وزیر ارتباطات:

فیلترینگ به نفع هیچکس نیست

ستار هاشمی وزیر ارتباطات در مراسم معارفه خود بیان داشت: در وضعیت فعلی فیلترینگ به نفع هیچکس نیست.

به گزارش قلم آزاد، در جلسه تکریم و معارفه وزیر ارتباطات، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم‌ گفت: «وفاق ملی»، پیمان مشترک دولت چهاردهم است که در ساحت‌های مختلف حکمرانی و از جمله در حکمرانی دیجیتال این وفاق باید مصداق پیدا کند.

فیلترینگ به نفع هیچکس نیست

وی در ادامه افزود: دغدغه من بعنوان وزیر، احیای حکمرانی کارآمد در فضای مجازی است و این دستوری است که رهبر فرزانه انقلاب دادند و فرمودند مهم این است که در فضای مجازی، حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد، توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه دولت هوشمند، اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان، توسعه صنعت فضایی و اقتصاد فضا پایه، توسعه پست هوشمند، بهبود فرایندها در همه زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، پایبندی به اسناد بالادستی، ایجاد امنیت در مرزهای سایبری از تعهداتی بود که وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد.

وی افزود: فیلترینگ در وضعیت کنونی به نفع هیچکس نیست. این شیوه ناکارآمد، هم حاکمیت دولت را نقض کرده و هم امنیت سایبری و امنیت خانواده‌ها را زیر سئوال برده و هم به فضای کسب و کار آسیب رسانده و در نتیجه باعث شده مردم نسبت به وضعیت موجود رضایت نداشته باشند و این در حالی است که شرایط کنونی، منطبق بر اهداف اسناد بالادستی و مطالبات رهبر معظم انقلاب نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری دولت چهاردهم در ادامه سیاست‌های برنامه هفتم پیشرفت و فرمایشات رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود در این وزارتخانه اعلام کرد.

منبع: ایرنا