مظفر نیکومنش نودهی:

مخالف جشن روز رشت نیستم و حمایت هم میکنم اما با این هزینه های کلان در وضعیت فعلی مخالفم

حرف تازه : نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت مخالفت خود را با برگزاری پرهزینه مراسم هفته رشت اعلام کرد. مظفر نیکومنش نودهی در گفتگو با حرف تازه ضمن اعلام موضع خود نسبت به برگزاری این مراسم گفت: روز رشت روز ماندگاری برای شهروندان است اما با برگزاری مراسم پرهزینه با توجه با شرایط فعلی مخالفم. […]

حرف تازه : نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت مخالفت خود را با برگزاری پرهزینه مراسم هفته رشت اعلام کرد.

مظفر نیکومنش نودهی در گفتگو با حرف تازه ضمن اعلام موضع خود نسبت به برگزاری این مراسم گفت: روز رشت روز ماندگاری برای شهروندان است اما با برگزاری مراسم پرهزینه با توجه با شرایط فعلی مخالفم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت گرامیداشت روز رشت گفت: روز رشت باید روزی برای ایجاد شادی و نشاط در شهروندان باشد و به همین دلیل هم روز رشت ثبت شده است اما باید با توجه به وضعیت موجود برنامه ریزی کرد.

نیکومنش با بیان اینکه وضعیت فعلی اجازه نمی دهد ۵۰۰ میلیون یا حتی ۲۵۰ میلیون تومان برای این مراسم هزینه کنیم تصریح کرد: حقوق پرسنل را نمی توانیم پرداخت کنیم. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد: با ۵۰۰ میلیون تومان حدود ۵۰۰ نفر می توانند حقوق بگیرند. 

وی در ادامه به ضرورت بومی بودن هنرمندان اشاره کرد و افزود: اگر می خواهیم جشن پررونق تری را برگزار کنیم باید از هنرمندان بومی بهره بگیریم. چه لزومی دارد از هنرمندان غیر بومنی کمک بگیریم و پول های کلان بپردازیم؟

نیکومنش اظهار داشت: بهره گیری از هنرمندان بومی هم هزینه کمتری دارد و هم موجب تشویق و دلگرمی آنان می شود و برای مردم رشت هم آورده بهتری دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه باید با شعار حمایت از هنرمندان بومی پیش برویم تصریح کرد: چقدر باید به هنرمندان غیربومی متکی باشیم؟  باید به هنرمندان بومی متکی باشیم و از آنان حمایت کنیم. اگر قرار است هزینه ای شود به هنرمندان بومی تعلق بگیرد.

مظفر نیکومنش نودهی در ادامه گفت: هنرمندان بومی همواره همراه ما بوده اند و یار ما بوده اند و خواهند بود اما هنرمند غیر بومی یک بار برای یک مراسم می آید و می رود.

وی با بیان اینکه من موافق جشن هستم و از آن حمایت هم می کنم توضیح داد: با برگزاری جشن با هزینه کلان مخالفم و باید هزینه برگزاری این مراسم تا حد ممکن کاهش یابد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت ضمن تاکید بر توجه به هنرمندان بومی گفت: دعوت از یک چهره شاخص در مراسم اشکالی ندارد اما اینکه از هنرمندان غیر بومی با هزینه کلان وعدت کنیم و متکی به آنها باشیم صحیح نیست.

نیکومنش خاطر نشان کرد: در جلسه عصر امروز کمیسیون فرهنگی شرکت خواهم کرد و نظر خود را اعلام می کنم. با وضعیت موجود شهرداری رشت و وضعیت اقتصادی نگران کننده ای که وجود دارد و حقوق پرسنل را نمی توانیم پرداخت کنیم با هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی مخالفم.

وی چنین هزینه ای را برای مراسم هفته رشت با توجه به وضعیت موجود غیر قابل قبول دانست و گفت: برای مردم هم نمی توانیم چنین هزینه ای را توجیه کنیم که به چه دلیل وقتی حقوق پرسنل را نمی توانیم بدهیم ولی ۵۰۰ میلیون تومان برای جشن روز رشت پیشنهاد می دهیم و می خواهیم ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کنیم.

نیکومنش در پایان پیشنهاد داد: جشن هایی اینچنینی از طریق سرای محلات یا هیئت های مذهبی و از طریق فراخوان به جوانان پویای شهر رشت سپرده شود. مردم رشت مردمی هیئتی هستند و در مراسم های مذهبی نشان داده اند که با کمترین هزینه، بهترین مراسم ها را برگزار می کنند و مورد استقبال خوبی هم قرار می گیرد.