سعیدی کیا معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت:

قانون، ظرفیت های وسیعی را برای فعالیت های سیاسی و اجتماعی بانوان در کشور در نظر گرفته است

سعیدی کیا تصریح کرد: به لحاظ شرعی و عرفی منعی برای حضور بانوان در امور مذکور وجود نداشته و ان شاء الله بتوانیم با شناسایی خانواده های بی سرپرست یا بدسرپرست و ایجاد تعاونی هایی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار به بسیاری از این گونه معضلات پایان دهیم.

حرف تازه – سعیدی کیا با اشاره به تعدادی از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی و… عنوان نمود: سازمان‌هایی چون بهزیستی، علوم پزشکی، کمیته امداد، اداره تعاون و شهرداری رشت می‌توانند با تهیه و تدوین برنامه های کارشناسی شده به خصوص با محوریت بانوان و دختران جوان و بسط آنها در سطح شهرها، روستاها و حاشیه های شهرها، در خصوص مرتفع نمودن این مشکلات، بسیار کارگشا باشند.

فریبرز سعیدی کیا، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، در جلسه کمیسیون امور بانوان که در محل فرمانداری تشکیل شد، گفت: نیمی از جمعیت جامعه ما را زنانی تشکیل داده‌اند که بعضاً در مناصب مدیریتی و کسوت های سیاسی و اجتماعی مشغول به کار بوده و تعداد قابل توجهی از آنان در فعالیت های سیاسی مشارکت دارند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه به خطر مبدل شده و جز با برنامه‌ریزی درست و مدیریتی صحیح در کنار هم افزایی و همکاری تمامی اقشار جامعه، نمی‌توان با این معضل مقابله کرد.

سعیدی کیا با اشاره به تعدادی از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی و… عنوان نمود: سازمان‌هایی چون بهزیستی، علوم پزشکی، کمیته امداد، اداره تعاون و شهرداری رشت می‌توانند با تهیه و تدوین برنامه های کارشناسی شده به خصوص با محوریت بانوان و دختران جوان و بسط آنها در سطح شهرها، روستاها و حاشیه های شهرها، در خصوص مرتفع نمودن این مشکلات، بسیار کارگشا باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت همچنین بر استفاده از ظرفیت ان جی او ها و مهد کودک ها و پیش دبستانی ها نیز در این خصوص تاکید نمود.

سعیدی کیا با تاکید بر اینکه قانون اساسی کشور ظرفیت وسیعی را برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بانوان در سطح کشور در نظر گرفته است، تصریح کرد: به لحاظ شرعی و عرفی منعی برای حضور بانوان در امور مذکور وجود نداشته و ان شاء الله بتوانیم با شناسایی خانواده های بی سرپرست یا بدسرپرست و ایجاد تعاونی هایی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار به بسیاری از این گونه معضلات پایان دهیم.

وی با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید در تاکید در به کار گماردن بانوان در پست های مدیریتی اظهار داشت: خوشبختانه بانوان با عملکرد مطلوب خویش، پاسخ این اعتماد را به شایستگی دادند.

سعیدی کیا با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان نمود: بالغ بر ۲۰ نفر از بانوان شهرستان رشت به عنوان داوطلب در این انتخابات ثبت نام نموده اند که این مهم به تمایل بانوان و مشارکت در امور سیاسی صحه گذاشته و ان شاء ا… بتوانیم با برنامه ریزی های درست در مقابل هجمه‌های دشمنان بر علیه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایستادگی نماییم.