ماجرای عکس دیوار نویسی مرگ بر عظمتی چه بود؟

حرف تازه : در روزهای ملتهب انتخابات خبر و عکسی بر خروجی یک سایت محلی اصولگرا قرار گرفت که نشان میداد ؛ اصلاح طلبان اخلاق را زیر پا گذاشته و اقدام به شعار نویسی برعلیه یکی از کاندیداهای رقیب نموده اند! نویسنده خبر با تیتر « اقدام دشمن شاد کن اصلاح طلبان /دیوار نویسی مرگ بر […]

حرف تازه : در روزهای ملتهب انتخابات خبر و عکسی بر خروجی یک سایت محلی اصولگرا قرار گرفت که نشان میداد ؛ اصلاح طلبان اخلاق را زیر پا گذاشته و اقدام به شعار نویسی برعلیه یکی از کاندیداهای رقیب نموده اند!
نویسنده خبر با تیتر « اقدام دشمن شاد کن اصلاح طلبان /دیوار نویسی مرگ بر یکی از نامزدهای لیست اصولگرایان در رشت » مدعی شده بود که اتحاد اصولگرایان در استان ٬ اصلاح طلبان را به وحشت انداخته و تندروهای این جریان بر دیوارها بر علیه فرماندار دولت احمدی نژاد شعار نوشته اند .
در عکس همراه خبر نیز « مرگ بر عظمتی » دیده میشود .
در متن خبر، اصلاح طلبان به حقه بازی و شیطنت رسانه ای متهم شده و در ادامه آمده است : « در کف خیابان با صحنه های زشتی روبرو میشویم که دل هر مسلمان و یا انسانی را بدرد می آورد . »

نویسنده در پایان آورده که « چهره زشت انتخابات در هر دوره با رفتارهای زننده این طیف باعث شده تا دشمنان خارجی روز به روز نسبت به این افراد خوشبین تر و متمایل تر شوند .»
قبل از اثبات وارونه بودن این خبر اشاره ای به گوشه بالای سمت چپ عکس منتشر شده در این سایت ضروریست که در مشاهده عکس کامل متوجه خواهید شد که آن نکته از چشم تصویر بردار دور مانده است و آن « سرکش یا بقول کودکان کلاه آ » است !!

اما اصل ماجرا چیست ؟

حامیان تعدادی از کاندیداها ٬ در برخی نقاط شهر رشت اقدام به دیوار نویسی کرده اند .
آنها برای اینکه اثبات کنند که پیش قراول مبارزه با غرب و آمریکا هستند ٬ شعارهایی برعلیه آن نوشته اند و در پایین شعارها هم برای آنکه دیدگاههای کاندیدای خود را بیان کنند و هم وی را تعرفه نمایند ٬ نام کاندیدا را نوشته اند. اما تصویر درج شده در این سایت به طرز عجیبی تنها از قسمتی برداشته شده که بشود آنرا به مخالفان کاندیدا نسبت داد و بدان وسیله به آنها تاخت!!
این موارد بطور کامل در عکسهای ارسالی قابل مشاهده است.
محل مورد بحث که دیوار نویسی درآن انجام شده در چند قدمی چهارراه پرستار و ابتدای خیابان پرستار به سمت میدان فرهنگ بر دیوار اداره بهزیستی است . همان طور که مشاهده می شود در کنار همین شعار شعارهای دیگری هم نوشته شده است که کمی نگاه دقیق مشخص می کند توسط یک نفر نگاشته شده است.
photo_2016-03-06_10-02-34 photo_2016-03-06_10-02-39

دلایل اینکار کاملا مشخص است . برعکس ادعای مطرح شده ٬ التهاب در اردوگاه اصولگرایان بخوبی دیده میشد .
آنها که حتی از صدا و سیما هم بخوبی بهره میبردند ٬ به این باور رسیده بودند که شکست شان از اصلاح طلبان و حامیان دولت حتمی است .
بنابراین به هر شیوه ممکن تلاش میکردند که هم از ریزش آرای خود جلوگیری کنند و هم با خطاب قرار دادن رقیب سعی در کسر آرای خاکستری آنها نمایند .

اصولگرایان حتی به خروج دانه درشت های اصلاح طلبان از گردونه انتخابات به لطف رد صلاحیتها راضی نشده و با ابزار رسانه ای خود دست به بداخلاقی هایی نسبت به اصلاح طلبان زدند و حتی با برچسب انگلیسی خواندن لیست حامیان دولت و افرادی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند به خود امیدواری می دادند که بتوانند تا حدی مقاومت کنند .
شیوه دیگر برخی از این افراد برای فرار از شکست مظلوم نمایی بود که نمونه اش را در عکسها و اخبار بعضی رسانه ها میبینیم .

ولی آیا بهتر نبود آنها پیام واضح مردم با همه سختی هایی که در این انتخاب بود را دریافت کنند و بپذیرند که عملکرد چند سال اخیرشان سبب فاصله بین آنها و مردم شده است؟ آیا بهتر نیست به جای تخریب رقیب به دفاع از کاندیداهای خود می پرداختند؟ امری که کمتر در این انتخابات مشاهده کردیم.

گیل خبر