مخاطب است که موسیقی را انتخاب می کند و مخاطب باید آگاهی داشته باشد!
تی تی خبر (حرف تازه) : فست موزیک، همانطور که از نامش پیداست، به نوعی ازموسیقی اطلاق می شود که فرآیند آن از تولید تا شنیده شدن، سریعتر از حد معمول انجام می گیرد و تاثیرگذاری کمتری بر مخاطب دارد و در واقع تداعی کننده واژه فست فود برای تناول روح است. فست موزیک، روشی […]
تی تی خبر (حرف تازه) : فست موزیک، همانطور که از نامش پیداست، به نوعی ازموسیقی اطلاق می شود که فرآیند آن از تولید تا شنیده شدن، سریعتر از حد معمول انجام می گیرد و تاثیرگذاری کمتری بر مخاطب دارد و در واقع تداعی کننده واژه فست فود برای تناول روح است. فست موزیک، روشی است که یک آهنگساز یا نوازنده با توجه به سطح علمی و عملی خود، شیوه ای تکراری را برای تولید کارهای خود پی ریزی می کند،که همین شیوه باعث یکنواختی در موسیقی و به طبع آن باعث مصرفی شدن موسیقی خود برای چند روز و نهایتا چند ماه می شود. این مقاله بطور خلاصه به بررسی عوامل مهم در شکل گیری فست موزیک خواهد پرداخت.
همانطور که در زندگی روزمره ممکن است به علت کمبود وقت برای رفع گرسنگی به فست فود روی بیاورید، ذهن و روان شما نیز برای تامین نیاز های خود آسان ترین گزینه را انتخاب می کند. صداهایی در طول شبانه روز ما را احاطه کرده اند و ما هیچ گونه ابزاری برای جلوگیری از ورود آن به گوشمان نداریم.
آلودگی صوتی فقط مربوط به بوق ماشین و صدای ساخت و سازساختمان ها نمی شود. موسیقی هایی که در وسایل نقلیه عمومی، رادیو و سیستم پخش اتومبیل خود،محیط کار، مهمانی ها و … می شنویم بسیار نقش پر رنگ تری در بوجود آمدن آلودگی صوتی ذهنیمان دارند که معمولاً از آن بی خبریم.
می توان گفت که همانند رژیم غذایی، هر شخص نیاز به رژیم شنیداری خاص دارد. همانطور که به معده و سیستم گوارشی خود استراحت می دهیم، باید به گوش هم -که در برگیرنده مغز، اعصاب و روان نیز می باشد- استراحت داد. همانطور که بعضی از غذاها با مزاج و طبع شما سازگار نیست، خیلی از موسیقی ها و اصوات نیز برای شما مضر هستند. هله هوله های موسیقایی همانند تنقلات خوراکی مانند چیپس و پفک و… هستند.
شعاع مشرق
ارسال دیدگاه