سرپرست شهرداری رشت گزارش داد:

ماشین های لجستیک وضعیت بحرانی دارند/ کارخانه آسفالت باید اورهال شود/ تاکید بر معوقات/ تغییر تدریجی مدیران

حرف تازه – صبح یکشنبه در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر رشت، سرپرست شهرداری از وضعیت مالی و درآمدی شهرداری رشت گزارشی ارائه داد. سرپرست شهرداری ضمن تقدیر از اعضای شورا در همدلی با وی در پیگیری امورات شهرداری در این مدت گفت: عمده ترین معضل شهرداری بدهی های کلان شهرداری با پیمانکاران […]

حرف تازه – صبح یکشنبه در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر رشت، سرپرست شهرداری از وضعیت مالی و درآمدی شهرداری رشت گزارشی ارائه داد.

سرپرست شهرداری ضمن تقدیر از اعضای شورا در همدلی با وی در پیگیری امورات شهرداری در این مدت گفت: عمده ترین معضل شهرداری بدهی های کلان شهرداری با پیمانکاران و سازمان های مختلف  بوده است.

جمشید پور گفت: ۲۳ دستگاه اکنون اتوبوس فعال است و ۱۳ دستگاهی که از قزوین هم امانت گرفتیم، غیرقابل استفاده است و کمبود اتوبوس احساس می شود.

وی در مورد تعمیر اتوبوس های دریافت شده از قزوین هم توضیحاتی ارائه داد و گفت: قرار بوده این اتوبوس ها با هزینه وزارت کشور تعمیر شود که تاکنون محقق نشده است و قزوین هم بابت اتوبوس هایی که بما داده مطالبه دارد و می باید اتوبوس ها را به قزوین تحویل دهیم.

جمشید پور همچنین گفت: ۵ دستگاه اتوبوسی که از قزوین قرار بود به رشت فرستاده شود، تعمیر شده ولی چون شهرداری رشت پولی برای واریز به شهرداری قزوین ندارد، اتوبوس های تعمیر شده هم برگشت داده نشده است.

سرپرست شهرداری همچنین شکایت راننده های اتوبوس و جریمه ۴۵۰ میلیونی شهرداری رشت از سوی اداره کار را  هم متذکر شد و گفت: در این شکایت، حکم جلب مدیرعامل نیز صادر شده بود و با اینکه تلاش کردیم و با درامد اخذ شده، ۴۴۰ میلیون به حساب اتوبوسرانی واریز شد ولی به دلیل سهل انگاری در واریز پول در حسابی که مسدود شده، نتوانستیم مشکل را برطرف نماییم.

وی ادامه داد: با نامه نگاری هایی که با دادگستری صورت گرفته ، اجازه برداشت از حساب مسدود شده داده شده است.

جمشید پور همچنین گفت: امروز حقوق عقب افتاده راننده های اتوبوس و بازرسی و نگهبان ها ، سازمان آتش نشانی و عمران و سازمان فرهنگی پرداخت می شود و اولویت بعدی پرداخت حقوق کارگران رفت و روب است که می باید تا پایان اردیبهشت تسویه گردد.

وی یادآور شد: ماهانه ۱۳میلیارد تومان می باید هزینه پرداخت حقوق گردد و تا پایان ماه برنامه ریزی می شود تا با دریافت ارزش افزوده حقوق ها سر برج پرداخت شود.

جمشید پور از وضعیت نابسامان کارخانه آسفالت هم گفت و تاکید کرد: ۱میلیارد و ۲۰۰میلیون نیاز است تا کارخانه اورهال شود در این چند سال تنها تعمیرات موضعی صورت گرفته و ضمن اینکه با اخطار سازمان محیط زیست می باید فیلتر تصفیه هوا هم نصب شود که می باید هزینه آن را نیز برای خرید تامین نماییم و افزون برآن بدهی مالی پول گاز و برق کارخانه آسفالت نیز هست.

وی ادامه داد: کارخانه آسفالت در صورت اورهال شدن می تواند روزانه ۱۱۰ میلیون تومان درآمد زایی کند. ولی کامیون دار های حمل آسفالت نیز به خاطر بدهی که به شهرداری دارند، اعتصاب کرده و حاضر به همکاری نبودند که با مذاکرات صورت گرفته لازم است تا آخر هفته مبلغی هم به آنها بپردازیم.

سرپرست شهرداری از وضعیت بحرانی ماشین های لجستیک شهرداری هم گفت و تاکید کرد: بیشتر ماشین های شهرداری نیازمند تعمیر است و  عملا خوابیده و کارایی ندارند و برای تعمیر و نگهداری آنها نیازمند ۱میلیارد و ۷۰۰میلیون اعتبار هستیم و اگر در شرایط کنونی حادثه ای در شهر ایجاد شود، وضعیت بحرانی است. تنها ماشین سالم شهرداری جرثقیل بود که آن امروز به تعمیرگاه رفت.

جمشید پور از مجوز ریختن شن و ماسه در مرکزی دپوی سراوان گفت و ابراز کرد: ۳۳۰میلیون تومان به سازمان پسماند تزریق شده تا بخشی از معوقات پیمانکار سراوان پرداخت شود.

وی از کاهش درآمد مناطق هم گفت و یادآور شد:  قبلا شهرداری اهرم فشار داشت و با نصب بنر یا اخطار می توانست از مودیان مطالبات خود را دریافت نماید اما با اخطار دادگستری این اهرم از شهرداری گرفته شده است. با استاندار و دادگستری صحبت کرده ایم تا طبق قانون و در یک استاندارد مشخص دوباره بتوانیم با نصب بنر بدهکاران شهرداری را موظف به پرداخت نماییم.

سرپرست در مورد انفجار کسبخ گفت: در شورای تامین هم گفتیم که اورژانس حتی به موقع در محل حاضر نشده بود. در جلسه ای که فرماندار و معاونین حاضر بودند، موضوع را بررسی کردیم. عصر همان روز با مکاتبه با فرماندار برای آواربرداری و رفع خطر از ساختمان های مجاور تشکیل جلسه دادیم.

وی در ورد بیمه آتش سوزی منازل شهر هم یاداور شد: پیگیر پرداخت بیمه به خسارت کنندگان هستیم ۱۲ میلیون آن از سوی شهرداری انجام می شود. وی در مورد تلاش برای اسکان اسیب دیدگان نیز توضیحاتی ارایه داد و گفت: تعدادی فعلا در سامانکده بانوان اسکان داده شده اند.

جمشید پور بار دیگر به موضوع اتوبوسها اشاره کرد و گفت:  اتوبوسها نیز تعدادی در حال تعمیر است و مدیرعامل سازمان که حکم جلب وی صادر شده بود، با مجوزی که از دادگستری  گرفته ایم در محل کار خود حاضرمی شود.

سرپرست در مورد بدهی ها و مطلبه های شهرداری هم گفت: رقم قطعی به شورا گزارش می شود ضمن اینکه تلاش می شود به روز طلب پیمانکاران پرداخت شود.

جمشید پور در مورد تاکسی بی سیم هم توضیحاتی ارایه داد و گفت: اگر موانع قانونی نباشد می توان تاکسی بی سیم را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی در مورد پروژه های عمرانی هم ابراز کرد: از اجرای آسفالت و لکه گیری معابر در مناطق چاره ای نیست و قرارداد هم هر هر منطقه با پیمانکار بسته شده و باید انجام شود.

جمشید پور در مورد تغییر مدیران شهرداری هم گفت: تغییرات در سطح مدیران به مرور انجام می شود  و در حال بررسی و استعلام هستیم.

وی در مورد باجه های دستگاه های کارت خوان بانک شهر هم گفت: بدین منظور یک لایحه به شورا ارسال شده و درخواست دریافت اجاره بها داده ایم و اگر شورا این لایحه را تعیین تکلیف نماید، اجرایی می کنیم.

سرپرست شهرداری در مورد قرارداد خرید اتوبوس هم توضیح داد: قرارداد اتوبوس ها هم مصوب شده و به وزارت کشور  ارسال کرده ایم تا خریداری شود.

جمشید پور در مورد اجرای پروژه آب خام هم ابراز کرد: پروژه آب خام در هر منطقه تا حدودی در حال انجام بود ولی به دلیل عدم پرداخت مطالبات، متوقف شد. تلاش می شود تا معوقات پرداخت شود تا پروژه آب خام از سر گرفته شود.

شورای اسلامی شهر رشت