جبار کوچکی نژاد:

محیط زیست نسبت به پایان مهلت اخذ مجوز مراکز غیرمجاز نگهداری حیوانات هشدار دهد/بعد از اتمام مهلت اسامی مراکز غیرمجاز اعلام شود

حرف تازه : نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس برلزوم ساماندهی مراکز نگهداری حیوانات و باغ وحش‌ها تاکید کرد وگفت: محیط زیست باید پس از پایان مهلت داده شده به مراکز غیرمجاز نگهداری از حیوانات برای اخذ مجوز، نسبت به پلمب مجموعه‌های متخلف اقدام کند. جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری […]

حرف تازه : نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس برلزوم ساماندهی مراکز نگهداری حیوانات و باغ وحش‌ها تاکید کرد وگفت: محیط زیست باید پس از پایان مهلت داده شده به مراکز غیرمجاز نگهداری از حیوانات برای اخذ مجوز، نسبت به پلمب مجموعه‌های متخلف اقدام کند.

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مراکز غیرمجاز نگهداری از حیوانات و همچنین باغ‌وحش‌هایی که اصول و قواعد زیست محیطی را رعایت نمی کنند حیات گونه‌های نادر جانوری، پرندگان و حیات وحش را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: در این باره بهتر است سازمان حفاظت محیط زیست با دادن مهلتی دو ماهه به مراکز غیرمجاز نگهداری از حیوانات این مراکز را ملزم به رعایت استانداردها کند و چنانچه بعد از مهلت مقرر نسبت به اخذ مجوز اقدام نکرد نسبت به اعلام اسامی و برای برخورد جدی و قاطع با آنها وارد عمل شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: زیرا مراکز غیرمجاز شرایط لازم را برای نگهداری از حیوانات نداشته و ممکن است حیات گونه‌های نادر جانوری به دلیل بی توجهی به خطر بیفتد.

وی بر لزوم ساماندهی مراکز نگهداری از حیوانات و همچنین باغ وحش ها تاکید کرد و گفت: این مراکز باید حقوق حیوانات را رعایت کرده و مجوزهای زیست محیطی را اخذ کنند در غیر این صورت نباید به آنها اجازه فعالیت داده شود.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه تمامی مراکز نگهداری از حیوانات و باغ وحش های کشور باید مجوزهای لازم را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کنند، ادامه داد: نگهداری حیوانات بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم است و در صورت شناسایی باید ضمن کشف و ضبط گونه ها با متخلفان برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، یادآور شد: اگر سازمان حفاظت محیط زیست در مورد ساماندهی مراکز نگهداری از حیوانات و باغ‌وحش ها با کمبود منابع و خلاء های قانونی مواجه است این موضوع را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تشدید نظارت سازمان محیط زیست بر عملکرد باغ‌وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات تاکید کرد وگفت: نظارت مدوام این دستگاه بهبود وضعیت این مراکز را به دنبال دارد.