لوازم ضروری پیک نیک در تابستان

یکی از تفریحات خانواده ها در تابستان رفتن به پیک نیک است و لوازم ضروری پیک نیک در تابستان بسیار مهم است تا اوقات خوشی را برای یکدیگر رقم بزنید. شاید تعدادی در لحظه ی آخرر وسایل مورد نیاز پیک نیک خود را جمع می کنند و وسایلی را فراموش می کنند.

به گزارش حرف تازه، برای اینکه وسایل مورد نیاز پیک نیک را فراموش نکنید و مجهز به طبیعت بروید و چند ساعتی در آرامش سپری کنید الی گشت ۱۳ لوازم ضروری پیک نیک در تابستان را به شما مخاطب اهل سفر معرفی می کند.

۱-لوازم ضروری پیک نیک در تابستان | سبد پیک نیک

یک وسیله ضروری برای داشتن پیک نیک در تابستان سبدی پر از وسایل مهم است. که به آن سبد پیک نیک گفته می شو.د شما وسایل ضروری چون چاقو، قاشق چنگال به تعداد لازم، بشقاب به تعداد افراد در پیک نیک، لیوان، چاقو،  دربازکن بطری،  چای، قهوه، نمک، فلفل و.. را در آن داشته باشید. یادتان باشد برای حفظ محیط زیست در وسایل ضروری سبد پیک نیک از مواد پلاستیکی فشرده قابل شستشو و یا ملامین استفاده کنید.

یادتان باشد که استفاده از ظروف یک بار مصرف در نهایت چرخه ی طبیعت را بر هم میزد.  و این نکته  را در سبد پیک نیک خود فراموش نکنید. معمولا می توانید وسایل سبد در پیک نیک را آماده داشته باشید و قبل از دورهمی کوتاه خود در طبیعت آن را چک کنید که وسیله ای از قلم نیفتاده باشد. در هر صورت سبد پیک نیک از مهم لوازم ضروری پیک نیک در تابستان است که باید حتما آن را داشته باشید.

سبد پیک نیک - لوازم ضروری پیک نیک در تابستان - الی گشت

۲-زیرانداز سفری

از دیگر لوازم ضروری پیک نیک در تابستان زیرانداز سفری است. سایز زیراندازها با هم تفاوت دارد و بسته به این دارد که جمع خانواده و دوستان شما چند نفر است. شما می توانید یک زیراندازه ضد آب با توجه به تعداد جمعیت از دو نفره تا هشت نفره را  برای خود تهیه کنید و سال ها از آن استفاده کنید. امروزه در بازار زیراندازهایی سفری تاشو به همراه ساک موجود است که حجم بسیار کمی را میگیرد. معمولا در جمع های خانوادگی افراد سالمند هستند که می خواهند چند ساعتی در طبیعت استراحت کنند از این رو داشتن زیرانداز سفری برای پیک نیک بسیار مهم است که شما در طبیعت آرامش بیشتری داشته باشید.

زیرانداز سفری - لوازم ضروری پیک نیک در تابستان - الی گشت

۳- لوازم ضروری پیک نیک در تابستان | پتو وبالش سفری

از دیگر لوازم ضروری پیک نیک در تابستان پتو و بالش است. بسیاری در تابستان ها شب ها در ایران به پارک، مناطق ساحلی می روند و می خواهند چند ساعتی در آرامش سپری کنند و همان طور که کودکان مدام در حال بازی هستند افراد سالمند نیز نیاز دارند کمی استراحت بیشتری داشته باشد. برای اینکه پیک نیک حرفه ای داشته باشید و به همه ی اعضای دوستان و خانواده خوش بگذرد یادتان باشد که دو سه بالش و پتو نیز داشته باشد. امروزه بالش های بادی و پتوهای مسافرتی حجم بسیار کمی دارند که شما در ساک های دستی کوچک خودشان آن را می توانید حمل کنید. هم چنین در جمع کردن وسایل نیز به شما بسیار کمک می کند که به صورت منظم وسایل پیک نیک خود را جمع کنید.

۳-منقل سفری

بسیاری از افراد دوست دارند یک چای آتشی نوش جان کنند و یا مقداری گوشت و یا جوجه را کباب کنند. بسیاری از مناطق تفریحی شهری جایگاه منقل را دارند اما گاهی تعداد بازدید کنندگان بسیار زیاد است. شما می توانید برای پیک نیک در سفر یک منقل کوچک سفری به همراه زغال و آتش زنه داشته باشید. تا به راحتی بساط چای آتشی و یا غذای کبابی خود را فراهم کنید. یادتان باشد پس از اتمام پیک نیک تمامی خاکسترهای زغال در دامان طبیعت به هیچ عنوان رها کنید و در یک سطل زباله بریزید. در هر بخش گردشگری داشتن طبیعت زیبا اولویت است و این  مورد مهم را هیچ گاه فراموش نکنید. منقل سفری یا اجاق گازهای سفری از لوازم ضروری پیک نیک در تابستان به شمار می آید که با خود همراه داشته باشید.

منقل سفری - لوازم ضروری پیک نیک در تابستان - الی گشت

۴- فلاسک یا کتری

خب پیک نیک بدون چای و یا نوشیدنی گرم هیچ لطفی ندارد از این رو فلاسک و کتری به خصوص برای ایرانیان از لوازم ضروری پیک نیک در تابستان و دیگر فصول سال به حساب می آید. همه ی افراد بعد از داشتن اوقات فراغت دوست دارند یک نوشیدنی گرم نوش جان کنند تا کمی خستگی از تنشان برود. معمولا چای و قهوه از نوشیدنی های مورد علاقه است و تعدادی نیز از دمنوش استفاده می کنند. از همین رو داشتن کتری برای جوش کردن آب و یا فلاسک با آب جوش از لوازم ضروری به حساب می آیند که نباید آن را فراموش کنید. معمولا چندین بطری آب معدنی را از قبل تهیه کنید تا برای دم کردن چای از آن استفاده کنید.

فلاسک یا کتری - الی گشت

۵- لوازم ضروری پیک نیک در تابستان | تخته برش و چاقو

اگر می خواهید در پیک نیک خود نهار کبابی داشته باشید شما نیازمند تخته و چاقو هستید که از لوازم ضروری پیک نیک در تابستان به حساب می آید. معمولا می توانید از تخته های چوبی  پلاستیکی و چاقو های سفری استفاده کنید که بسیار برای پیک نیک شما مناسب است. اگر قصد درست کردن نهار در طبیعت را دارید این دو مورد را به هیچ وجه از قلم نیاندازید.

۶- تنقلات پیک نیک

تنقلات پیک نیک از لوازم ضروری پیک نیک در تابستان است که می توانید از میوه های خوشمزه ، مغزهای خشکبار چون گردو و بادام و تخمه استفاده کنید و بنا به رژیم غذایی هر فردی متفاوت است. برای تفریح در پیک نیک نمی شود تنقلات به همراه نداشت پس حتما خاطرتان باشد که تنقلات در سبد پیک نیک خود قرار دهید تا روز دلپذیرتری با خوراکی های خوشمزه برای خود بسازید.

تنقلات پیک نیک - لوازم ضروری پیک نیک در تابستان - الی گشت

۷- لوازم ضروری پیک نیک در تابستان | وسایل بهداشتی  و دارویی

شما در هر سفر و یا پیک نیکی که می روید باید وسایل بهداشتی همراه داشته باشید. مانند مایع دست شویی، صابون های خمیری، ژل ضدعفونی کننده و دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، نخ دندان، مسواک که هر کدام از لوازم ضروری در پیک نیک در تابستان و دیگر فصول سال به حساب می آیند. پس حتما یک ساک لوازم بهداشتی داشته باشید. داشتن چسب زخم و باند، قرص مسکن و ضد تهوع، پد، نوار بهداشتی،  نیز ممکن است لازم باشد و یک کیف دارویی کوچک را همراه خود داشته باشید تا در مواقع لازم از آن استفاده کنید. به خصوص هنگامی که با کودکان خود به طبیعت می روید حتما باید چسب زخم، باند گاز استریل همراه داشته باشید چون ممکن است به خاطر هیجان و بازی مکرر در طبیعت زخم های  سطحی برایشان به وجود آید و شما  از این موارد استفاده کنید.

۸-کرم ضد آفتاب

هنگامی که در تابستان به پیک نیک می روید کرم ضد آفتاب از لوازم ضروری پیک نیک در تابستان به حساب می آید. بستگی دارد که پیک نیک شما چند ساعت در روز است و باید حتما در روز هر دو ساعت یکبار تجدید کنید تا از آفتاب سوختگی پوست خود جلوگیری کنید. یادتان باشد برای کودکان نیز کرم ضدآفتاب ویژه ی کودکان را مصرف کنید که اس پی اف   (spf)آن با بزرگسالان تفاوت دارد.

کرم ضد آفتاب - الی گشت

۹- لوازم ضروری پیک نیک در تابستان | کلاه و عینک آفتابی

کلاه و عینک آفتابی از لوازم ضروری پیک نیک در تابستان است که باعث جلوگیری آفتاب سوختگی می شود. هم چنین نور خورشید در تابستان برای چشم ضرر دارد و حتما از عینک های آفتابی برند با پلاریزیشن مناسب استفاده کنید.  در انتخاب عینک آفتابی باید بسیار دقت داشته باشید. برای کودکان، بانوان آقایان انواع کلاه های آفتاب گیر موجود است که میتوانید بنا به سلیقه برای خود تهیه کنید. کلاه و عینک آفتابی  برای سلامت شما مفید است و حتما در پیک نیک های تابستانی خود، آن ها را فراموش نکنید.

کلاه و عینک آفتابی - الی گشت

۱۰- لوازم ضروری پیک نیک در تابستان | شارژر و پاور بانک

شارژر و پاوربانک  نه تنها از لوازم ضروری پیک نیک تابستان به  حساب می آیند بلکه از لوازم ضروری  در هر سفری هستند. هر فردی باید کابل شارژ خود را به همراه داشته باشد و وجود یک یا دو پاور بانک بسیار لازم است. معمولا به خاطر گرفتن عکس های مداوم و یا استفاده از اینترنت شارژ تلفن همراه زود تمام می شود و برای اینکه با یکدیگر در ارتباط باشید حتما با خود پاور بانک و کابل های شارژر را ببرید تا گوشی همراه خود را شارژ کنید و خاموش شدنم گوشی برایتان دردسر نشود.

لوازم ضروری پیک نیک در تابستان - شارژر و پ - الی گشت

۱۱-مجموعه ای از آهنگ های شاد

شادی کردن در هر سفری بسیار مهم است حتی اگر یک پیک نیک نیم روزه باشد. پس یادتان باشد در مسیر مجموعه ای از آهنگ های شاد داشته باشد و در ماشین شخصی خود به آن گوش دهید و اوقات شادی برای خود و خانواده تان بسازید. وجود آهنگ های شاد و مهیج نیز از لوازم ضروری پیک نیک در تابستان است که نباید آن را فراموش کنید و معمولا این وظیفه را به نوجوان ها بسپارید تا کمال و تمام برایتان انجام دهند.

۱۲- لوازم ضروری پیک نیک در تابستان  | اسپری دفع کننده حشرات

معمولا در تابستان و بهار و جود حشرات بسیار زیاد است و برای اینکه از گزند پشه ها و حشرات در تابستان در امان باشید در پیک نیک سفری خود از اسپری دفع کننده حشرات استفاده کنید. از لوازم ضروری پیک نیک در تابستان به خاطر داشته باشید که اسپری  دفع کننده ی حشرات است به خصوص اگر کودکان خردسال و زیر دوسال دارید این مورد را فراموش نکنید چون معمولا آن ها بیشتر در معرض نیش پشه ها و یا حشرات قرار میگیرند.

اسپری دفع کننده حشرات - الی گشت

۱۳- همراه داشتن بطری های آب معدنی

بنا به مقصدی که پیک نیک می روید متفاوت است. مثلاً اگر در یک روز تعطیل تابستان به پیک نیک می روید حجم عظیمی از مسافرها آمده اند پس ممکن است مغازه های اطراف نیز به اندازه ی کافی آب معدنی نداشته باشند و برای اینکه تفریح نیم روزه شما حسابی با کیفیت و عالی باشد یک باکس آب معدنی داشته باشید. تا هم برای نوشیدن از آن استفاده کنید و برای درست کردن چای و یا قهوه بهره مند شوید. همراه داشتن آب از لوازم ضروری پیک نیک در تابستان است.

همراه داشتن بطری های آب معدنی - الی گشت

نتیجه گیری

در این مقاله تمامی وسایل مورد نیاز پیک نیک در تابستان برای شما گفته شده است. که می توانید آن را همراه خود ببرید. داشتن پیک نیک در طبیعت یکی از ساده ترین تفریح ها است که حتما آن در برنامه ی هفتگی و ماهانه ی خود داشته باشید تا اوقات خوشی را برای خود و خانواده و دوستانتان بسازید. می توانید مقاصد پیک نیک شهر خود را برای تیم الی گشت در زیر این مقاله کامنت کنید تا دیگران کابران الی گشت نیز با آن آشنا شوند.