فصل بهار و نوروز در شیراز چگونه است؟

شیراز به عنوان یکی از جمله پرطرفدارترین مقاصد توریستی در سفرهای نوروزی به شمار می رود. در این بخش قصد داریم تا به بررسی این شهر و آداب و رسوم و شرایط خاص آن در فصل بهار و به خصوص تعطیلات نوروز بپردازیم، از این در صورتی که مایلید تا اطلاعات بیشتری در خصوص فصل بهار و نوروز در شیراز به دست آورید پیشنهاد میکنیم تا انتها با ما همراه باشید.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، یکی از جمله پرتکرارترین سوالاتی که در خصوص شیراز و سفر به آن مطرح می شود این است که چرا از فصل بهار به عنوان بهترین فصل برای سفر به شیراز نام برده می شود. در این خصوص باید گفت که بسیاری از افرادی که شیراز را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب میکنند مایلند تا از طبیعت خاص این شهر بهره ببرند، از این رو فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه را برای سفر خود به این شهر انتخاب میکنند تا طبیعت این شهر در اوج زیبایی خود قرار گرفته باشد.

فصل بهار و نوروز در شیراز چگونه است؟

در نوروز به شیراز سفر کنیم یا نه؟

یکی دیگر از سوالاتی که در خصوص سفر به شیراز مطرح می شود آن است که در نوروز به شیراز سفر کنیم یا نه؟ در این خصوص نیز باید گفت که برای سفر به شیراز در نوروز بایستی به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

یکی از اصلی ترین نکات رزو هتل است، در نوروز باتوجه به شلوغی این شهر و سیل مسافرانی که به این شهر سفر کرده اند به احتمال بسیار زیاد شما با چالش رزو هتل رو به رو خواهید شد، از این رو بهتر است تا از روزها قبل برنامه سفر خود را قطعی کرده و به صورت اینترنتی هتل خود را رزو کنید، همچنین در زمان بازدید از جاذبه های گردشگری شیراز این نکته را باید به خاطر داشته باشید که ممکن است مدت زمان زیادی را در صف انتظار به سر ببرید. در صورتی که با این دو موضوع مشکل خاصی ندارید میتوانید در نوروز به شیراز سفر کنید و از جذابیت های ویژه بازدید از این شهر در این زمان از سال بهره ببرید.

نوروز به شیراز سفر کنیم - الی گشت

مراسماتی که در فصل بهار در شیراز برگزار می شوند

در ادامه مراسماتی که در فصل بهار و نوروز در شیراز فرصت دیدن آنها نسیب شما خواهد شد را معرفی خواهیم کرد تا با اطلاعات بیشتری در خصوص مراسمات بهاری شیراز به این شهر سفر کنید.

نمایشگاه های اردیبهشت

در نیمه دوم اردیبهشت نمایشگاه ها و رویدادهای مختلفی در شیراز برگزار می شود. از جمله این نمایشگاه ها میتوان به نمایشگاه عکس های شیراز قدیم، نمایشگاه خوشنویسی و نمایشگاه آثار هنری هنرمندان، هنرهای مینیاتوری و فرش اشاره نمود.

همچنین در صورتی که در خرداد ماه به شیراز سفر کنید فرصت بازدید از جشنواره بین المللی بالن سواری را در صورتی که طبق تصمیمات قرار بر برگزاری مجدد آن در شیراز باشد را نیز خواهید داشت.

شیراز گردی در نوروز

اگر در فصل بهار و نوروز به شیراز سفر کرده اید و مایلید در تعطیلات چند روز عید به بازدید از این شهر بپردازید و مناطق دیدنی آنرا بازدید کنید لازم است تا با اطلاعات کاملی در این خصوص به این شهر سفر کنید تا بتوانید با صرفه جویی در زمان خود، از بیشتر این جاذبه های گردشگری در ایام نوروز بازدید کنید.

شیراز گردی در نوروز - الی گشت

فصل بهار و نوروز در شیراز – تخت جمشید

اولین و شاید مهمترین جاذبه گردشگری شیراز که شهرتی بین المللی دارد تخت جمشید است. بهتر است در اولین روز سفر خود به شیراز به بازدید از این جاذبه تاریخی بروید. تخت جمشید زمانی پایتخت ایران بوده و حتی بازدید از بقایای خرابه های آن میتواند لذتی وصف نشدنی را برای شما ایجاد کند.

سایر جاذبه های تاریخی شیراز در یک نگاه

اگر بخواهید نگاهی به سایر جاذبه های تاریخی شیراز نیز بیندازید میتوانید از باغ نارنجستان، خانه زینت الملوک، مسجد نصیر الملک، ارگ کریم خانی، عمارت شاپوری و باغ عفیف آباد نیز بازدید کنید.

شاهچراغ

شاهچراغ یکی از جمله معروف ترین جاذبه های مذهبی شیراز به شمار می رود. میر سید احمد که از فرزندان امام موسی کاظم و برادر امام رضا است در این مسجد به خاک سپرده شده است. در صورتی که به بازدید از جاذبه های مذهبی علاقه دارید میتوانید ساعاتی را در صحن و شبستان این حرم بگذرانید.

شاهچراغ - الی گشت

فصل بهار و نوروز در شیراز – نمایشگاه شیراز و طهران قدیم

به تاریخ علاقه مند هستید؟ نمایشگاه شیراز و تهران قدیم همان جایی خواهد بود که میتواند شما را به ده ها و حتی صدها سال پیش باز گرداند. در این نمایشگاه که برای ساخت آن از المان های تاریخی مانند دیوارهای کاهگلی نیز استفاده شده است میتوانید تصاویری از شیراز و تهران قدیم را مشاهده کنید. همچنین اگر از ساعت ۴ عصر به بعد به این نمایشگاه سری بزنید فرصت گوش دادن به موسیقی زنده حین بازدید از این نمایشگاه را خواهید داشت.

بازار وکیل، مورد پسند علاقه مندان به خرید

خرید در سفر بخش جدا نشدنی فرهنگ ایرانیان است. بازار وکیل یکی از جمله بازارهایی است که در سفر به شیراز در فصل بهار می بایست حتما از آن بازدید کنید و در صورت تمایل از محصولاتی که در این بازار فروخته می شود به عنوان سوغاتی برای بستگان خود خریداری نمایید. همچنین این فرصت را خواهید داشت تا در کنار بازار گردی از مسجد وکیل و حمام وکیل نیز در نزدیکی این بازار دیدن کنید.

حافظیه

حال که در فصل بهار و نوروز در شیراز به سر میبرید بهتر است تا از حافظیه نیز دیدن کنید. حافظ که یکی از مطرح ترین شاعران و غزل سرایان ایرانی است در این بخش از شهر شیراز دفن شده است. مطمئنا بازدید از مقبره حافظ میتواند سفر به شیراز را برای شما خاطره انگیزتر کند.

حافظیه - الی گشت

فصل بهار و نوروز در شیراز – سعدیه

همه ما سعدی را با بوستان و گلستانش میشناسیم. مقبره این شاعر بلند آوازه ایرانی نیز در شیراز واقع شده است. آرامگاهی که اکنون از آن به عنوان آرامگاه سعدی یاد میشود در زمان پهلوی اول و در سال ۱۳۳۰ ساخته شده است و پیش از آن مقبره ای به این شکل امروزی برای سعدی در نظر گرفته نشده بود.

دروازه قرآن

دروازه قرآن معمولا آخرین جاذبه گردشگری است که مسافرینی که در فصل بهار و نوروز در شیراز به سر برده اند از آن بازدید میکنند. این دروازه به عنوان دروازه خروجی شیراز شناخته می شود و قدمت آن به دوران عضدالدوله دیلمی باز می گردد. او دستور داد تا در سر در این دروازه قرآن قرار دهند تا مسافران در پناه خدا سالم به مقصد برسند. در زمان کریم خان زند و پس از بازسازی این دروازه، دستور داده شد تا دو جلد قرآن که به آنها قرآن هفده من گفته می شد در بالای دروازه نصب شوند.

در حال حاضر از این دو قرآن در موزه پاریس نگهداری می شود. دوازه قرآن در زمان پهلوی اول به طور کامل تخریب و دروازه بزرگتری به همین نام در جای آن ساخته شده است و دروازه ای که در حال حاضر شاهد آن خواهید بود از زمان پهلوی اول تا به امروز برقرار است.

دروازه قرآن - الی گشت

سوغاتی های شیراز

محال است در فصل بهار و نوروز در شیراز به سر برده باشید و از سوغات های معروف این شهر برای بستگان خود تهیه نکرده باشید! از جمله مطرح ترین سوغاتی های شیراز میتوان به مسقطی، حلوا کاسه ای، کلوچه شیرازی، بادام سوخته، رنگینک، عرق بهار نارنج، گلاب، منبت کاری، مینا کاری و خاتم کاری اشاره کرد.

سفر به فصل بهار و نوروز در شیراز در عید ارزان تر از همیشه

در صورتی که قصد دارید در فصل بهار و نوروز به شیراز سفر کنید پیشنهاد میکنیم حتما از تور شیراز ویژه عید نوروز ارائه شده توسط الی گشت استفاده کنید. خرید تور شیراز عید نوروز الی گشت سبب می شود تا علاوه بر اینکه در هزینه های سفر شما به خوبی صرفه جویی شود، دغدغه ای از بابت رزو هتل در ایام نوروز نداشته باشید و همچنین با برنامه ریزی مناسبی که توسط این تورها انجام میشود در بازه زمانی نوروز از تمام جاذبه های گردشگری شیراز نیز دیدن کنید، برای این منظور کافی است به بخش تورهای گردشگری الی گشت مراجعه کنید و تور شیراز مورد نظر خود را خریداری نمایید.