدنی هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم یک الی سه ماه قبل از تاریخ خروج خود با مشاورین و متخصصین امور مسافرتی آژانس الی گشت فرآیند اخذ ویزا و ارائه درخواست خود را انجام دهید تا بتوانید به راحتی و بدون مشکل سفری دلپذیر به کشور بلغارستان را تجربه نمایید.