فرهنگ سازی را از شورای شهر شروع کنید

تی تی خبر (حرف تازه) : بارها شنیده ایم که مردم رشت مردمی با فرهنگ هستند که بسیاری از اولین ها در آن شکل گرفته که بدون شک نیز بدین گونه بوده است اما اتفاقات اخیر در شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت می تواند یک تلنگر برای شهروندان و مسئولان باشد. شورایی که داعیه ترویج […]

تی تی خبر (حرف تازه) : بارها شنیده ایم که مردم رشت مردمی با فرهنگ هستند که بسیاری از اولین ها در آن شکل گرفته که بدون شک نیز بدین گونه بوده است اما اتفاقات اخیر در شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت می تواند یک تلنگر برای شهروندان و مسئولان باشد.

شورایی که داعیه ترویج فرهنگ دارد و کمیسیونی نیز به این نام در خود جای داده است اینروزها به جای فرهنگ سازی مروج تهمت و توهین شده است. جایی که عضوی از شورا به خودش اجازه هرگونه نطقی میدهد و شهردار یک شهر را که منتخب همان شوراست را با الفاظی عجیب آنهم در صحن علنی شورا مورد اتهام قرار میدهد و رشت را با خرمشهر مقایسه می کند که آزاد خواهد شد!

وارد کردن اتهامات به یک مدیر عالی شهری بدون ارائه مستندات کافی هم در نوع خودش جالب است. هر هفته هیاهوی ارائه مستنداتی در فضاهای مجازی و غیر مجازی پیچیده می شود اما در نهایت چند جمله سوالی نتیجه آن همه هیاهوست. چطور می شود که مدیر ارشد یک شهر بدون ارائه مدارک مستدل از سوی عضو شورا محاکمه می شود…

این اولین بار نیست که اقدامات ویرانگر توسعه این شهر را هدف قرار می دهد ایجاد نا امنی و از بین بردن اعتماد شهروندان همان زهری است که میتواند سال ها تلاش مسئولان برای جذب مشارکت های مردمی را نابود کند.

شورای شهر نه محلی برای محکومیت اشخاص حقیقی و حقوقی است و نه صلاحیت آن در وظایف آن گنجانده شده است از سوی دیگر توهین به افراد آنهم در چنین مکانی که باید برای یک شهر تصمیم گیری کند نه در شان آن شوراست و نه در شان یک شهر فرهنگی مانند رشت.

خوشبختانه در کشور ما وظایف قوه های سه گانه مشخص شده است و راه های احیای حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی به واسطه انقلاب شکوهمند اسلامی که ثمره خون و رشادت های جوانان این سرزمین است کاملا مشخص شده است.

امیدواریم مسئولین شهری ما هم به احترام شهروندان و فرهنگ این شهر ادعاهای خود را از مسیرهای مشخص شده پیگیری کنند و بیش از این نام این شهر را دستمایه طنز برای نقاط مختلف کشور نکنند.

امید است شانیت شورا و شهر رشت بیش از پیش حفظ شود.