بازگشایی های نمایشی و موقت آبنما توسط آقای شهردار در ایام خاص؟!

لغو افتتاحیه فاز تکمیلی آبنمای موزیکال بوستان ملت رشت همزمان با عید غدیر

آبنمای بوستان ملت رشت که می توانست یکی از اقدامات ماندگار سالهای اخیر مدیریت شهری رشت باشد با بی تدبیری برخی مسئولین به یکی از پرحاشیه ترین پروژه های شهری و در برخی موارد ابزار تبلیغاتی مسئولین تبدیل شده و این بار در حالی که قرار بود همزمان با عید غدیر فاز تکمیلی آن افتتاح شود به یکباره پیامک لغو این مراسم به اعضای شورا ارسال شد و همچنان در وضعیتی مبهمی به سر می برد!

اختصاصی حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار: آبنمای موزیکال بوستان ملت رشت که می توانست یکی از اقدامات ماندگار سالهای اخیر مدیریت شهری رشت باشد با بی تدبیری برخی مسئولین به یکی از پرحاشیه ترین پروژه های شهری و در برخی موارد ابزار تبلیغاتی مسئولین تبدیل شده و این بار در حالی که قرار بود همزمان با عید غدیر فاز تکمیلی آن افتتاح شود به یکباره پیامک لغو این مراسم به اعضای شورا ارسال شد و همچنان در وضعیتی مبهمی به سر می برد!

بازگشایی های نمایشی و موقت آبنمای بوستان ملت

هرچند از همان ابتدا انتقاداتی در خصوص این آبنما مطرح شده بود اما انتظار می رفت مسئولین شهری پس از راه اندازی آن و صرف هزینه های قابل توجه نسبت به رفع مشکلات آن نیز اقدام نمایند. با این حال پس از مدتی این آبنما به دلیل برخی نقایص از جمله مشکلات برقی، ترافیکی و عدم وجود پارکینگ مناسب در اطراف آن تعطیل شد.
قرار بود این اشکالات رفع و در فاز تکمیلی و پس از رفع نقایص موجود بار دیگر افتتاح شود. انتظار می رفت این بار سید محمد احمدی شهردار رشت اقدامی جدی در راستای رفع مشکلات آبنما و راه اندازی آن در دستور کار قرار دهد اما گویا او نیز راه برخی شهرداران قبلی را در پیش گرفته و تنها در مقاطع زمانی خاص از وجود آبنما برای مانور تبلیغاتی بهره می برد!
در حالی حدود یک هفته پیش از برگزاری انتخابات دوره ششم شوراها به یکباره مسئولین یاد راه اندازی مجدد آبنما افتادند و چند روزی شاهد فعالیت آبنما بودیم که به نظر می رسید این اقدام بیشتر به سود برخی اعضای دوره پنجم و جلب نظر آنها توسط شهردار باشد تا آن که دغدغه های مردمی در آن دیده شده باشد! پس از چند روز نیز طبق پیش بینی مجددا این آبنما تعطیل شد و وعده راه اندازی آن همزمان با عید غدیر داده شد.

اما چرا یک هفته قبل از انتخابات شورا؟ و چرا عید غدیر؟

اگر با نگاه خوشبینانه به این سوال پاسخ دهیم دلیلی جز برنامه زمانی مدیریت شهری و میزان پیشرفت پروژه نداشته است! اما اگر کمی کنجکاوانه به قضیه بنگریم باید بپرسیم آیا به دلیل نزدیک بودن به روزهای پایانی شورای پنجم و آغاز به کار شورای جدید و یا بحث انتخاب شهردار در این ایام چنین برنامه ای در نظر گرفته شده است؟
در هر صورت پاسخ این سوال هرچه باشد حالا با فرارسیدن عیدغدیر خبری از راه اندازی فاز تکمیلی آن نیست و پیامک لغو این برنامه به اعضای شورا ارسال شده است. اتفاقی که کمی عجیب است و شاید حالا این شائبه را به وجود بیاورد که آقای شهردار قصد دارد این بار مانور تبلیغاتی خود را با روی کار آمدن اعضای شورای ششم و همراه کردن برخی از آنها انجام دهد! و شاید هم اینطور نباشد…

سوالاتی که باید شهرداری رشت پاسخ دهد

با این تفاسیر و با توجه به اینکه هنوز مشکلات این پروژه به قوت خود باقی است مدیران شهری باید پاسخگوی این سوالات باشند:
۱-چرا هنوز پس از گذشت مدت زمانی قابل توجه نسبت به رفع کامل مشکلات اقدام نشده است؟
۲-آیا بحث مانور تبلیغاتی آقای شهردار برای خود یا افرادی خاص مطرح است که این آبنما تنها در چنین مقاطع حساسی به طور موقت راه اندازی می شود؟
۳-آیا در شرایط فعلی بازگشایی های موقت نتیجه ای جز استهلاک بیشتر آبنما و افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری به همراه دارد؟
۴-آیا ارتباطی بین برنامه زمانی پیمانکار پروژه و آقای شهردار و اعضای ادوار پنجم یا ششم شورا و بحث انتخابات شورا یا انتخاب شهردار وجود دارد؟
۵-آیا بهتر نیست به جای چنین اقدامات به ظاهر نمایشی، آقای شهردار در خصوص میزان هزینه های صورت گرفته و دیگر حواشی مطرح شده پاسخگو باشند؟
۶-آیا بحث تطمیع برخی افراد مطرح است که اینچنین به نظر می رسد آبنمای موزیکال بوستان ملت رشت نیز به ابزار سیاسی کاری آقایان تبدیل شده است؟
تحریریه حرف تازه قصد قضاوت یک طرفه در این ماجرا را ندارد و تنها به مباحثی که در گروه ها و محافل سیاسی و اجتماعی مطرح می شود پرداخته است. انتظار می رود شهرداری رشت در این خصوص پاسخ های شفافی ارائه نماید تا هرگونه ابهام در این زمینه از بین برود.

تکمیلی:

فاز تکمیلی این آبنما در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ افتتاح شد. اما همچنان برخی مشکلات به قوت خود باقی است و باید دید مدیران شهری چه تدبیری برای رفع مشکلات می اندیشند.

لغو افتتاحیه فاز تکمیلی آبنمای بوستان ملت رشت همزمان با عید غدیر

لغو افتتاحیه فاز تکمیلی آبنمای بوستان ملت رشت همزمان با عید غدیر

عکس آرشیوی

Behnia Sabetraftar