مدیر شهرداری منطقه پنج رشت:

ماجرای توهین و تهدید پاکبان از طریق قانونی پیگیری می شود / کارکنان واحدهای فضای سبز و پسماند نماد و ویترین شهرداری می باشند

حرف تازه : محمد تقی عبدالهی در دیدار با کارگران بخش های خدماتی منطقه پنج گفت: ماجرای توهین و تهدید پاکبان منطقه پنج از طریق قانونی پیگیری می شود. کارکنان واحدهای فضای سبز و پسماند نماد و ویترین شهرداری می باشند. در این دیدار که با حضور کارگران بخش پسماند ، فضای سبز و رفع سد معبر […]

حرف تازه : محمد تقی عبدالهی در دیدار با کارگران بخش های خدماتی منطقه پنج گفت: ماجرای توهین و تهدید پاکبان منطقه پنج از طریق قانونی پیگیری می شود. کارکنان واحدهای فضای سبز و پسماند نماد و ویترین شهرداری می باشند.

در این دیدار که با حضور کارگران بخش پسماند ، فضای سبز و رفع سد معبر منطقه پنج در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهرک مهر برگزار گردید ابتدا نمایندگان گروههای مختلف به بیان مشکلات و مسائل موجود پرداختند و در ادامه مدیر شهرداری منطقه ۵ با اشاره به زحمات شبانه روزی کارگران بخش پسماند گفت: در شرایط کنونی و با مشکلاتی و کاستی های موجود که پاکبانان با آن مواجه می باشند این کار را می توان به نوعی جهاد در راه ارتقا شاخص های بهداشتی شهر و کسب روزی حلال عنوان نمود. چنانچه در مقابل زحمات بیشماری که این قشر زحمت کش متحمل میشوند و خدماتی که ارائه می نمایند کمترین حقوق را دریافت می دارند.

وی با اشاره به مراسم های نمادین که در مناسبتهای مختلف جهت پاسداشت خدمات پاکبانان برگزار می شود اظهار کرد: امید است اقدامات عملی و واقعی در جهت احقاق حقوق پرسنل پاکبان و ارتقا وضعیت معیشتی آنان صورت گیرد.

مدیر شهرداری منطقه پنج رشت وجود اطلاعات و برداشت های نادرست اذهان عمومی در خصوص عملکرد مجموعه شهرداری و مدیران شهری را از عوامل جدی سوء برداشت ها و عدم مشارکت گسترده شهروندان در پرداخت عوارض عنوان و با ارائه گزارشی از مخارج و درآمدهای شهرداری منطقه پنج از ابتدای سال جهت اطلاع و شفاف سازی دلایل و موانع در پرداخت به موقع حقوق پرسنل پرداختند.

محمد تقی عبدالهی کمبود منابع درآمدی و وجود مطالبات قابل توجه وصول نشده از دستگاهها و نهادی مختلف سطح منطقه را از مشکلات عمده درآمدی منطقه پنج دانسته و در ادامه گفت: پیگیری های حقوقی جهت وصول این مطالبات از ماهها پیش آغاز و با پایان مهلت قانونی اقدامات بعدی صورت خواهد پذیرفت؛ لذا با تمام این مباحث و موانع سعی کردیم خللی در انجام پروژهای برنامه ریزی شده در سطح منطقه ایجاد نگردد و از این پس الویت پرداخت حقوق، ابتدا کارکنان بخش پسماند و فضای سبز سپس مدیران و کارکنان منطقه خواهد بود.

مدیر شهرداری منطقه پنج رشت گفت : پرسنل شهرداری خصوصاً کارکنان واحدهای فضای سبز و پسماند نماد و ویترین شهرداری می باشند چنانچه نوع رفتار و برخورد شما در حین انجام وظیفه یکی از عوامل اصلی شکل گیری ذهنیت شهروندان نسبت به شهرداری است لذا توصیه و درخواست بنده از شما خوشرویی و شکیبایی و احترام به شهروندان در حین کار می باشد.

عبدالهی رعایت شان و منزلت کارکنان شهرداری به خصوص پاکبانان را ضروری دانست و در خصوص اتفاق تاسف بار توهین و تهدید یکی از پاکبانان شاغل در پست جاده جیرده تصریح کرد: به محض اطلاع از موضوع پیگیری حقوقی این واقعه با جدیت در دستور کار قرار گرفته و اقدامات قانونی در خصوص پیگرد فرد خاطی در حال انجام می باشد.

وی همچنین به واقعه دلخراش تصادف خودروی جمع آوری پسماند منطقه پنج که منجر به فوت راننده و مصدومیت یکی از کارگران پسماند گردید اشاره کرد و ضمن تسلیت به خانواده همکار متوفی از پیگیری وضعیت بازماندگان و وضعیت همکار مصدوم خبر داد.

photo_2016-10-07_16-29-07 photo_2016-10-07_16-29-45 photo_2016-10-07_16-29-50