مبل شویی در منزل چگونه انجام می شود؟

تعرفه خدمات مبل شویی در منزل تابعی از عوامل مختلف است که در این مقاله به تفصیل در مورد آنها توضیح می‌دهیم.

به گزارش حرف تازه ، یکی از ایمن‌ترین، سریع‌ترین و بهترین روش‌های تمیز کردن پارچه مبلی، استفاده از خدمات مبل شویی در منزل توسط قالیشویی‌ است. با استفاده از این خدمت شما می‌توانید در عرض چند ساعت و با زحمتی کمتر از آنچه که روش‌های سنتی به شما تحمیل می‌کنند؛ مبلمان منزل یا محل کارتان را بدون آسیب رساندن به فوم و پارچه، تمیز و عاری از هرگونه آلودگی کنید. فقط کافیست که نزدیک‌ترین و بهترین قالیشویی به محل زندگی خود را پیدا کرده و به وسیله تماس تلفنی سفارش خود را ثبت کنید. ضمنا اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت مبل شویی در منزل و به طور کلی خدمات مبل‌شویی قالیشویی‌ها هستید؛ توصیه می‌کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 قیمت مبل شویی در منزل به چه عواملی بستگی داره؟

تعرفه این خدمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین خاطر اگر یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید؛ ممکن است متوجه قیمت‌های مختلفی شوید که از سوی مراکز گوناگون به شما پیشنهاد می‌شوند. اما این موضوع که کدامیک از این تعرفه‌ها منطقی و متناسب با کیفیت شستشو است؛ به عوامل مختلفی وابسته است. برای اینکه بتوانید بهترین مبل شویی در تهران را پیدا کنید؛ باید حتما با این عوامل آشنا باشید.

 یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در زمان تحقیق در مورد قیمت مبل شویی باید به آن توجه کنید این است که تعرفه پایین نباید ملاک انتخاب شما باشد. برخی از مراکز، با هدف کاهش هزینه خدمات خود، بدون استفاده از نیروی متخصص و تجهیزات اختصاصی، اقدام به ارائه این سرویس به مشتریان خود می‌کنند که متاسفانه نتیجه آن چیزی به جزء خرابی الیاف پارچه و فوم مبلمان نیست. بنابراین برای سفارش خدمات مبل شویی در منزل در تهران باید در کنار قیمت، به تجربه قالیشویی در زمینه ارائه این سرویس تخصصی نیز توجه کنید و بعد از اطمینان از سابقه کاری فعال و درخشان، مبلمان خود را برای شستشو در منزل به این مراکز بسپارید. در کنار اهمیتی که اعتبار و سابقه مجموعه دارد؛ توجه به موارد زیر که از جمله مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت مبل شویی در منزل هستید بسیار مهم است.

مبل شویی در منزل چگونه انجام می شود؟

تعداد نشیمن مبل و کوسن‌ها

هر چقدر تعداد نشیمن و کوسن‌های مبلمان شما بیشتر باشد؛ طبیعتا تعرفه این سرویس نیز بیشتر می‌شود. به طور کلی یک مبل معمولی دارای ۷ نشیمن است. این تعداد، استانداردی است که بر اساس آن تعرفه خدمات تعریف می‌شود. بنابراین به ازای هر نشیمن اضافه، مبلغ این تعرفه افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، هنگام ارائه خدمت مبل شویی در منزل کوسن‌ها نیز به صورت جداگانه شسته می‌شوند و تعرفه‌ای مجزا دارند. بنابراین برای محاسبه هزینه کل باید هزینه شستشوی هر نشیمن را در تعداد آنها ضرب کرده و با هزینه شستشوی کوسن‌ها جمع کنید.

نوع تشک

در کارگاه‌های تولید مبل از دو شیوه تشک‌دوزی استفاده می‌شود. بر همین اساس برخی از مبل‌ها دارای تشک مجزا و جداشونده هستند و برخی نیز دارای تشک متصل هستند که قابلیت جدا شدن از بدنه مبل را ندارند. تعرفه شستشوی این دو مدل مبل با یکدیگر متفاوت است. از آنجایی که تشک‌های جداشونده باید به صورت مجزا و تک به تک شسته شوند؛ تعرفه شستشوی مبل‌هایی که با این شیوه تولید شده‌اند طبیعتا بیشتر از مبلمانی است که دارای تشک متصل به بدنه است.

جنس مبل

برخی از مبل‌ها، به جهت جنس خاصی که دارند؛ باید به شیوه‌ای متفاوت شستشو شوند. به همین خاطر بسیاری از قالیشویی‌ها قبل از اعلام هزینه، ابتدا مبل را از نظر جنس توسط کارشناس مربوطه بررسی می‌کنند. مبل‌های پارچه‌ای، مبل‌های چرمی، مبل‌های پایه فلزی، مبل‌های پایه چوبی و ده‌ها مدل مبل دیگر نیز وجود دارد که هر کدام شیوه خاص خودشان برای شستشو را دارند. بنابراین از آنجا که تمام مبل‌ها به یک روش شسته نمی‌شوند؛ نمی‌توان هزینه ثابتی برای خدمات مبل شویی در منزل اعلام کرد. از طرفی، برخی از عوامل مطرح شده می‌توانند روی زمان انجام کار تاثیرگذار باشند. پس کاملا طبیعی است که هزینه شستشوی مبلی که ۳ ساعت زمان نیاز دارد؛ بیشتر از هزینه شستشوی مبلی است که تمیز کردنش ۱ ساعت زمان می‌برد.

لکه‌ها

یکی از علل تماس مشتریان با قالیشویی‌ها برای استفاده از سرویس مبل شویی در منزل، لکه شدن پارچه مبلمان است. لکه‌بری نیز یکی از سرویس‌های اصلی خدمات مبل‌شویی است. بسیاری از لکه‌های متداول، مانند لکه چربی در طی فرآیند شستشو به خودی خود از بین می‌روند.

 

اما برخی از لکه‌ها مانند لکه جوهر و گریس، به سادگی از بین نمی‌روند و نیاز به محلول لکه‌بر خاصی دارند. در این شرایط ممکن است زمان لازم برای شستشو نیز افزایش پیدا کند. بنابراین هزینه لکه‌بری در برخی از مواقع، تعرفه شستشوی مبلمان را افزایش می‌دهد.

بهترین مبل شویی در تهران کدام است؟

مجموعه‌های زیادی در سطح شهر تهران فعالیت دارند که ادعا می‌کنند بهترین مبل شویی تهران هستند. اما پاسخ دادن به این سوال که واقعا کیفیت خدمات کدامیک بهتر است؟ کار دشواری است. اولین نکته‌ای که در زمان انتخاب بین مجموعه‌های مختلف باید به آن توجه کنید؛ تجهیزاتی است که برای شستشو از آن استفاده می‌شود. از آنجایی که مبل از فوم و پارچه حساس به رطوبت و شوینده‌های قوی تشکیل شده است؛ باید از دستگاه خاصی برای شستشوی آن استفاده شود تا از نفوذ عمیق آب به داخل بافت مبل جلوگیری شود.

جلوگیری از انتقال رطوبت باعث می‌شود که فوم تماس کمتری با آب داشته باشد و زود دچار پوسیدگی نشود. دستگاه‌هایی که در مراکز قالیشویی معتبر استفاده می‌شوند؛ با سرعت بالا و میزان آب بسیار کمی فرآیند شستشو را انجام می‌دهند. علاوه بر این حرکت سریع برس این دستگاه‌ها روی پارچه باعث می‌شود که بخش اعظمی از رطوبت، حین شستشو خارج و با استفاده از یک دستگاه مکنده قوی، جمع شود. علاوه بر این، تخصص اوپراتورها در استفاده از این تجهیزات نیز بسیار مهم است. هر چقدر استادکار در استفاده از دستگاه شستشوی مبل حرفه‌ای‌تر باشد؛ نتیجه کار دقیق‌تر و بهتر است.

اگر با وجود راهنمایی که در این متن مطالعه کردید هنوز هم در انتخاب قالیشویی جهت استفاده از خدمات مبل شویی در منزل تردید دارید؛ ما به شما قالیشویی معتبر عابدینی را پیشنهاد می‌کنیم که سالهاست در زمینه ارائه انواع خدمات از جمله شستشوی فرش و مبل فعالیت داشته و زیر نظر اتحادیه قالیشویان تهران است.