حسنی جا ماند؟

لیست انتخاباتی اعتدال و توسعه در رشت | احتمالا نوبخت، دلخوش و مهمان پرست

نوبخت، دلخوش و مهمان پرست احتمالا رقبای جدی اصولگرایان در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت و خمام خواهند بود و لیست حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس رشت را تشکیل خواهند داد.

اختصاصی حرف تازه ، شنیده ها حاکی از آن است لیست انتخاباتی اعتدال و توسعه در رشت با سه نفر و به سرلیستی محمدباقر نوبخت ارائه خواهد شد. به نظر می رسد علاوه بر نوبخت، دلخوش و مهمان پرست در این لیست قرار خواهند گرفت و محمدصادق حسنی در دو راهی انصراف یا حضور انفرادی در انتخابات قرار خواهد گرفت.

لیست انتخاباتی اعتدال و توسعه در رشت (احتمالی)

بنا بر آنچه از محافل سیاسی به گوش می رسد محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در کشور به عنوان سرلیست حزب در رشت معرفی خواهد شد و به احتمال فراوان دو چهره میانه رو را نیز در کنار خود در لیست قرار خواهد داد. نوبخت ۴ دوره نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه رشت در ادوار سوم، چهارم، پنجم و ششم را در کارنامه دارد و معاون رئیس جمهور، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت حسن روحانی بوده است.

گفته می شود حضور سید کاظم دلخوش به عنوان یک اصولگرای میانه رو که از گذشته ارتباط بسیار نزدیکی با نوبخت داشته است در این لیست به عنوان نفر دوم قطعی است. دلخوش در سوابق خود چهار دوره نمایندگی مجلس در ادوار هفتم، هشتم، دهم و یازدهم را از حوزه انتخابیه صومعه سرا در کارنامه دارد و همچون نوبخت ۱۶ سال حضور در بهارستان را تجربه کرده است.

همچنین رامین مهمان پرست دیگر چهره سرشناس تایید شده این انتخابات است که با توجه به سوابق فراوانش و فعالیت به عنوان سفیر ایران در چهار کشور و همچنین سخنگویی وزارت امور خارجه از بخت بسیار بالایی برای قرار گرفتن در این لیست به منظور ارائه یک لیست قدرتمند برخوردار است. مهمان پرست هرچند همچون نوبخت و دلخوش سابقه نمایندگی مجلس ندارد اما حضور در ۴ کشور به عنوان سفیر ایران را تجربه کرده است و سوابقش از او یک دیپلمات باتجربه ساخته است.

محمدصادق حسنی غایب بزرگ لیست اعتدالیون

در بین چهره هایی که صلاحیتشان برای حضور در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت تایید شده است محمدصادق حسنی شاخص ترین چهره ای است که احتمالا از این لیست جا خواهد ماند. حسنی که سابقه نمایندگی رشت در دوره دهم را در کارنامه داد در آن دوره با حضور در لیست امید که همان لیست اصلاح طلبان بود به مجلس راه یافت اما در دوره بعد نتوانست آرای لازم را کسب کند.

در بررسی علل غیبت احتمالی محمدصادق حسنی در این لیست ائتلافی باید گفت از یک سو تحرک چشمگیری از سوی اصلاح طلبان برای ارائه لیست دیده نمی شود و اگر قرار بر ارائه لیست غیراصولگرایی باشد این لیست از جانب نوبخت و حزب اعتدال و توسعه ارائه خواهد شد. از سوی دیگر روابط نه چندان مناسب حسنی و جعفرزاده ایمن آبادی کار او را برای حضور در این لیست سخت کرده است. تا همین دیروز نوبخت منتظر تایید صلاحیت جعفرزاده برای ارائه لیست بود و حالا که صلاحیت وی تایید نشده است اصلا دور از ذهن نیست که به دلیل ارتباط نزدیک با جعفرزاده، قید حضور حسنی در لیست انتخاباتی اش را بزند.

بدین ترتیب هرچند هنوز هیچ لیستی به صورت رسمی از سوی جریان میانه رو در انتخابات رونمایی نشده است و هرآنچه تحلیل می شود بر پایه شنیده ها و حدس و گمان است اما باید گفت اگر انصرافی از این لیست احتمالی در روزهای آینده اتفاق نیفتد و یا اگر اتفاق ویژه ای در خصوص فعالیت انتخاباتی احزاب اصلاح طلب رخ ندهد همین سه نفر یعنی نوبخت، دلخوش و مهمان پرست احتمالا رقبای جدی اصولگرایان در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت و خمام خواهند بود.

فازغ از مقبولیت یا عدم مقبولیت لیست مذکور در سطح جامعه، سوابق مدیریتی نوبخت، دلخوش و مهمان پرست وزن سیاسی بالایی به این لیست داده است و بعید است تغییری در این لیست رخ دهد.