شهردار رشت در مراسم تجلیل از جانبازان:

فرهنگ مقاومت باید مبتنی بر اعتقادات و سرمایه های داخلی باشد

تی تی خبر (حرف تازه) : شهردار رشت در مراسم تجلیل از جانبازان در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: فرهنگ مقاومت باید مبتنی بر اعتقادات و سرمایه های داخلی باشد . مراسم تجلیل از جانبازان شهر رشت با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت و مشارکت بنیاد شهید و امورایثارگران استان گیلان در […]

تی تی خبر (حرف تازه) : شهردار رشت در مراسم تجلیل از جانبازان در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: فرهنگ مقاومت باید مبتنی بر اعتقادات و سرمایه های داخلی باشد .

مراسم تجلیل از جانبازان شهر رشت با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت و مشارکت بنیاد شهید و امورایثارگران استان گیلان در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش واحد خبر ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری رشت ؛ در این مراسم دکتر ثابت قدم شهردار رشت، اعضای شورای اسلامی شهر رشت، سردار حق بین فرمانده لشگر عملیاتی قدس گیلان، طاهرنژاد مدیرکل بنیاد شهید گیلان و جمعی از ایثارگران و جانبازان حضور داشتند.

دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت با تبریک روز جانباز اظهار کرد: پاسداری رکن اصلی جانبازی و ایثارگری است.

وی با بیان اینکه باید اصالت پاسداری را مورد تاکید قرار داد، تصریح کرد: استقلال و هویت امروز کشور مدیون رشادت های پاسداران و ایثارگران و جانبازان است.

شهردار رشت با اشاره به وجود ۱ میلیون نفر جانباز در کشور خاطرنشان کرد: با احتساب خانواده های جانبازان ۵ درصد جامعه هزینه شده اند تا ۹۵ درصد دیگر را نجات دهند که این نسبت در ادبیات دفاع و جنگ رقم بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی که دفاع مقدس نامیده می شود مبتنی بر معنویت بود، اظهار کرد: این معنویت در ذات ایثارگران و جانبازان شکل گرفته است و باعث شده تا جانبازان مهمترین تصمیم را در راه جهاد بگیرند.

شهردار رشت ادامه داد: اگر فرهنگ مقاومت می خواهد شکل بگیرد، حتما باید درونزا و مبتنی بر اعتقادات و سرمایه های داخلی باشد.

 

در ادامه مراسم، مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با بیان اینکه جانبازان جایگاه ویژه ای نزد آحاد مختلف جامعه دارند، اظهار کرد: جانبازان با صبر و شکیبایی درس زندگی را می اموزند.

وی با اشاره به به نامگذاری بیش از ۱۶۰۰ معبر شهری به نام شهدا تصریح کرد: از این تعداد ۱۴ معبر به نام بانوان شهیده مزین شده است.

وی  از نامگذاری بلوار لاکان به نام شهدای مدافع حرم خبر داد و افزود: حد فاصل میدان گیل و لشگر عملیاتی قدس نیز به نام خیابان نبل و الزهرا نامگذاری شد.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: سرکشی و حضور در منازل خانواده شهدا و جانبازان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

نیکومنش با اشاره به برگزاری باشکوه کنگره ملی ۸ هزار شهید استان گیلان خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت مسئولیت کمیته فضاسازی کنگره را برعهده داشتند و در این راستا سعی بر این بود که فضای شهر به گونه ای آذین بندی شود که همگان متوجه برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان شوند.

وی با بیان اینکه درخصوص موضوع اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران،  بالاترین میزان جذب نیرو در شهرداری رشت صورت گرفته است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۸۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در واحدهای مختلف شهرداری رشت مشغول به کار هستند.

 

 

فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسون بهداشت و محیط زیست شورای شهر نیز با بیان اینکه تا دیروز رزمندگان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از میهن دفاع می کردند، اظهار کرد: امروز جوانان عاشق دیگری در دفاع از حریم اهل بیت و مرزهای کشور پیش قدم شده اند.

فاطمه شیرزاد با اشاره به لزوم پاسخگویی به نیازهای جانبازان تصریح کرد: جانبازان همواره مسئولیت پذیر بوده اند و امروز روز قدردانی از زحمات جانبازان است.
در ادامه مراسم، فرمانده لشکر عملیاتی قدس گیلان با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را در معرض امتحان قرار داده است، افزود: خداوند انسان را آفرید و در وجودش خواسته‌هایی قرار داد و مسیرهایی برای عملی شدن این خواسته‌ها را مشخص کرده تا بتوانیم مسیرها را درست طی کنیم.

سردار محمدعلی حق‌بین تصریح کرد: همه آنچه که نیاز داریم خداوند در اختیار ما قرار داده و انسان به قدری نزد خداوند منزلت و جایگاه دارد که هنگام آفرینش انسان به خود احسنت گفت.

حق‌بین شهدا، ایثارگران و … را مورد آزمون سنگین خداوند خواند و تصریح کرد: خداوند فرمود اگر مسیر دین و خداخواهی را انتخاب می‌کنید باید امتحان سختی پس دهید و اینگونه نیست که هر گروه مسیری را طی کرد خداوند کار را برای آن سخت می‌کند و اگر آزمون سخت نشود مرد از نامرد تشخیص داده نمی‌شود.

وی به ایثارگری رزمندگانی اشاره کرد که با مجروحیت باز هم به جبهه می‌رفتند و گفت: خداوند از آزمونی که برای آنها تا مجروحیت بسته بود کوتاه نیامد و فرمود بنده من تا جایی می‌رود که جان او را می‌خواهم، مانند امام حسین (ع) که در روز عاشورا تمام داشته‌هایش را داد و جانش را تقدیم خداوند کرد.