مروری بر عملکرد 17 عضو شورای چهارم رشت؛ قسمت پنجم:

فرهاد شوقی و جام زهر

بهنیا ثابت رفتار : در قسمت های قبل از مجموعه نقدهای عملکرد اعضای شورای چهارم، رضا جمشیدی چناری ، فرانک پیشگر ، محمود باقری خطیبانی  و اسماعیل حاجی پور  را مورد نقد و بررسی قرار دادیم . این بار در قسمت پنجم نگاهی به عملکرد فرهاد شوقی خواهیم داشت: نفر پنجم : فرهاد شوقی مهندس عمران آرام و کم حاشیه و […]

بهنیا ثابت رفتار : در قسمت های قبل از مجموعه نقدهای عملکرد اعضای شورای چهارم، رضا جمشیدی چناری ، فرانک پیشگر ، محمود باقری خطیبانی  و اسماعیل حاجی پور  را مورد نقد و بررسی قرار دادیم . این بار در قسمت پنجم نگاهی به عملکرد فرهاد شوقی خواهیم داشت:

نفر پنجم : فرهاد شوقی

مهندس عمران آرام و کم حاشیه و فرزند شهیدی که با حدود ۱۲ هزار رای جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد کسی نبود به جز فرهاد شوقی.

در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رشت و در حالی که اصولگرایان لیستی برای انتخابات ارائه نکردند ؛ فرهاد شوقی به عنوان یکی از معدود گزینه های اصولگرایان با حمایت اقشار مختلف بسیج، ایثارگران و خانواده معزز شهدا وارد پارلمان شهری شد.

به یاد ماندنی ترین و جنجالی ترین تصمیم عضو آرام شورای چهارم به رای دقیقه نودی شوقی به ثابت قدم بر می گردد. در حالیکه تعدادی از اعضای شورا برای شهردار شدن مسعود کاظمی تمام تلاش خود را به کار بسته بودند و روی رای شوقی حساب ویژه ای باز کرده بودند فرهاد شوقی به ثابت قدم رای داد تا “نوشیدن جام زهر” شوقی ماندگار شود. (اینجا بخوانید )

عضو جوان شورای چهارم شهر رشت، پس از روی کار آمدن ثابت قدم نیز نه به دفاع تمام قد از عملکرد او پرداخت و نه دائم المخالف بود. تصمیمات فردی یکی از جوانترین اعضای شورا قابل تحسین بود و نشان از استقلال فکری او داشت. شوقی بارها در موضوعات مختلف نشان داد که صلاح شهر را به صلاح طیف ها قاطعانه ترجیح می دهد.

فرهاد شوقی که سال اول شورا را با ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی آغاز کرد و سال دوم نیز حضور فعالی داشت در سال سوم در کمال تعجب به این کمیسیون راه نیافت! بی شک غیبت فرهاد شوقی در سال سوم در کمیسیون فرهنگی یک علامت سوال بزرگ و همیشگی در شورای چهارم را با خود به همراه داشته است. البته وی در سال سوم شورای چهارم با ۱۴ رای به عنوان منشی شورا به هیئت رئیسه راه یافت.

در حالیکه در ابتدای ورودش به شورا، یکی از پایگاه های خبری استان از سوی برخی چهره های فعال رسانه منتسب به وی شناخته می شد؛ انتظار می رفت به واسطه آن رسانه و سایر رسانه ها از شوقی بیش از اینها در دوره شورا چهارم بشنویم اما رفته رفته شوقی راه خود را رفت و آن رسانه هم راه خود را. حالا آن رسانه را منتسب که هیچ؛ نزدیک به شوقی هم نمی توان نامید!

شوقی به دنبال هیاهو و جنجال نبود؛ به دنبال تیتر یک هم نبود. همین خصوصیات اخلاقی شوقی سبب شد تا از برخی افراد پر سر و صدای شورا فاصله بگیرد. اما برخی رسانه ها (رسانه نماها) برای این عضو کم حاشیه نیز سعی در حاشیه سازی داشتند هرچند که سریعا حرف هایشان را پس گرفتند و منتسب به شخصیت هایی فرضی در شرق و غرب گیلان نمودند.

فرهاد شوقی در اواخر سال ۹۴ به شدت در مقابل عزل و نصب ها و برخی جذب نیروها موضع گرفت و طی مصاحبه ای از دخالت اعضای شورا در عزل و نصب ها و نگرانی بابت از بین رفتن جایگاه نظارتی شورا سخن گفت. انتظار می رود شوقی بیش از پیش در خصوص این اتفاق ها سخن بگوید.

همچنین در شرایطی که بازهم زمزمه های استیضاح شهردار به گوش می رسد؛ شوقی به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن و تصمیمات مستقل دقیقه نودی می تواند نقش تعیین کننده ای ایفا کند.

شوقی که آمار درخشان و خیره کننده ای از خود به جا نگذاشته است در مقایسه با برخی اعضا عملکرد قابل دفاع تری دارد. شنیده ها حاکی از آن است فرهاد شوقی در انتخابات شورای پنجم حضور قدرتمندی خواهد داشت و با برنامه ریزی گسترده ای پا به عرصه انتخابات می گذارد.

فرهاد-شوقی-روشن-خبر-۶۰۰x357