فاطمه قدیمی:

فیلم ” رشت، خاطره یک شهر بارانی ” برگزیده بخش توریسم بین الملل در جشنواره صربستان شد

حرف تازه – فیلم مستند « رشت، خاطره یک شهر بارانی » به سفارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به کارگردانی محمود اَریب که در جشنواره فیلمهای توریستی و زیست محیطی شورت کات در مرکز فرهنگی شهر ایبجییا در شمال بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزیده بخش توریسم بین الملل شد. فاطمه قدیمی مدیر […]

حرف تازه – فیلم مستند « رشت، خاطره یک شهر بارانی » به سفارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به کارگردانی محمود اَریب که در جشنواره فیلمهای توریستی و زیست محیطی شورت کات در مرکز فرهنگی شهر ایبجییا در شمال بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزیده بخش توریسم بین الملل شد.

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در این خصوص تصریح کرد: جشنواره شورت کات صربستان که با حمایت شهرداری شهر ایبجییا برگزار می شود، حمایت از فیلمسازان و هنرمندان مستقل و گسترش فرهنگ توریسم و حفاظت از محیط زیست و پاسداشت زندگی را هدف و موضوع جشنواره سالانه خود قرار داده است.

مدیر اجرایی پروژه هنری ساخت فیلم ” رشت ، خاطه یک شهر بارانی “  افزود:  این فیلم ۱۰ دقیقه ای  به زبان انگلیسی تهیه شده است و روایت تاریخی و حال شهر است و مزیت های توریستی رشت را به نمایش می گذارد. این فیلم راوی تغییرات و پوست اندازی شهر از رشت تاریخی تا رشت امروز است که در راستای معرفی شهر رشت در همایش ها و کنفرانس های و نشست های بین المللی استفاده می شود .

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت  یاد آور شد: این فیلم پیش از این در کنفرانس بین المللی سالانه شبکه شهر های خلاق جهان، یونسکو در کشور سوئد و هفته فرهنگی هنرمندان ایران در دانشگاه سینما و تئاتر تفلیس و تالار فرهنگی شهر باتومی در کشور گرجستان نیز به نمایش در آمده بود.

وی خاطر نشان کرد: رسالت مجموعه مدیریت شهری رشت شناسایی افراد خلاق و حمایت از آنها  و مشارکت در زمینه های  مختلف است . در همین راستا گروهی از هنرمندان و افراد خلاق این شهر در تهیه فیلم  رشت، خاطره یک شهر بارانی   همراهی نمودند  از جمله : کارگردان و مجری طرح: محمود اریب، تصویر برداران: مجتبی کوه کن ، حسین بدر طالعی ، نویسنده : کیهان خانجانی ،  مترجم و گوینده : دکتر سید اسماعیل اَریب،  موسیقی: مسعود دلجو ، مدیر تولید : کوروش رنجبر ،  تدوین: محمود اریب ، البرز پورصیاد  و  شرکت تولید کننده: شرکت فیلم سازی سیکا فیلم آوا  که  در  مدیریت ارتباطات  و امور بین الملل شهرداری رشت تهیه شده است .

قدیمی در پایان یاد آور شد : امید است در مسیر برند سازی هویتی و انسانی شهر رشت روز به روز شاهد موفقیت های بیشتر افراد خلاق باشیم .