مدیرکل امور مالیاتی گیلان پاسخ دهد؛

مانع اصلی اختصاص بودجه ۳۰ میلیاردی شهرداری چیست؟!

بی تردید این بودجه ۳۰ میلیاردی می تواند منبعی برای پرداخت حقوق عقب افتاده پرسنل شهرداری باشد و نقش مهمی را در حل مشکلات مالی و معیشتی آنان ایفا کند. قابل تامل آن که نماینده صومعه سرا که گفته می شود نقش مهمی در جذب و اختصاص این بودجه داشته است، از مخالفان انتصاب انوری […]

بی تردید این بودجه ۳۰ میلیاردی می تواند منبعی برای پرداخت حقوق عقب افتاده پرسنل شهرداری باشد و نقش مهمی را در حل مشکلات مالی و معیشتی آنان ایفا کند. قابل تامل آن که نماینده صومعه سرا که گفته می شود نقش مهمی در جذب و اختصاص این بودجه داشته است، از مخالفان انتصاب انوری به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان بوده است.

چندی پیش خبری منتشر شد که حکایت از رایزنی برخی از نمایندگان گیلان با سازمان امور مالیاتی کشور داشت. در همین راستا شنیده ها حکایت از آن داشت که بودجه ای ۳۰ میلیاردی برای واریز به شهرداری های شهرستان رشت تخصیص یافته است که وصول آن می تواند مرهمی بر مشکلات مالی شهرداری رشت به خصوص در حل معضل حقوق عقب افتاده پرسنل باشد. 

با این حال، علی رغم نیاز مالی شهرداری، گویا موانعی بر سر راه اختصاص این بودجه به شهرداری رشت قرار دارد تا آن جا که رئیس شورای شهر رشت در آخرین جلسه شورا از استاندار گیلان خواست تا با بررسی موضوع مانع از برگشت خوردن این بودجه و هدررفت زحمت نمایندگان استان شود. علوی در این خصوص به خبرنگار خزرآنلاین می گوید: عدم همکاری مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان در این مورد و تعلل در اختصاص بودجه با بهانه هایی همچون لزوم اخذ استعلام و … سبب شده تا این پول علی رغم نیاز مالی شدید، تاکنون به محل پیش بینی شده خود اختصاص نیابد.

از آن جایی که بسیاری از پرسنل شهرداری هنوز حقوق ماه های قبل خود را طلب دارند و اختصاص این بودجه می تواند نقش مهمی در حل مشکلات مالی و معیشتی آنان داشته باشد، لزوم برطرف سازی موانع و شناسایی و برخورد احتمالی با افرادی که بعضاً عامدانه بر سر راه اختصاص این بودجه سنگ اندازی می کنند، بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد.

قابل تامل آن که نماینده صومعه سرا که گفته می شود نقش مهمی در جذب و اختصاص این بودجه داشته است، از مخالفان انتصاب انوری به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان بوده است.