محبوب ترین کشورهای جهان از نگاه گردشگران

امروزه در صنعت گردشگری محبوب ترین کشورهای جهان از نگاه گردشگرها به حدود ده مورد می رسد. بسیاری از کشورها به جاذبه های توریستی خود اهمیت می دهند و امکانات گردشگری خوبی برای مسافرها فراهم می کنند. جدای از آن تبلیغات خوبی نیز در دنیای گردشگری دارند و از همین رو به عنوان یکی از مقصدهای سفری از سوی مسافرها انتخاب می شوند.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، در این مقاله ده مورد از محبوب ترین کشورهای جهان از نگاه گردشگران را به شما معرفی میکنیم. این ده کشور براساس داده و مستندات سازمان گردشگری جهانی می‌باشد.که هم به لحاظ ورودی مسافرها و هم از طریق سایت های نظر سنجی معتبر و مهم تهیه شده است و ممکن است در سال آینده تغییر کند.

محبوب ترین کشورهای جهان

محبوب ترین کشورهای جهان

فرانسه

یکی از کشورهای محبوب در جهان فرانسه است. این کشور با حفظ بخش تاریخی شهرهای خود، اهمیت به هنرمندان و نویسندگان، معماری دوره های مختلف داشتن یکی از مهم ترین موزه های جهان به نام لوور باعث شده است که سالانه حدود ۸۹ میلیون نفر مسافر به این کشور سفر کنند. شهر پاریس یکی از پربازدیدکننده ترین شهرهای فرانسه است. جاذبه های فرانسه کم نیستند اما مهم ترین آن موزه ی لوور، کلیسای نوتردام، کاخ ورسای، برج ایفل ، قلعه چنانسی، تالاب کارماگ فرانسه، تل شنی پیلا فرانسه،  شهر یونی فاسیو فرانسه، کلیسای جامع ریمز فرانسه و صدها اثر دیگر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعت گردی این کشور به حساب می آید.

حضور جشنواره های مهم مانند فستیوال کن و برگزاری مسابقات جام ملت اروپا در این کشور، رویدادهای فرهنگی و هنری مختلف در زمینه ی ادبیات نیز باعث شده است که سالانه مسافرها این مقصد را برای سفر رفتن انتخاب کنند. در این کشور در شهرهای بزرگ و معروفش مراکز خرید متعددی نیز هست که می توانید بهترین و به روزترین محصولات هنر نقاشی و مد و فشن را تهیه کنید. برخی به دلیل آثار تاریخی، برخی به واسطه ی جشنواره ها برخی برای طبیعت گردی به این کشور زیبا سفر می کنند.

پاریس از شهرهای زیبای جهان در فرانسه

اسپانیا

از محبوب ترین کشورهای جهان برای سفر باز هم کشوری در قاره ی اروپا است. کشور اسپانیا در اروپای غربی یکی از بهترین مقصدها برای مسافرها به حساب می آید . این کشور حدود ۸۳ میلیون مسافر دارد که با ۴۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار جهانی یونسکو در بین مسافرها معروف گشته است. جشنواره های معروف رقص فلامنکو، خوتا، ساراباند، موکسرانگا نیز یکی از مهم ترین عامل جذب توریست ها از سراسر دنیا است. این رقص ها بنا به فرهنگ فرانسه دارای فلسفه ای است که برای هنردوستان بسیار مورد توجه است.کشور اسپانیا درگردشگری غذا نیز بسیار معروف است و غذاهای مدیترانه ای لذیذی دارد که خودش عامل جذب بخشی از توریست های این کشور است.  اسپانیا جزو کشورهای اروپایی است که به خاطر آب و هوای گرم تر شبگردی آن بسیار معروف است و در اصطلاح خودشان پاپ کراول و یا همان شبگردی است.

این کشور جاذبه های طبیعت گردی بی نظیری دارد مانند جزایر قناری که در لیست بهترین جاذبه های طبیعت گردی جهان است، ساحل کاستا دل سول، کاستا بروا از معروف ترین جاذبه های طبیعی این کشور است. شهرهای مانند گرانادا شما را با معماری سرزمین های اسلامی آشنا می کند. اسپانیا تنها کشور اروپایی است که زیر سلطه ی خلفای اموی و عباسی در می آید و از همین رو دارای آثارمعماری از آیین دین اسلام است. کلیسای جامع سانتیاگوده کامپوستلا، مسجد بزرگ کوردوبا،  موزه گوگنهایم ، کاخ زیبای الحمرا،شهرهای سفید آندلس و صدها اثر دیگر از جاذبه های بینظیر کشور اسپانیا است. این کشور تیم های معروف فوتبال اروپا را دارد و بخشی از مسافرها نیز طرفداران تیم های فوتبال هستند که برای رویداد مسابقات و ورزشی به این کشور سفر می کنند. بارسلونا یکی از معروف ترین تیم فوتبال در کشور فرانسه است.

محبوب ترین کشورهای جهان | اسپانیا

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا نیز از محبوب ترین کشورهای جهان درزمینه سفر است  و حدود ۷۹ میلیون مسافر را جذب می کند. این کشور از ایالت های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام قوانین خودشان را دارند. جالب است بدانید که ایالت کالیفرنیا پربازدیدکننده ترین ایالت این کشور است و سپس نیویورک، واشنگتن دسی، شیکاگو، لاس وگاس است آنجلس از محبوب ترین شهرهای گردشگری این کشور به حساب می آید .در آمریکا شما جاذبه های فوق العاده ایجاد شده در زمینه ی گردشگری می توانید ببینید و یکی از این جاذبه های پارک های دیزنی لند است که سالانه کودکان بی شماری اشتیاق دیدن این پارک را دارند.

آمریکا یکی از وسیع ترین کشورهای جهان است شما می توانید جاذبه های طبیعت گردی خاص را انتخاب کنید. به خاطر وسعت کشور در انتخاب نوع جاذبه و هدف سفرتان دقت داشته باشید. پارک حیرت انگیز بوسمیتی،  دره های خارق العاده گرند کنیون، جنگل ها و دامنه ی کوهستان راکی یکی از بی‌نظیرترین جاذبه های طبیعت گردی این کشور است. از زمان تاریخ شکل گیری این کشور آثار تاریخی مهمی مربوط به آمریکا را می توانید ببینید. و چندین موزه ی مهم دنیا نیز در کشور آمریکا قرار دارد که اگر علاقه به باستان گردی می توانید آن ها را بازدید کنید. از مهم ترین موزه ی باستان شناسی و هنر دنیا موزه ی متروپولیتن است که آثار قابل توجهی نیز از کشور ایران را دارد.

ایالات متحده آمریکا

چین

چین با تاریخ بسیار غنی و جاذبه های بی شمار طبیعت گردی از مقصدهای بسیاری از مسافرها است و طبق سازمان جهانی گردشگری از محبوب ترین کشورهای جهان برای سفر به شمار می آید که چهارمین رتبه را دارد. این کشور بسیار بزرگ است و باید مسیر سفر شما مشخص باشد. اگر علاقه به طبیعت دارید، طبیعت های منحصر به فردی می بینید که در دیگر سرزمین ها وجود ندارد. کوه های مشهوری مثل کوه امی، کوه هوآشان، قله ی اورست همیالیا از رویای بسیاری کوهنوردها است که بلندترین قله ی جهان را صعود کنند.

در کشور چین حدود ۵۵ اثر نصب شده در فهرست آثار جهانی یونسکو است که معابد، کاخ، بناهای مختلفی در این لیست قراردارد و معروف ترین شان که حتما اسم آن را شنیده اید دیوار چین است. اگر دوست دارید بیشتر با جاذبه های چین آشنا شوید مقاله نه شگفتی چین را از الی گشت مطالعه کنید و بر اساس جاذبه و شهرها مقصدتان را انتخاب نمایید.

چین| محبوب ترین کشورهای جهان

ایتالیا

ایتالیا با تاریخ غنی روم باستان، آثار بینظیر باستانی و غذاهای خوشمزه و مردمی خون گرم یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای سفر است که از نظر سازمان جهانی گردشگری پنجمین کشور در زمینه جذب توریست است و حدود ۶۲ میلیون مسافر دارد. رم تنها پایتختی در جهان است که حدود ۲۷۰۰ سال پایتخت است و بیشترین قدمت را دارد. این کشور از شهرهای ساحلی و مرکزی تشکیل شده است که شما می توانید آثار شاخصی از معماری گوتیک در آن ببنید. در صنعت غذا بسیار معروف است تا آنجا که پیتزا و اسپاگتی را به همه‌ی دنیا صادر کرده است و بسیاری با این دو غذای خوشمزه آشنا هستند.

از شهرهای مهم گردشگری ایتالیا رم، میلان، سیسیل، تورین،  ژنوا، پالرمو، فلورانس، سیینا، کالیاری و لیورنو است که هریک جاذبه های منحصر به فردی از تاریخ، طبیعت و جشنواره های جالب دارند. و از همین رو مقصد بسیاری از مسافرها است. کشور ایتالیا جدای از شهرهای معروف در زمینه ی روستا گردی نیز بسیار پیشرفته است و اگر دوست داشتید با فرهنگ سنتی ایتالیا آشنا شوید میتوانید سری به روستاهای آن نیز بزنید. معروف ترین روستا ایتالیا روستای توسکانی که بادیدنش حس طرات و شادابی را خواهید داشت.

ایتالیا

ترکیه

شاید برایتان جالب باشد که ترکیه از معدود کشورهای خاورمیانه ای است که با توجه به مشکلات سیاسی اخیر و اتفاقات توانسته است از نظر جذب توریست در یکی از بالاترین رده ها باشد تا آنجا شمشمین کشور در سازمان جهانی گردشگری از لحاظ مسافر ورودی است. و حدود ۵۲ میلیون مسافر دارد. ترکیه یکی از قدیمی ترین کشورها در زمینه باستان شناسی است و از اولین کشورهایی است که در آن معبد ساخته شده است و نمونه ی آن  تپه گوبکلی ترکیه است. جدا از آن کشوری بوده است که مدام در مسیر شرق و غرب است و جداکننده دو قاره ی اروپا و آسیا است. این کشور با چنین جاذبه هایی از محبوب تری کشورهای جهان برای سفر است.

این کشور هر روز بر توان گردشگری خود می افزاید از ورزش های ساحلی گرفته تا هتل های با کیفیت، مراکز خرید بسیار جالب توانسته است نظر مسافرها به خود جلب کند. از شهرهای معروف ترکیه، استانبول، ازمیر، انکارا، آنتالیا، وان ، حصن کیفا و…. است که می توانید در کنار طبیعت گردی خاص آثار باستانی بینظیری را ببنید. تقریبا هیچ شهر در ترکیه نیست که آثار تاریخی نداشته باشد.

محبوب ترین کشورهای جهان | ترکیه

مکزیک

دومین کشور آمریکای شمالی مکزیک است که هم مرز ایالت متحده آمریکا است. این کشور از حدود چهل هزار سال پیش تا کنون پیوسته آثار دارد و یکی از کشورهایی که تمدن ها و قوم های مختلفی در آن زندگی می کردند که امروزه باستان شناس پرده از راز و رمزهای آن برداشته اند. این کشور حدود ۵۰ میلیون مسافر دارد. هفتمین کشور از لحاظ جذب توریست است. بیشترین مسافرهای این کشور امریکایی ها هستند.  از محبوب ترین کشورهای جهان در زمینه سفر به شمار می رود.

حضور ساحل ها و‌ جنگل های بکر باعث شده است که مسافران بی شماری این کشور در لیست بازدیدی خود قرار دهند. جدا از آن این کشور مهد تمدن مایاها و ازتک ها بوده است که یکی از مهم ترین معابد هرمی دنیا دارد. هرم باستانی چولولا یکی از مهم ترین جاذبه های کشور مکزیک به حساب می آید. زبان این کشور اسپانیایی است و شهرهای بزرگ و معروفش مسلط به زبان انگلیسی هم هستند اما بهتر است با یک راهنمای انگلیسی زبان به این کشور سفر کنید.

مکزیک | محبوب ترین کشورهای جهانآلمان

از دیگر شهرهایی که مسافرهای ورودی بالایی دارند آلمان است و قابل توجه شما مخاطب های گرامی که حدود شش کشور در اروپا توانسته است جزو محبوب ترین کشورهای جهان برای سفر قرار بگیرد. این کشور با معماری خاص خود، آثار باستانی، موزه مهم برلین، اتفاقات جنگ جهانی دوم، دیوار برلین، آلمان شرقی و غربی توانسته است مسافرهای بالایی به  سوی خود جذب کند. جدای از هتل ها و مجموعه اقامتی های آن نیز بسیار با کیفیت هستند که توریست های مختلفی را احساس رضایت داشته اند. مراکز خرید آلمانی بسیار با کیفیت و متنوع است و شما می توانید برندههای برای پوشاک های ورزشی و وسایل ورزشی و به روزترین لباس های مد و فشن را انتخاب کنید.

موسیقی کلاسیک در این کشور بسیار محبوب است که شما می توانید در سفر خود به یکی از ارکستر سمفونی های شهر برلین بروید.کلیسای جامع کلن، قلعه نویشوانشتاین،  ساختمان رایشتاگ، قلعه هایدلبرگ ، باغ جانورشناسی لاپیزیک و صدها اثر دیگر از جاذبه های مهم این کشور است.

آلمان | محبوب ترین کشورهای جهان

تایلند

نهمین سرزمین از کشورهای محبوب جهان برای سفر است. پایتخت این کشور بانکوک است که سالانه مسافرهای بی شماری وارد این کشور می شوند. از باغ های وحش های متنوع گرفته تا معبدهای بینظیر، بازارهای غذاهای متنوع ، جاذبه های دست ساز ایجاد شده  پارک آبی فانتازیا لاگون همه همه باعث شده است که امروزه مسافرها این سرزمین زیبا در لیست بازدیدی خود قرار دهند. این کشور به معابد بودایی معروف است که حدود چهل هزار معبد بودایی در سرتاسر تایلند وجود دارد و هر کدام ویژگی های خودشان را دارند.

در تالیند شاید پیدا کردن غذا سخت باشد به خصوص اگر به شهرهای کوچک آن سفر کنیم ولی در شهرهای بزرگش چون بانکوک رستوران های بین المللی به راحتی یافت می شود. تایلند هر روز بر جاذبه های گردشگری خود می افزاید تا بتواند توریست های بیشتری را جذب کند.

تایلند از محبوب ترین کشورهای جهان

انگلستان

دهمین کشور محبوب سفر انگلستان است. این کشور با توجه به حفظ آثار باستانی و تاریخی خود، ایجاد جاذبه های گردشگری ، هتل های با کیفیت و مراکز خرید معروف توانسته است آمار بالایی از نظر جذب توریست داشته باشد. موزه مهم بریتانیا با آثاری از تمدن عراقژ مصر، اروپا، برج آلفرد، خانه انتونی، برج کلاینت بری، قلعه آمبرلی،  کاخ بزرگ هامپتون ، برج ساعت لندن و صدها اثر خاص دیگر از معماری قرون وسطی و رنسانس مسافرهای بی شماری را جذب می کند. امروزه این سرزمین از محبوب ترین کشورهای جهان برای سفر است.

انگلستان | محبوب ترین کشورهای جهان

سخن پایانی

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد این لیست ممکن است تغییر کند. جدا از جاذبه های یک سرزمین اعم از تاریخی و فرهنگی و طبیعت امکانات گردشگری نیز بسیار مهم است که یک کشور در لیست آثار بازدیدی بالا قرار دهد.