بررسی برنامه های هفته رشت در جلسه مشترک کمیسیون های بودجه و فرهنگی شورا؛

مخالفت شورا با برنامه های غیر ضروری و کاهش ۸۰ درصدی هزینه

حرف تازه: در جلسه مشترک کمیسیون های بودجه و فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت که عصر امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد اعضای شورا با برگزاری برنامه های غیر ضروری هفته رشت مخالفت کردند. در حالیکه در جلسه گذشته کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت که روز پنجشنبه برگزار شده بود اعضای شورا خواستار […]

حرف تازه: در جلسه مشترک کمیسیون های بودجه و فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت که عصر امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد اعضای شورا با برگزاری برنامه های غیر ضروری هفته رشت مخالفت کردند.

در حالیکه در جلسه گذشته کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت که روز پنجشنبه برگزار شده بود اعضای شورا خواستار کاهش هزینه های برنامه های هفته رشت و حذف برنامه های غیر ضروری و توجه به هنرمندان بومی شده بودند بار دیگر با توجه به شرایط فعلی شهرداری از لحاظ اقتصادی اعضای شورا تصمیم به کاهش بیشتر هزینه گرفتند.

بدین ترتیب در حالیکه در پیشنهاد اولیه مبلغ ۵۸۸ میلیون تومان به منظور برگزاری برنامه های هفته رشت در نظر گرفته شده بود در ابتدا این رقم به ۲۵۰ میلیون تومان کاهش یافت و امروز با مخالفت اعضا با مبلغ ثانویه و حذف و یا به تعویق انداختن برنامه های غیر ضروری از مجموع ۲۸ برنامه پیشنهادی در جلسه امروز، تنها با ۱۴ برنامه موافقت شد که رقم مجموع در حدود ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

بدین ترتیب در روز دوشنبه ۶ دی ماه سال جاری گلباران مزار شهدا و دیدار اعضای شورا و مدیران شهری با نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار خواهد شد.

همچنین در روز سه شنبه ۷ دی میزگرد رشت شناسی در برنامه ها قرار گرفت. روز چهارشنبه ۸ دی نیز سه برنامه نمایشگاه عکس حماسه حضور، رونمایی از کلیپ بصیرت و جشنواره عمار با کاهش هزینه ها در حاشیه راهپیمایی با شکوه ۸ دی برگزار خواهد شد.

با رونمایی از مستند بلدیه در روز پنجشنبه همزمان با سالروز ۹ دی موافقت شد و برای روز جمعه ۱۲ دی ماه نیز جشنواره کدو، کباب کوبیده ۱۰۰ متری و کیک شهر خلاق در راستای برند سازی شهر رشت در شبکه شهرهای خلاق خوراک شناسی و از آنجا که بخش عمده ای از هزینه ها با شهرداری نخواهد بود و مابقی هزینه ها نیز کاهش شدیدی خواهد داشت موافقت شد.

تجلیل از افتخار آفرینان عرصه های مختلف فرهنگی ورزشی اجتماعی نیز در اختتامیه هفته رشت برگزار خواهد شد و تجلیل از مبینا نژاد نیز به همین برنامه موکول شد.

گفتنی است در راستای برند سازی شهر رشت پوشش رسانه ای برنامه های هفته رشت با برنامه حالا خورشید رضا رشیدپور خواهد بود.

در این جلسه اعضای شورا بر کاهش جشنواره های خیابانی به دلیل حساسیت موجود تاکید کردند.

بدین ترتیب هزینه های برگزاری برنامه های هفته رشت بیش از ۸۰ درصد کاهش یافت.

این جلسه با حضور سید رضا موسوی روزان، سید امیرحسین علوی، فاطمه شیرزاد، مظفر نیکومنش نودهی، محمدحسین واثق کارگرنیا، حجت جذب و فرانک پیشگر از اعضای شورا و فاطمه قدیمی، محمدباقر بشردانش، علیرضا قانع، طیبه بینا، عاطفه چیرانی، حسن هادی زاده، اسماعیل رحمتی و جمعی از مدیران شهرداری رشت و مشاورین کمیسیون فرهنگی شورا برگزار شد.