با شکست مقابل قهرمان المپیک در فینال شمشیربازی اسلحه سابر قهرمانی آسیا؛

محمد رهبری نایب قهرمان آسیا شد

حرف تازه – نمایندگان ایران در اسلحه سابر انفرادی رقابت های شمشیربازی قهرمانی آسیا به یک مدال نقره و یک مدال برنز دست یافتند. به گزارش حرف تازه، محمد رهبری، مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد فتوحی چهار نماینده ایران در این رقابت ها بودند که با کسب پیروزی های پیاپی و درخشان در جدول مقدماتی […]

حرف تازه – نمایندگان ایران در اسلحه سابر انفرادی رقابت های شمشیربازی قهرمانی آسیا به یک مدال نقره و یک مدال برنز دست یافتند.

به گزارش حرف تازه، محمد رهبری، مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد فتوحی چهار نماینده ایران در این رقابت ها بودند که با کسب پیروزی های پیاپی و درخشان در جدول مقدماتی هر چهار ورزشکار ایران راهی جدول اصلی مسابقات شدند و با استراحت در جدول ۶۴ نفره به جمع ۳۲ نفر برتر راه یافتند.

محمد رهبری شمشیرباز شایسته و رشتی ایران در ادامه رقابت ها با شکست دادن حریف المپیکی قزاقستانی خود به جمع ۱۶ نفر برتر راه یافت. در این مرحله محمد رهبری نفر سوم المپیک ریو را از پیش رو برداشت. درخشش رهبری به همینجا ختم نشد و در ادامه با شکست دادن حریف هنگ کنگی به جمع ۴ نفر پایانی راه یافت. در مرحله نیمه نهایی حریف کره ای هم نتوانست محمد رهبری را شکست دهد تا این ورزشکار شایسته رشتی راهی فینال شود. محمد رهبری در فینال به مصاف قهرمان المپیک لندن رفت و با شکست مقابل این حریف سرسخت، عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را به خود اختصاص داد.

اما علی پاکدامن دیگر ملی پوش ایران در جدول ۳۲ نفره رقیب تایلندی خود را شکست داد. پس از آن به مصاف حریفی از کشور چین رفت و او را هم از پیش رو برداشت و به جمع ۸ شمشیرباز برتر آسیا راه یافت. از سوی دیگر محمد فتوحی در جدول ۳۲ نفره حریف قزاقستانی و در جمع ۱۶ نفر حریف ویتنامی را شکست داد تا او هم به جمع ۸ شمشیرباز برتر آسیا راه یابد. در این مرحله پاکدامن و فتوحی به مصاف هم رفتند که در نهایت پاکدامن موفق شد فتوحی را شکست دهد و در جمع ۴ بازیکن برتر آسیا قرار بگیرد. شکست پاکدامن مقابل حریف کره ای او را از راهیابی به فینال بازداشت و این شمشیرباز ارزنده کشورمان به مدال برنز دست یافت.

مجتبی عابدینی چهارمین شمشیرباز ایران در این رقابت ها نتوانست مطابق انتظار نتیجه بگیرد. عابدینی پس از شکست دادن حریفی از چین، مقابل رقیب کره ای شکست خورد و از راهیابی به جمع ۸ ورزشکار برتر بازماند.

بدین ترتیب محمد رهبری مدال نقره و علی پاکدامن مدال برنز این رقابت ها را برای ایران به ارمغان آوردند.