به جای این کارها یک مامور در سبزه میدان بگذارید

ماجرای تخریب پیاده راه رشت | مخالفت شهرداری و شورا

در روزهای اخیر اخبار و شایعات مختلفی در خصوص پیاده راه فرهنگی رشت شنیده می شود. اما ماجرای تخریب پیاده راه رشت چیست؟

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، در روزهای اخیر اخبار و شایعات مختلفی در خصوص پیاده راه فرهنگی رشت شنیده می شود. اما ماجرای تخریب پیاده راه رشت چیست؟

آنطور که در برخی اخبار ( اینجا و اینجا ) آمده است در برنامه ای در گلزار شهدای رشت برخی مدیران دولتی در استانداری سعی در اعمال فشار و تخریب و جمع آوری پیاده راه دارند. به نظر می رسد این افراد سعی دارند با تحت فشار گذاشتن شورای ترافیک استان، به هر نحو نظر خود را اعمال کنند.

ظاهرا تاکنون شهرداری و شورای شهر رشت با این موضوع مخالفت کرده است. حتی گفته می شود برخی اعضا در واکنش به این سخنان، تهدید به استعفا کرده اند اما باید دید در نهایت چه سرنوشتی در انتظار پیاده راه فرهنگی رشت است.

این پیاده راه در زمان حضور سیدمحمدعلی ثابت قدم به عنوان شهردار وقت، در مرکز شهر رشت و در مجاورت چند ساختمان تاریخی ساخته شد. از جمله عمارت بلدیه (شهرداری یا ساختمان ساعت)، ساختمان اداره پست، ساختمان هتل ایران و ساختمان سازمان فرهنگی. در دل خود آبنما، کتابخانه ملی، سینما و مراکز خرید مختلفی را جای داده است. اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری شهر رشت تبدیل شده و همه روزه شاهد حضور جمعیتی گسترده است. علاوه بر آن بسیاری از برنامه های دولتی و مناسبتی نیز در همین پیاده راه برگزار می شود.

ساخت این پیاده راه از همان ابتدا با مخالفت هایی در خصوص مسائل ترافیکی همراه بود. اما قرار بود با تکمیل طرح های ترافیکی و احداث پارکینگ های عمومی و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در مرکز شهر رشت این مشکلات رفع شود. حالا به نظر می رسد برخی به جای حل ریشه ای مشکلات، به فکر پاک کردن صورت مساله افتاده اند. این افراد پس از گذشت چند سال از احداث این پیاده راه، حالا قصد اتلاف بیت المال را دارند.

بدون تردید اگر به افکار عمومی جامعه مراجعه شود درصد بالایی از مردم رشت و حتی مردم سایر شهرها و استان ها، موافق حفظ پیاده راه هستند اما مشخص نیست این آقایان از کجا خط گرفته اند که اکنون برای دیگران خط و مسیر تعیین می کنند و با زبان تهدید و فشار و تندروی و افراطی گری و بهره برداری از نام شهدای والامقام قصد دارند بر خلاف میل عموم جامعه رفتار نمایند.

بهتر است این موضوع به مختصصان امر سپرده شود و با نظرات فنی نسبت به رفع مشکلات ترافیکی شهر رشت اقدام شود. شاید اگر به جای چنین تصمیمات لحظه ای و عجیبی، عصرها تنها یک مامور در سبزه میدان رشت حضور یابد و صف مردم منتظر برای تاکسی را کمی به سمت کنار هدایت کند بخش عمده ای از ترافیک مرکز شهر با هزینه کمتری مدیریت شود! و شاید اگر شاهد ثبات مدیریتی طی این سالها بودیم تاکنون طرح های جانبی اجرایی شده بود.

اگر واقعا دغدغه آقایان ترافیک است آیا بهتر نیست از موضوعات ساده تری در سطح شهر آغاز نمایند؟ یا آن که موضوعات دیگری نیز وجود داشته که به این سخنان و این اقدام ختم شده است؟