رفیعی نوده :

مخالف هبه عوارض مساجد نیستم اما مسجد محل عبادت است نه تجارت

حرف تازه: روز گذشته در جلسه ۱۶۳ شورای اسلامی شهر رشت، لایحه ای با عنوان هبه عوارض مسجد امام جعفرصادق(ع) دانشسرا رشت مطرح شد و در حالیکه اکثریت اعضا موافق با تصویب رای بودند رفیعی نوده به عنوان مخالف درخواست زمان برای صحبت کرد. محمدعلی رفیعی نوده با اعلام اینکه به هیچ وجه مخالف کمک به […]

حرف تازه: روز گذشته در جلسه ۱۶۳ شورای اسلامی شهر رشت، لایحه ای با عنوان هبه عوارض مسجد امام جعفرصادق(ع) دانشسرا رشت مطرح شد و در حالیکه اکثریت اعضا موافق با تصویب رای بودند رفیعی نوده به عنوان مخالف درخواست زمان برای صحبت کرد.

محمدعلی رفیعی نوده با اعلام اینکه به هیچ وجه مخالف کمک به مساجد یا هبه عوارض مساجد نیستم گفت: اگر به عنوان مخالف صحبت می کنم به دلیل موضوع تجاری بودن است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پیش از این شاهد بوده ایم برخی از مساجد اقدام به ساخت مغازه و واحدهای تجاری کرده اند تاکید کرد: باز هم می گویم به هیچ عنوان مخالف کمک به مساجد و یا هبه عوارض آنها نیستم اما در جایی که بحث تجاری بودن مطرح می شود نیاز به دقت بیشتری وجود دارد.

وی در ادامه گفت: معتقدم اگر در جایی به اسم مسجد، بیش از حد مجاز اقدام به ساخت واحدهای تجاری شود که ارزش چند میلیاردی داشته باشد باید حق و حقوق شهروندان رعایت شود و عوارض آن پرداخت شود.

رفیعی در پایان تصریح کرد: مخالف هبه عوارض مساجد نیستم اما مسجد، محل عبادت است نه تجارت.

در ادامه سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت خطاب به رفیعی نوده گفت: موقعیت مکانی این مسجد نسبت به مواردی که اشاره کرده اید متفاوت است و پیش از این مصوب شده است که ۳۰ تا ۴۰ متر بنای تجاری در مساجد از عوارض معاف است. این مصوبه خود شورا است.

در نهایت پس از صحبت و تبادل نظر اعضای شورا این لایحه تصویب شد.