حامد عبدالهی تاکید کرد:
لزوم بررسی جامع پیش از هزینه بودجه در اجرای پروژه ها
چهل و پنجمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با دستور ارائه گزارش مدیر پروژه قطار شهری در خصوص اقدامات انجام گرفته در مورد قطار شهری رشت و ارائه گزارش در خصوص اصلاح هندسی دور برگردانهای سطح شهر برگزار گردید.
حرف تازه – سه شنبه ۱۴ اسفند چهل و پنجمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با دستور :
– ارائه گزارش مدیر پروژه قطار شهری در خصوص اقدامات انجام گرفته در مورد قطار شهری رشت
– ارائه گزارش در خصوص اصلاح هندسی دور برگردانهای سطح شهر
برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با گرامیداشت مناسبت روز نیکوکاری و روز درخت کاری با تکریم از نیکوکاران شهر رشت بر لزوم حمایت مسئولین امر از اقشار آسیب پذیر شهر تاکید کرد.
حامد عبدالهی در ادامه با اشاره به پروژه قطار شهری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری شورای پنجم با جدیت پیگیر اجرای طرح قطار شهری میباشد و با توجه به موقعیت توریستی رشت از یک سو و تراکم ترافیک در شریانهای شهر علی الخصوص در بافت مرکزی از سوی دیگر این طرح میتواند تاثیرات مثبتی برای شهر داشته باشد.
وی با ذکر این مطلب که طرح قطار شهری برای اولین بار در کشور در رشت اجرا خواهد شد و به همین دلیل وزارت کشور و مدیریت سایر کلانشهرها به صورت مستمر در حال پیگیری اجرای این طرح در رشت میباشند، لذا انتظار میرود اجرای طرح با مطالعات دقیق و بررسی همه جوانب امر بدون و با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصین با کمترین ضریب خطا صورت گیرد.
عبدالهی در این خصوص خطاب به مدیر پروژه سوالاتی از جمله:
– آیا تاکنون گزارشی جامع از اجرای این طرح در نقاط دیگر دریافت و مطالعه شده است؟
– در خصوص اجرای این طرح دولت چه میزان هزینه متقبل گردیده و قدرالسهم شهرداری در این بین چه میزان است؟
– آیا میزان دقیق یارانه دولت در خصوص بلیط قطار شهری و قدرالسهم شهرداری در این خصوص مشخص است؟
را مطرح کرد.
رییس کمیسیون ترافیک با تاکید به این موضوع که در شرایط اقتصادی کنونی باید در هزینه بیت المال حساسیتی بیش از همیشه به خرج داد، افزود: شهر مکانی برای آزمون و خطا نیست و باید از اجرای عجولانه پروژه هایی در این سطح پرهیز کرد، چرا که اجرای نادرست برخی طرح ها در گذشته و عدم انجام تعهدات شهری نسبت به شهروندان باعث ایجاد فضایی بی اعتمادی گردیده است که اجرای درست و بی نقص طرح های پیش رو می تواند اعتماد مورد نظر را به شهروندان بازگرداند.
وی در خصوص اصلاح هندسی میادین و دوربرگردانهای شهر تذکر داد و رعایت مؤلفه های سیما و منظر شهری را در اجرای این طرح ها خواستار شد.
در ادامه مدیر پروژه قطار شهری با ذکر این مطلب که مطالعات در خصوص اجرای این طرح در دو بخش ترافیک و طراحی در حال بررسی میباشد اظهار داشت: در حوزه ترافیک مطالعات به مرحله نهایی رسیده و از جایی که این حوزه پیش نیاز حوزه طراحی میباشد بلافاصله پس از اتمام مطالعات ترافیکی، مطالعات طراحی نیز به مراحل بعدی خواهد رسید.
محبتی با بیان این مطلب که این طرح با هزینه ۲۱۰۰ میلیارد تومان در طول مسیر رفت و برگشت ۳۲ کیلومتری در دست مطالعه میباشد، ابراز داشت: با توجه به حجم بالای پروژه و حساسیت های موجود جلسات متعددی با مقامات و مدیران ارشد دولتی در استان و در سطح کشور برگزار گردید و طرح از حمایت خوبی در حوزه ملی برخوردار است. لذا با توجه و حمایت اعضای محترم شورای شهر و رایزنی با استاندار و معاونین مربوطه میتوان طرح را در حداقل زمان ممکن عملیاتی کرد.
وی از برگزاری جلسات متعدد با پیمانکاران مطرح کشور در حوزه احداث قطار شهری و واگن های مورد نیاز خبر داد.
ارسال دیدگاه