فلسفه انتظار این نیست که بر سر خودمان بزنیم تا کسی بیاید و ما را نجات دهد
حرف تازه – یادگار امام (ره) تأکید کرد: نگاه ما به افق روشن آینده است. البته فلسفه انتظار این نیست که بر سر خودمان بزنیم تا کسی بیاید و ما را نجات دهد، بلکه فلسفه انتظار این است که ما به سمت مهدوی شدن حرکت کنیم. به گزارش حرف تازه به نقل از ایسنا، حجتالاسلام و […]
حرف تازه – یادگار امام (ره) تأکید کرد: نگاه ما به افق روشن آینده است. البته فلسفه انتظار این نیست که بر سر خودمان بزنیم تا کسی بیاید و ما را نجات دهد، بلکه فلسفه انتظار این است که ما به سمت مهدوی شدن حرکت کنیم.
به گزارش حرف تازه به نقل از ایسنا، حجتالاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش در حرم امام (ره) گفت: امیرالمؤمنین (ع) در خطبهای که مرحوم کلینی در روضه کافی نقل کرده، به ویژگی های حکومت عادل که طبیعتا اوج آن در زمان ظهور محقق خواهد شد، اشاره دارند که شاید بتوان گفت اشارهای مستقیم به زعامت حضرت صاحب الزمان (عج) است. ایشان وقتی به حاکمی که ما منتظر او هستیم تا جهان را از عدل و داد پر کند، اشاره می کنند، میفرماید «شما را به مناهج رسول (ص) راهنمایی می کند». البته به این معنا نیست که آینده بشر در گذشته او است، بلکه به این معنا است که ارزشهایی که در آینده پدید خواهد آمد، ارزشهایی است که پیامبر (ص) بر مدار آن جهان خودش و آیین خودش را پایهگذاری کرد.
وی یادآور شد: علی (ع) در ادامه روایت میفرمایند با این اتفاق شما از کوری، کری و لال بودن درمان میشوید. اشاره این سخن به بیماریهای دل است. جامعه مهدوی کر و کور و لال نیست؛ یعنی هم نعمتهای خدا و هم درد جامعه و مشکل همنوع و هم راههای برونرفت را می بیند. هم دارو و هم درد را میبیند.
سید حسن خمینی با تأکید بر توجه به الطاف الهی از جمله پدیده انقلاب اسلامی، گفت: لطف خدا را در زندگی خودمان ببینیم و کفران نعمت نکنیم اما از طرف دیگر توجه ما به درد جامعه باشد و مشکلات را هم ببینیم و چشم بر درد دیگران نبندیم. پیامبر (ص) می فرماید محبت مؤمنین به یکدیگر مثل محبت اعضای یک بدن است. یکی از اشکالات ما این است که بعضا بدی دیگران را میبینیم اما بدی خودمان را نمی بینیم اما در حکومت مهدوی (عج) چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید.
یادگار امام (ره) با بیان اینکه حکومت مهدوی حکومت لالها نیست، گفت: حکومت مهدوی حکومتی نیست که در آن انسانها از گفتن حقیقت بترسند و در آن زبانها به بیان حقیقت نچرخد؛ بلکه حکومت سخن گفتن و صحبت کردن است. مولی الموحدین (ع) در مسجد کوفه مینشست و مردم می گفتند یا علی مشرک شدهای اما وجود مبارک امیرالمؤمنین (ع) تحمل میکرد.
وی تأکید کرد: نگاه ما به افق روشن آینده است. البته فلسفه انتظار این نیست که بر سر خودمان بزنیم تا کسی بیاید و ما را نجات دهد، بلکه فلسفه انتظار این است که ما به سمت مهدوی شدن حرکت کنیم.
سیدحسن خمینی خطاب به مسئولان وزارت آمورش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش به این توجه کنید که «تحجر» از کلیدواژههای تفکر امام است. اگر نسبت به این امر غفلت کردید و به آن توجه نداشتید، نگاه کاریکاتوری به امام داشتهاید.
وی ادامه داد: امام جلوه تمامنمای حاکمیت دین در جامعه است ولی تجلی تمامنمای مبارزه با تحجر هم هست. اتفاقا جایی هم که میگوید من اگر فدا شوم میارزد، مبارزه با متحجرین است، نه هنگام مبارزه با کفار.
وی با اشاره به تفکر انجمن حجتیه، افزود: آنها میگفتند مبارزه حرام است؛ خود آقا امام زمان(عج) می آید اما امام میگفتند فلسفه انتظار، «حرکت» است.
یادگار امام (ره) اظهار کرد: معلم و آموزش و پرورش بزرگترین محل برای شستوشوی قلب و آمادهسازی راه برای حرکت و بزرگترین جای برای تربیت انسان مهدوی و فردی است که چشم هایش را از زشتیها، پلیدی ها، دورنگیها و دیدن عیبهای دیگران و ندیدن عیب های خودش می شوید. انسان در آموزش و پرورش گوشهایش را میشوید از اینکه نکند صدای «یا للمسلمین»ی بلند شود و او نشنود و جایی است که انسان زبانش را به گفتن حرف حق باز میکند.
ارسال دیدگاه