مشروح جلسه امروز شورا؛

مخالفت شورا با افزایش ۲۹ میلیاردی ردیف آسفالت در اصلاح بودجه / ردیف پیشنهادی کارت هدیه کارگران اعتبار کافی نداشت

حرف تازه – یکصد و هشتاد و دومین و آخرین جلسه شورای اسلامی شهر رشت پیش از پایان سال ۹۵ صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد. انتقال سیرک رباتیک عجایب به شهربازی قدس و واگذاری محوطه به محمد آقایانس سرمایه گذار سیرک عجایب مورد موافقت اکثریت اعضا قرار گرفت با توجه به اینکه شهر […]

حرف تازه – یکصد و هشتاد و دومین و آخرین جلسه شورای اسلامی شهر رشت پیش از پایان سال ۹۵ صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد.

انتقال سیرک رباتیک عجایب به شهربازی قدس و واگذاری محوطه به محمد آقایانس سرمایه گذار سیرک عجایب مورد موافقت اکثریت اعضا قرار گرفت

با توجه به اینکه شهر بازی قدس بدون استفاده مانده بود و با توجه به ظرفیت های موجود در این محموعه سرمایه گذار تصمیم شورا بر این بود که به صورت یکساله شهربازی قدس به سرمایه گذار سیرک عجایب واگذار شود.

یک دوازدهم بودجه سازمان ها رای آورد

در این جلسه دو فوریت هزینه از یک دوازدهم بودجه سازمان ها با پیشنهاد مسعود کاظمی رئیس شورا و موافقت اکثریت اعضا رای آورد.

انتقاد به حفاری های صورت گرفته در باغ محتشم

محمدعلی رفیعی نوده هم در این جلسه نسبت به حفاری های صورت گرفته در باغ محتشم انتقادات شدیدی را مطرح کرد و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به این موضوع شد و گفت: با لودر به جان باغ محتشم افتاده اند. نمایشگاه را در جای دیگری برپا کنند. این پارک هویت رشت است.

لایحه ۱۴۰۷ کارت هدیه به کارگران شهرداری مسکوت ماند و به کمیسیون ارجاع داده شد / علوی: ردیف پیشنهادی اعتبار ندارد / باقری: به جای این کارها مطالباتشان را بدهید 

در ادامه لایحه ای در خصوص اهدای ۱۴۰۷ کارت هدیه صدهزار تومانی به کارگران حجمی شهرداری رشت از سوی فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا مطرح شد.

در بررسی این لایحه محمود باقری خطیبانی گفت: عادت کرده ایم مسکن تزریق کنیم. بارها ۲ ماه و ۳ ماه و ۴ ماه حقوق کارگران به تعویق افتاده است. مگر شورا ستاد انتخاباتی شده است؟ این چه وضعیتی است؟ شورا به ستاد یک عده تبدیل شده است. این کارها تبلیغاتی است. 

باقری با تاکید بر اینکه به جای این کارها مطالبات و عیدی کارگران را کامل بدهید این اقدامات را تبلیغاتی قلمداد کرد.

فرهاد شوقی هم به کارتهای هدیه سال قبل اشاره کرد و گفت: سه ماه بعد کارتها شارژ شده بودند!

سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا هم گفت: ردیفی که برای این کارتها درنظر گرفته شده است اعتبار کافی ندارد. وی با بیان اینکه کل این ردیف ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان بوده است افزود: بخشی از آن هزینه شده است و برای ماده ۱۶ و ۱۷ هم در نظر گرفته شده است. 

علوی تصریح کرد: کارتهای هدیه یا از بودجه روابط عمومی است  یا از ردیف کمک به سازمان فرهنگی و در هر صورت بدون مجوز شورا قطعا تخلف است. وی تاکید کرد: باید در خصوص ردیف پیشنهادی تجدید نظر شود.

مسعود کاظمی هم پیشنهاد مسکوت ماندن و ارجاع به کمیسیون بودجه جهت بررسی بیشتر را داد و اکثریت اعضا موافقت کردند.

واگذاری دو باب کیوسک مطبوعاتی به دو جانباز گرانقدر رای آورد

با موافقت اکثریت اعضای شورا، دو باب کیوسک مطبوعاتی به دو جانباز گرانقدر واگذار خواهد شد.

نامگذاری معابر پیشنهادی رای آورد 

بلوار در حال احداث ولیعصر به دیلمان به نام اولین شهید مدافع حرم امیررضا علیزاده نامگذاری می شود.

بلوار شهید انصاری نرسیده به میدان ولیعصر، کوچه توحید هم به نام شهید پرویز حسن زاده نامگذاری می شود.

کمک مالی ۳ میلیون تومانی به خانواده یک قهرمان ورزشی تصویب شد

لایحه اصلاح بودجه

لایحه بعدی لایحه اصلاح بودجه بود که در بخشی از آن در خصوص ردیف مربوط به آسفالت ها و جدول گذاری ها در خواست افزایش ۵۵ درصدی از ۵۲ میلیارد به ۸۱ میلیارد تومان مطرح شده بود.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه اصلاح بودجه از حدود دو ماه پیش در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شده است گفت: نگاه کمیسیون در اصلاح بودجه این بود که تغییرات جزیی را بپذیرد و تغییرات کلی را پاسخ بخواهد که بخشی مورد پذیرش واقع شد و بخشی هم نشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در خصوص افزایش عدد اعتبار روکش آسفالت اظهارداشت: کمیسیون نتوانست به جمع بندی برسد و تقریبا نظر بر نپذیرفتن این رقم است. 

وی با اشاره به اینکه همین خیابان مطهری ظرف سه ماه اخیر برای دومین بار آسفالت می شود خاطرنشان کرد: با توجه به وضع موجود ۵۵ درصد افزایش ردیف روکش آسفالت توجیه ندارد.

علوی تصریح کرد: یک مناقصه ۴۶ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت خارج از مصوبات شورا برگزار می شود و مناطق هم هرکدام ۳ میلیارد. خروجی همان ۵۲ میلیارد تومان چه بوده است که حالا ۸۱ میلیارد تومان را مصوب کنیم؟ خارج از برنامه حرکت کردن آیا به صلاح شهر هست ؟ صلاح این است که شهرداری اختیار داشته باشد بالای ۵۰ در صد انحراف داشته باشد؟ در مورد آبهای سطحی هم ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان مصوب کردیم امروز ۱۶ میلیارد تومان اصلاحیه آمده است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا خاطر نشان کرد : این آن جاهایی است که خارج از برنامه حرکت می شود و بعد اولویت های شورا انجام نمی شود. بعد می گویید چرا فلان خیابان باز نشد؟ یا چرا فلان کار انجام نشد؟ بعضی اولویت ها انجام نمی شود ولی بعضی کارها بدون اینکه حتی از شورا مجوز بگیرند انجام می شود.

رضا رسولی آسفالت را بحث تخصصی دانست و گفت: شورا کمیسیون تخصصی عمران دارد و باید بررسی کند و گزارش دهد. اینکه دوست داریم شهرداری کاری بکند یا نکند مبنای تصمیم نیست. انتظار داریم بندهای تخصصی تر در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و اصلاح بودجه فقط بحث بودجه ای نیست. بنده اطلاعات کافی ندارم که بگویم آیا می خواهیم سیاست های آسفالت را تغییر بدهیم یا نمی خواهیم ؟

علوی در پاسخ گفت : بنده دقیقا در مورد برنامه و بودجه و محدودیت ها و ضرورت های این محدودیت ها حرف میزنم. اگر قرار بود ۵۵ درصد بیش از برنامه هزینه کنیم چرا ابتدا مجوز شورا گرفته نشده است و یکباره در اصلاح بودجه آمده است؟ 

اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهرستان رشت هم اظهار داشت: من هم با شهردار خیلی جاها اختلاف نظر دارم ولی نباید انتظار داشته باشیم شهردار آب می خواهد بخورد از ما اجازه بگیرد. 

در نهایت اکثریت اعضا با در خواست شهرداری در این دو بند (آسفالت-آبهای سطحی) مخالفت کردند اما سایر بندهای اصلاح بودجه رای آورد.

با خروج محمود باقری جلسه از اکثریت افتاد و بدین ترتیب رای گیری برای جلسه سه شنبه انجام نشد و این جلسه به آخرین جلسه ۹۵ تبدیل شد.