تاکید نوبخت بر آزادی های مدنی و تعامل با جهان | قهر با انتخابات تثبیت وضع موجود است

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه رای ندادن به معنای تایید وضع موجود است خاطر نشان کرد: به هر حال روز ۱۱ اسفند یک عده ای رای می دهند. اما همه نحله های فکری کشور در آن ۲۰ درصد نیست. اگر رای ندهیم یک مجلس اقلیتی تر تشکیل می شود. قهر با انتخابات به معنای تثبیت وضع موجود است.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، محمدباقر نوبخت در افتتاحیه ستادهای مردمی خود در رشت در جمع حامیانش اظهار داشت: مردم رشت آنقدر شریف، نجیب، صبور و قابل احترام هستند که با وجود مخالفت برخی نزدیکانم برای حضور در انتخابات، تصمیم گرفتم با تمام سرمایه تقنینی خود بیایم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت و خمام، با اشاره به ۴ دوره نمایندگی مردم رشت در مجلس به اعتماد و آرای بالای مردم رشت در آن ۴ دوره پرداخت و بیان داشت: مردم رشت در دوره سوم ۲.۵ برابر دوره دوم به من رای دادند و با ۱۶۰ هزار رای حدود ۱۰۰ هزار رای با نفر بعد اختلاف ایجاد کردند و در تمام چهار دوره چنین فضایی وجود داشت.

۱/۵ میلیارد دلار پروژه زیربنایی در گیلان در دوران حضور در دولت

رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه با اشاره به دوران حضورش در راس این سازمان، خاطر نشان کرد: من امین کشور در این جایگاه بودم. حق دیگر استان ها را تضییع نکردم. اما گیلانیان نیز حق و حقوقی داشتند. ۱/۵ میلیارد دلار که به ارزش امروز بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان می شود ارزش سرمایه گذاری های زیربنایی است که در آن دوران انجام شد. بخشی از آن مربوط به تونل های منجیل است که هنوز تحویل مردم داده نشده است. راه آهن رشت کاسپین نیز دیگر پروژه ای است که بعد از دوران مسئولیتم انتظار داشتم طی چند ماه افتتاح شود.

معاون رئیس جمهور سابق، افزود: راه آهن گیلان یکی از سخت ترین پروژه های راه آهن بود که با تمام سختی ها احداث شد. اختلاف ارتفاع و عبور از تونل های متعدد که خطر ریزش داشت از جمله مشکلات این پروژه بود. روزی که این پروژه افتتاح شد عده ای گفتند افتتاح نمایشی است. آن زمان همراه همسرم، فرزندم و نوه کوچکم با قطار به رشت آمدم و از طولانی ترین پلی که در دریاچه پشت سد منجیل بود عبور کردیم تا دیگران با اطمینان پس از ما سوار این قطار شوند.

تاکید نوبخت بر آزادی های مدنی و تعامل با جهان

دکتر نوبخت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با یک تعامل سازنده با جهان و همه کشورها، با احترام به حقوق شهروندی، با احترام به آزادی های مدنی، می توانیم تورم را کاهش دهیم. تورم در ابتدای دولت گذشته به همین اندازه بود اما در ۵ سال نخست با همین نگاه مرتب کاهش پیدا کرد و دو سال به تورم یک رقمی رسید و رشد اقتصادی ۱۴.۲ درصدی رقم خورد.

رای ندهیم یک مجلس اقلیتی تر تشکیل می شود

محمدباقر نوبخت همچنین با بیان اینکه رای ندادن به معنای تایید وضع موجود است خاطر نشان کرد: به هر حال روز ۱۱ اسفند یک عده ای رای می دهند. اما همه نحله های فکری کشور در آن ۲۰ درصد نیست. اگر رای ندهیم یک مجلس اقلیتی تر تشکیل می شود. قهر با انتخابات به معنای تثبیت وضع موجود است.