فرهنگ حاکم بر نهضت جنگل مبنای عملکرد نسل آینده قرار گیرد

تی تی خبر : دکتر ثابت قدم جنبش جنگل را یکی از پایه های انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد:فرهنگ حاکم بر نهضت جنگل باید مبنای عملکرد نسل آینده قرار بگیرد. دکتر سید محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت امروز، ۲۴ دی در همایش «بازشناسی جنبش جنگل از نگاهی نو» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با […]

۵۳۶۵۵تی تی خبر : دکتر ثابت قدم جنبش جنگل را یکی از پایه های انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد:فرهنگ حاکم بر نهضت جنگل باید مبنای عملکرد نسل آینده قرار بگیرد.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت امروز، ۲۴ دی در همایش «بازشناسی جنبش جنگل از نگاهی نو» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با اشاره به پیشینه فرهنگی و هنری استان گیلان، اظهار کرد:قابلیت های بسیار زیادی در بطن این هویت نهفته است؛ قطعا این قابلیت ها با حمایت های دولت تدبیر و امید در برقراری امنیت بین المللی که زمینه ساز امنیت داخلی و توسعه درون زا براساس فرمایشات مقام معظم رهبری است، به منصه ظهور می رسد.

وی اجرایی شدن فرمایشات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر را نیازمند یک نگاه توسعه ای درون زا براساس جغرافیای بومی و محلی دانست و تصریح کرد: استان گیلان با پیشیته تاریخی درخشان می تواند فرهنگ را از یک کالای صرفا حاشیه ای به کالایی تبدیل کند که زیربنای توسعه انسان محور باشد. امروز قدرت های اقتصادی و صنعتی دنیا نه تنها فرهنگ را به عنوان یک عنصر روان شناختی در پدیده های انسانی به شمار می آورند، بلکه آن را پیشنیاز رونق و تحول اقتصادی می دانند.

دکتر ثابت قدم جنبش جنگل را یکی از پایه های انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: می توانیم براساس این داشته ملی و فرهنگی که مبتنی بر استقلال و خودکفایی است، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم. در واقع فرهنگ حاکم بر نهضت جنگل باید مبنای عملکرد نسل آینده قرار بگیرد.

وی با اشاره به تلاش شهرداری رشت در راستای استفاده مناسب از تاریخ و هویت گیلان، افزود: باید با به کارگیری امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مسیر تحقق توسعه درون زا بر مبنای اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

منبع : ایسنا